Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C7 takajousien vaihto edessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 C7 takajousien vaihto edessä

    Äänestä päätellen toinen takajousi luovutti ja napsahti kuuluvasti poikki kesken ajon. Ilmeisesti ihan alkupäästä, kun rauhalliseen perusajoon ei tunnu olevan vaikutusta.

    Nyt on kaivettu netistä infoa takajousien uusimisesta ja näyttää siltä, että perinteisillä ulkopuolisella jousenpuristimilla ei pärjää, vaan hommaan tarvitaan lautaspuristin ja kiristys tehdään alhaalta keskeltä. Aiheen kanssa painineille tai muuten asiasta perillä oleville kysymyksenä, onko hommassa jotain muuta erityistä huomioitavaa? Joissain ohjeissa löysättiin apurungon pultteja ym. mutta moinen hiukan ujostuttaa.

    Tuossa alla linkki Bilteman jousenpuristimelle, jossa mainitaan maaginen kirjainyhdistelmä VAG, eli selviääkö tällä?

    Tarkoitus on vaihtaa mahdollisimman lähellä originaalitasoa olevat jouset tilalle, joten niistäkin vinkit ovat tervetulleita. Kulkupeli on 2013 A6 4G2 / C7 2.0 TDI 177 hv sedan

    #2
    Etuvetoisesta ilmeisesti kyse: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6.../511-511000/#5
    Kysyisin marmorilta hintaa, tai sitten katsoat tuosta linkistä mitja jouset menee autosi ja tilaus vaikkapa sparetolta. Nuo jousipuristimet maksavat sen verran että jo kannattaa viedä jonnekin vaihtoon.

    Comment


      #3
      Iskarin alapäät auki ja ehkä xenonin tasoanturi irrotettava, silloin voisi takakulmat laskea sen verran että saa puristetun jousen pois.

      Tuon puristimen hinnalla tosin vaihtavat useimmilla 'ei-merkkiliike' korjaamoilla jo melkein molempien päiden jouset, että jos ei oo muihin autoihin heti tarvetta jousia olla vaihtamassa niin ei puristin kyllä itseään takaisin maksa.

      E. Tuli näköjään toistoa heti Killerin perään :)

      Comment


        #4
        Kiitokset hyvistä neuvoista. Ehkä tässä kohtaa perinteinen tein itse ja säästin ei vaan toimi... Varsinkin kuin jousissa näyttää olevan vaihtoehtoja vähintään riittävästi.

        Comment


          #5
          Siis katso varustetarrasta PR-koodi ja mene auton alle katsomaan minkä värisiä täplia niissa jousissa on, sitten katsomaan varaosanumero tuosta linkistä.

          Comment

          Working...
          X