Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Poikkituki B8/B8.5 koristen iskaritornien väliin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Poikkituki B8/B8.5 koristen iskaritornien väliin

    Lahtelaisella harrastetallilla muovautumassa poikkituki B8/B8.5 koristen iskaritornien väliin.

    Click image for larger version

Name:	Poikkituki.jpg
Views:	2567
Size:	115,4 Kt
ID:	1877948

    #2
    Minulla on tammoinen , periaatteessa simppelihan tuommoinen on tehda jos on metallipaja ja kamppeet tyostamiseen.
    Out of Stock Looking to reduce chassis flex in your B8/B8.5 Audi? The Canyon Run Front Strut Tower Brace is proven to reduce chassis flex and in return gives a more responsive steering wheel and improves suspension feel. Canyon Run products are developed and manufactured in the USA. All orders ship from Eurozone Tuning

    Comment


      #3
      Jäsen Alpi on tukea nyt värkkäämässä. Laitan lisäinfoa kun asia on edennyt valmiimmaksi ensimmäisestä sovituksesta.

      Comment


        #4
        Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti
        Jäsen Alpi on tukea nyt värkkäämässä. Laitan lisäinfoa kun asia on edennyt valmiimmaksi ensimmäisestä sovituksesta.
        Nyt on poikkituki pulveria vaille valmis, ja on jotain käyttökokemustakin. Viime viikon tiistain ja tämän päivän Ahveniston rälläämisen erona oli tänään kuumempi päivä ja paikoillaan oleva poikkituki, muuten sama setuppi. Lieneekö plaseboa, mutta keula tuntuu mutkassa ”tiiviimmältä”. Suurin piirtein samalla efortilla kaarrenopeudet oli tänään 2-9 km/ paremmat. Tosin käyttiksellä ei ole varaa ajaa rystyset valkoisena ja limiitillä. 1.36,xx oli tänään paras kierros, viikko sitten 1.39,xx.

        Ajatus tämän ”korin jäykistimen” teettämiseksi tuli ameriikan joen foorumilta, jossa modia on kovasti kehuttu, eikä vähiten halpuutensa vuoksi :). Ohjattavuus on minunkin mielestä nyt parempi.

        Comment


          #5
          Samanlaisia fiiliksia oli minullakin, kun poikkituen asensin. Tokikaan en ole rataa ajanut, mutta oman amatoorimielipiteen mukaan ohjaus tuli tiukemmaksi ja parhaiten eron huomasi siita, kun ajaa hidastetoyssyjen yli kulmittain, niin keula ei jousta enaa niin paljoa ja nitinat ja natinat vaheni olemattomiin.

          Olkoon vaan ameriikan joen kaarmeoljya, mutta kylla mina suosittelen B8/B8.5-korisiin tuota jaykisterautaa. Suorastaan ihme, ettei oikein mikaan isompi valmistaja ole lahtenyt tekemaan naita. Markkinaa olisi ja paljon.
          Viimeksi muokannut +RISU; 25.6.2020, 17:19.

          Comment


            #6
            Hyvä että tuki pelitti. Tekijän näkökulmasta raudasta tuli vähän turhankin jämerä, vähän ohuempikin toimisi varmasti yhtä hyvin. Helppojahan nuo on oikeilla koneilla tehdä, ei siinä mitään :)

            Comment


              #7
              Tämä taisikin tulla vähän järeemmästä teräksestä putkilaserilla leikattuna, sanoithan sen teräksen mutten tietenkään muista.

              Mode voi irroittaa B8/B8.5 poikkitukikeskustelun omaksi ketjukseen jos harhautui liian pitkälle. Luulen että tästä keskustelu jatkuu ainakin jonkin verran, voisin vaikka laittaa kuvatuksia kun kalikka on pulveroitu.

              Comment


                #8
                S420MH hienoraeteräs on tuo laatu, ja niitä tuli nyt muutaman kappaleen protoerä valmistettua. Amerikan malli oli samalla seinämävahvuudella olevaa alumiinia, joten tämä on tosiaan astetta rajumpi. Jos näitä nyt tulee jatkossa vielä tehtyä, niin voisi ajatellä materiaaliksi ruostumatontakin.

                Comment


                  #9
                  Voiko näitä ostaa? 8)

                  Comment


                    #10
                    Jos tulee myyntiin asti, niin olen myös kiinnostunut.

                    Comment


                      #11
                      Eiköhän Aleksi alias Alpi noita tee.

                      Comment


                        #12
                        Joo, kuten sanottu niin muutama näitä on nyt käsissä maalausta vaille valmiina ja eiköhän valmistuskuviot järjesty jatkoakin ajatellen :) Tarkempia tietoja voi kysellä yv:llä.

                        Comment


                        • #13
                          Alumiini neliöputkesta tein omaan autoon. Hintaa kertyi peräti 13€. Tiedä sitten oliko oikeasti vaikutusta, mutta tuntuisi nyt napakammalle ja kääntyvän heti.

                          Comment


                            #14
                            Minkä paksuisella seinämällä? Alumiini olisi ihan toimiva, mutten löytänyt riittävän paksulla seinämällä olevaa putkea. 2 mm seinämällä olevaa putkea vääntelin, ja se ei minusta ollut riittävän jäykkää.

                            Comment


                            • #15
                              30x30mm 3mm seinämällä.

                              Comment


                                #16
                                No tuo on varmasti riittävän jäykkää, jätitkö sen vakio kiinnikeraudan alle vai poistitko kokonaan? 30x30 putkeen pitää tehdä vähän enemmän väistöjä, että istuu hyvin esim. jarrun pääsylinterin kohdalta, ainakin S5 B8.5:ssä.

                                Comment


                                • #17
                                  Jäi se vakio pelti sinne alle. Piti siihen vähän koloja veistellä. Näyttää tuossa cr-15 tangossa olevan myös kolo siinä pää sylinterin kohdalla.

                                  Comment


                                    #18
                                    Muutama kuva raudasta asennettuna, nuo pari läppää auton alkuperäisestä raudasta pitää kääntää esim. pihdeillä alas. Malliltaanhan tämä on hyvin lähellä tuota jenkkien CR-15 tankoa.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      #19
                                      Aleksi laittoikin kuvat.

                                      Onhan tämä hyvä ja edullinen modi. Niinkuin Antti sanoi, nitinät ja natinat vähenee ja omana kokemuksena rataleikeissä keula on tiukempi.

                                      Comment


                                        #20
                                        Vahva suositus ! Kyllä siitä vaan tiukempi tulee. Kiitoksia alpille.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Täältäkin kiitokset alpille.
                                          Ohjaus tuntuu aavistuksen herkemmältä normaalissakin ajossa.
                                          Ehdin ottaa vasta yhden kurvin dynaamisemmin, mutta haluaisin väittää että ratti tuntuu jo enemmän kuin aavistuksen paremmalta.

                                          ​​​​​​​Asennus aika vaivatonta, helpottaa suuresti jos löytyy kapea ja syvä 13 mm hylsy.

                                          Comment


                                            #22
                                            B8/8.5 koristen etuapurungon ristituen vahvistaminen on modeja jolla myös yritetään vähentää korin fleksaamista. Tavallisesti hitsataan lisärautaa ristitukeen.

                                            Etuapurungon rakennetta tutkittaessa tuli ajatus että kori/apurunko saattaisi hyötyä yhdestä poikkituesta eniten jos sen sijoittaisi mahdollisimman taakse. Helpoin olisi pultata takimmaisten kiinnikkeiden alle, joka on suurin piirtein samoilla kohdilla mihin taempi alatukivarsi kiinnittyy apurunkoon.

                                            Jäsen Alpi otti kysyttäessä homman suunniteltavaksi ja valmistettavaksi. Kesän ratapäivät näyttää vaikuttaako muutenkin kuin kuskin korvien väliin.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              #23
                                              Tässä myös yksi tapa B8 prefaceliftin ristituen jäykistykseen. 30x15x2 mm suorakaideputket vahvikkeeksi, ja pulverimaali päälle.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                #24
                                                Nättiä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                                                  Tässä myös yksi tapa B8 prefaceliftin ristituen jäykistykseen. 30x15x2 mm suorakaideputket vahvikkeeksi, ja pulverimaali päälle.
                                                  Tässäpä nämä auton alla ja muutama lisäkuva. Vahvikkeet on kyllä nätisti tehty, ei pysty sanomaan mitkä palat on lisätty ja mikä alkuperäistä kun materiaali ja viimeistely on ensiluokkaista. Laadun puolesta voi kyllä suositella, vielä vaikea sanoa mikä on vaikutus ajoon! Kiitos vaan jäsen Alpille, taas kerran!

                                                  Ohjaus tuntuu kyllä napakalle ja responsiiviselle, autossa myös ylätolppien poikkituki alpi, 034 ylätukivarret ja vähän enemmän camberia. Näiden kaikkien muutosten jälkeen auto tuntuu kyllä kääntyvän kivasti mutkiin ja ohjaustuntuma on tarkka tälläiseksi perheautoksi. Katsotaan kesän aikana tuntuuko muutokset radalla.
                                                  Attached Files

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X