Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 quattroon kallistuksenvakaaja taakse?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B5 quattroon kallistuksenvakaaja taakse?

    Searchilla etsin kallistuksenvakaajia enkä löytänyt juttua, jossa puhuttaisiin otsikon mukaisesta toimenpiteestä B5 koppaan, B6:seen kyllä löytyi...

    Sen enempiä en ole tuohon alustaan tutustunut, että löytyykö jostain mallista esim. S4 tai RS4:stä oletuksena, mutta asiantuntijat voisivat vastata onko kyseinen operaatio mahdollista toteuttaa. Valmiita kittejä ei myöskään ollut saatavilla ainakaan helposti.

    #2
    Kyllä siihen menee ässän tai risan vakaaja heittämällä. Ja lisäksi löytyy myös H&R:ltä valmiita settejä.

    Muistaakseni ässässä on samanpaksuinen, kuin A4:ssa, 15 mm. Jos ei niin sitten vaihdossa on järkeäkin, ja mulla on sellainen ylimääräisenä hyllyssä. (myös eteen).

    Comment


      #3
      A4 sport-alustassa ja S4:ssa on muistaakseni samanpaksuiset vakaajat ainakin edessä. Takapäätä en muista, perhealbumi kertoo?

      Comment


        #4
        Kiitoksia infoista... risan takavakaajaa saa tarjota jos joltain sellainen löytyy... ilmeisesti on päistä puslilla kiinni, eli ne pitänee myös upgreidata.

        Comment


          #5
          Tässäpä tarkennuksia. Normi A4 12.5 mm, sport alustalla 15 mm joka on sama kuin S4 ja RS4, quattro GmbH:n RS4 sport vakaaja 17 mm. H&R:n vakaajia saa 17 ja 21 millisenä.

          Comment


            #6
            Ah... itsellä on tuo sport mallin alusta, mutta keinuu silti vielä melkoisesti... nyt on risan alustasetti takaluukussa, joten katotaan mitä se tekee.

            Ilmeisesti myös Eibachilla oli jokin sarja tuohon B5:een. On varmaan melko harvinaisia nurkissa pyöriviä tankoja nuo "quattron" vakaajat.

            H&R:ää en löytänyt muutakuin kittinä niin että tulee myös etupäähän, mutta lienee järkevää vaihtaa samalla sitten myös eteen.

            Kiitoksia Mikolle selvityksestä.

            Comment


              #7
              Pelkän keinunnan takia ei missään nimessä pidä mennä vain yhtä kallistuksenvakaajaa vaihtamaan. Nimestään huolimatta tärkeämpi tehtävä on ajokäytöksen hienosäätö. Jäykkä vakaaja takana tekee autosta yliohjaavamman kaarteissa (peruskäytös ilman vedon vaikutusta). Kallistuksenvakaaja heikentää pitoa ko. akselilla. Joko jäykennys molempiin päihin tai syyttävä sormi alustan velttoudesta muualle alustaan.

              Comment


              • #8
                Oisko kellään tietoa A4 B5 1.9TDIq:n takavakaajantangon osanumeroa?
                Viimeksi muokannut Killeri; 2.11.2020, 14:38.

                Comment


                  #9
                  8A0 511 409G vakioalustaan.
                  8D0 511 409 sporttialustaan (1BE)

                  Comment

                  Working...
                  X