Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Q7 jousituksen kompuran osa; mikä merkitys sillä on?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Q7 jousituksen kompuran osa; mikä merkitys sillä on?

    Hei,

    onko teillä tietoa mikä merkitys kompuraan merkityllä venttiilillä on? Toisessa kuvassa venttiili lähempää irrallaan.

    Omassa autossa löytyi vuoto tuosta kumiosasta ja saatiin se paikattua, mutta paikallinen audihuolto otti tuon kokonaan pois ja tulppasi sen paikan. Eivät tienneet tuon osan merkitystä.

    #2
    Näyttää minun silmään normaalilta pneumatiikkaliittimeltä ja siinä on tulppa.Eli ylimääräinen kanava suljettu tulpalla.Kai ne siihen jotain tilalle laittoi ? Kierrettävän tulpan jos tuota kanavaa ei tarvitsr ?

    Comment


      #3
      Tämmönen lie ollut tuo vanha vuotamaan alkanut tulppa:
      https://www.cromwell.co.uk/shop/plug...g-plugs/f/3320

      E. Luin että tuo tulppa oli vuotanut, mutta ilmeisesti koko kulmaliitin vuoti.
      Viimeksi muokannut vV8m5; 24.1.2020, 21:09.

      Comment


      • #4
        Joo, pultin olivat laittaneet tilalle.

        Ennen sitä pultin laittoa, kun ovet laittoi lukkoon, kuului tasainen suhina ja minusta auto meni ns. lepotilaan ja ovet avatessa taas kuului tasainen suhina ja auto heräsi. Nyt sitä ei enää tapahdu.

        Lie koko lepotila oli vaan oma kuvitelma. Tekivät myös jotain säätöjä jousitukselle, kun takaa korkeusanturi antaa virheellistä tietoa ja tuntuu, että kaikki meni ihan sekaisin.

        Uuden anturin hinnaksi ilmoittivat n. 500 eur. Myös molemmat takana olevat paineenpitoventtiilit pitäisi vaihtaa, kun eivät pussit tyhjene kokonaan, vaikka putket ottaa irti. Eli heidän mielestään pitäisi ostaa molemmat takapussit.
        Viimeksi muokannut Sirkku; 25.1.2020, 19:47.

        Comment


          #5
          Uusi korkeusanturi OEM osana maksaa marmorilla yli 300e joten 500e asennettuna ei pahasti oo yläkanttiin. Jäännöspaineen pitoventtiilin tarkoitushan on nimenomaan pitää ilma pusseissa kun putket ottaa irti, tuolla diagnoosilla ne siis toimii kuten pitää?

          Comment


          • #6
            Se 500 euroa oli pelkän osan hinta, siihen työt päälle.

            Noin minustakin niiden venttiilien pitää toimia.
            Viimeksi muokannut Sirkku; 25.1.2020, 19:47.

            Comment


            • #7
              Vastaan ite itelleni tuohon kompuran osaan.
              Siitä saa otettua ilmaa renkaisiin, JM techiltä löysin tuon. Siis sen kanavan kautta, jossa tuo on.

              Ois lisäkysymys. Tuo korkeusanturi. Tietääkö kukaan sitä osanumeroa? SSP362 kaivoin tiedon, että olisi identtinen A8 ja vw Touaregin anturin kanssa, mutta uskaltaako siihen tietoon luottaa? Tuolta JM:ltä löytyisi A8:n anturi, mutta ei Q7.

              Ja kaiken lisäksi taisi kompura mykistyä kokonaan, pitäisi sulakkeet ja rele ettiä jostain ja tarkistaa ne ennen kuin maksan itteni kipeeks noista huolloista.

              Onko Pohjois-Karjalassa yhtään tuosta ilmajousituksesta oikeasti tietävää korjaamoa?

              Comment


                #8
                Amazonista Kiina-antureita, joista voisi ehkä käydä nämä?: https://www.amazon.de/Liseng-Scheinw...0129988&sr=8-1

                Alkuperäiset osanumerot: http://www.oemepc.com/audi/part_sing...0/lang/e#sec_6

                Pitäisi alkuperäisestä katsoa anturista osanumero, joka on siis pelkälle anturille. Kiinnikkeessä on stanssattuna kokonaisuuden osanumero (kaikki hilppeet mukana).
                Viimeksi muokannut jasso; 27.1.2020, 14:03.

                Comment


                  #9
                  Taka-anturin numero vasen/oikea 7L0616571D. Touareg 2003-2010 sama anturi. Purkaamoissa näkyy olevan 50€ anturi. Saksassa 206,50€+postit 25,30€ ja Speed-autoteile.fi 268,16€
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    40A sulake on kuskin penkin alla ja sen vieressä kompuran rele. Penkki etuasentoon ja ylös niin tilaan on hyvin.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitos avusta. Olin jo katsonutkin noita purkaamojen antureita ja tilasin nyt yhden sieltä, toivottavasti olisi toimiva.

                      Pitää viikonloppuna etsiä se sulake ja rele, onneksi pysyy ilma pusseissa niin pystyy ajamaan. Jännä, että näytössä palkit nousee nopeasti, mutta mitään ei kuulu kompurasta eikä auto nouse.

                      Comment


                      • #12
                        Jaahas, ei syy kompuran hiljaisuuteen ollutkaan sulake tai rele, vaan vikakoodi 01557. Sen kun poisti, niin rupes toimimaan. Pari kertaa testasin ja toimi, mutta sitten hävisi mmi:stä off road asento ja anto vikakoodin 02250. Mihinhän se tuo sitten viittais? En löytänyt suomalaista selitystä, vaikka sen pitkänkin keskustelun luin läpi.

                        Anturi on tulossa ja tarkoitus on vaihtaa se heti. Oonko ymmärtänyt oikein, että akun irrotuksella sais palautettua ns. normitilan tuohon järjestelmään?

                        Villi veikkaus on, että siitä kompurasta on tulpattu muutakin kuin tuo turha kanava, kun ei kuulu enää sitä suhinaa kun ovet lukitsee tai avaa. Kävin tästä kysymässä toisesta korjaamosta ja heidänkin mielestä sen pitäisi kuulua.

                        Comment

                        Working...
                        X