Onko Bosch 3 137 020 009 vastaava kuin Valeo 8A1820021?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lämppärin puhallin
Collapse
X
-
audi rs2 coupeAvainsanat: Ei mitään
-
audi rs2 coupe
-
Onkos C4 koppasessa hankala vaihtaa lämppärin puhaltimen moottori? Eli pitääkö sahata laatikko auki tai purkaa puoli autoa? Kyseessä on automaatti-ilmastoitu.
Comment
-
Ei se mahdoton homma oo, vain isotöinen mielestäni. <Kuvan verran> tavaraa edestä pois, sähkö-, vesi-, ja ilmanottoletku(t) kotelosta irti, kiristyspanta pois. Sisällä purkaa kojelaudan alta molemilta puolilta sellaiset U-putket & jalkatilaan ilmaa ohjaavat muoviputket pois. "Kisko" jossa läppiä ohjaavat sähkömoottorit kiinni --> irti ja sivuun. Moottorikotelon alla kojelaudan sisällä on sellainen leveä neliskanttisen muotoinen haitariputki (takajalkatilan ilmansyötölle), se irti.
Jos en väärin muista niin nyt moottorikotelon pitäis nousta irti konetilan puolelta. Siinä oli ainakin meikällä käytetty sellaista liimatiivistenauhaa joka istui kuin isi äitin selässä joten voimaa joutui loppupelissä käyttämään. Itse moottori lähtee kotelosta sitten jo helposti. Kasaus kutakuinkin päinvastaisessa järjestyksessä.
edit: linkki korjattu
Comment
-
Onko tosiaan niin, että ilmastoinnilla varustetussa audissa on puhaltimen moottori hankalassa paikassa? Vanhaa ( ilman ilmastointia) muistaen =helppo homma.
Comment
-
Pääseekö noihin sisältä irrotettaviin osiin "helposti" käsiksi? Rupesin vaan asiaa pohtimaan, kun nyt kovilla pakkasilla on moottori ruvennut hiukan ääntämään.
Comment
-
Näyttäisi olevan aika pahassa paikassa. Jotkut ovat kuulemma sahanneet kotelon auki. Kun en nyt tiedä, mitä sisällä on ja minkäkokoinen tuo moottori on, voisko joku esim tuohon Karpan kuvaan retusoida, mistä kannattaa sahata.
Olettaisin että kun moottorin näkee, siitä roottori pois päästä ja sitten moottori. On siis sisältäpäin pultattu kuoreen vai miten ?
Ohjeita ja vinkkejä kaivattaisiin.
Comment
-
Kiitän ja kumarran !
Pari kysymystä:
- Onko tuo "huuli" (kuvassa no. 15) kuinka lähellä koteloa, ettei saha (dremel) lipsahtaessaan tee jotain peruuttamantonta :-) Mikä se muuten on ?
- Katselin tuolta anturin (6) reiästä sisään ja näytti tuo roottori vastaavan kotelon toisella puolella päästään johonkin, mitä ei tässä räjäytyskuvassa näy. Irtoaako moottori siltikin ylöspäin vetämällä, jahka tuo lukkosokka päästä on irrotettu ?
- Jotkut ovat korjanneet tekemänsä reiän pelkästään ilmastointiteipillä. Riittääkö ?
Summs summarum: Onnistuuko homma, jos sahaan ylhäältä sen verran suuren aukon, että moottori + ropelli mahtuu tulemaan ulos ? Varmistukseksi vielä, että auto on A6 Avant Quattro -95 tyyppi C4 ilmastoinnilla
Comment
-
Lisäkuva siitä toisesta kotelonpuolikkaasta: <klik> ja osaluettelo:
1 - Control flap for instrument panel air outlets
2 - Screw
3 - Locking clips
4 - Lever for footwell/defroster control flap 1) Red
5 - Turbulence flap retaining assembly
6 - Fresh air blower series resistance with fuse
6a - Mounting bracket for fresh air blower ambient temperature sensor - G109- 1)
7 - Snap ring
8 - Washer
9 - Grommet
10 - Left housing half
11 - Retaining clips
12 - Mounting tabs for fresh air blower
13 - Fresh air blower
14 - Heater core
15 - Temperature flap (In front of heater core)
16 - Temperature flap (Behind heater core)
17 - Seal
18 - Screw
19 - Footwell/defroster flap 2)
19a - Footwell/defroster flap 1)
20 - Stop pins 2)
21 - Adhesive tabs
22 - Turbulence flap
23 - Sealing cord Install around entire left housing half
24 - Right housing half
25 - Intake duct
26 - Bearing
27 - Temperature flap lever
28 - Retaining washers
29 - Locking clip 1)
30 - Center flap lever 2) For footwell/defroster and instrument panel air outlets
31 - Flap lever 1) For instrument panel air outlets
32 - Screw
1) Automatic climate control only
2) Manual A/C only
Ja tuossa manuaalin ohje moottorin irroittamiseksi, kyllä se lähtee ihan sen lukkoprikan irroituksella ja vedolla vastakkaiseen suuntaan. <klik>.
edit: linkki korjattu
Comment
-
Kiitos karppa vaivannäöstäsi, nyt on tuulettimen sisukalut selvillä. Täytyy vielä saada käsiin joku, joka on "sahannut" kotelon auki ja vaihtanut sitä kautta moottorin. Yksityiskohdat hieman hämäriä....
Comment
-
Mä laitoin urssiin sen kotelon ihan vaan sen vanhan nauhan päälle uudestaan. Vetäähän se metallivanne sen suht kireelle.
Muista pieni esirasvaus moottorille ennen kuin laitat takaisin autoon kiinni.
Comment
-
No, meinasin että moottorin akselin kevyt voitelu ja kyllä niihin kumiohjureihinkin voi jotain suihkauttaa. Itse laitoin muistaakseni lithium rasvaa. Saa kyllä vaikka bensa-asemilta.
Comment
Comment