Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämppärin puhallin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lämppärin puhallin

    Onko Bosch 3 137 020 009 vastaava kuin Valeo 8A1820021?

  • #2
    8A1820021 on VAG osanumero ja sitä vastaavat, aivan oikein Bosch 3 137 020 009 ja Valeo 698215 sekä Hella 8EW 009 100-311

    Comment


      #3
      Ok, kiitti, ja eiku tilaamaan.

      Comment


      • #4
        Onkos C4 koppasessa hankala vaihtaa lämppärin puhaltimen moottori? Eli pitääkö sahata laatikko auki tai purkaa puoli autoa? Kyseessä on automaatti-ilmastoitu.

        Comment


        • #5
          Ei se mahdoton homma oo, vain isotöinen mielestäni. <Kuvan verran> tavaraa edestä pois, sähkö-, vesi-, ja ilmanottoletku(t) kotelosta irti, kiristyspanta pois. Sisällä purkaa kojelaudan alta molemilta puolilta sellaiset U-putket & jalkatilaan ilmaa ohjaavat muoviputket pois. "Kisko" jossa läppiä ohjaavat sähkömoottorit kiinni --> irti ja sivuun. Moottorikotelon alla kojelaudan sisällä on sellainen leveä neliskanttisen muotoinen haitariputki (takajalkatilan ilmansyötölle), se irti.

          Jos en väärin muista niin nyt moottorikotelon pitäis nousta irti konetilan puolelta. Siinä oli ainakin meikällä käytetty sellaista liimatiivistenauhaa joka istui kuin isi äitin selässä joten voimaa joutui loppupelissä käyttämään. Itse moottori lähtee kotelosta sitten jo helposti. Kasaus kutakuinkin päinvastaisessa järjestyksessä.

          edit: linkki korjattu

          Comment


          • #6
            Onko tosiaan niin, että ilmastoinnilla varustetussa audissa on puhaltimen moottori hankalassa paikassa? Vanhaa ( ilman ilmastointia) muistaen =helppo homma.

            Comment


            • #7
              Pääseekö noihin sisältä irrotettaviin osiin "helposti" käsiksi? Rupesin vaan asiaa pohtimaan, kun nyt kovilla pakkasilla on moottori ruvennut hiukan ääntämään.

              Comment


              • #8
                Kuskin puolelta irroitetaan ratin alta pikkuhiluhylly, apparin puolelta hanskalokero. Huoltomanuaali kehoittaa irroittamaan myös keskikonsolinkin mutta itse taiteilin konsolia irroittamatta. Vaati aavistuksen notkeutta ranteista ja magneettikärkisen meisselin kasausvaiheessa.

                Comment


                • #9
                  Näyttäisi olevan aika pahassa paikassa. Jotkut ovat kuulemma sahanneet kotelon auki. Kun en nyt tiedä, mitä sisällä on ja minkäkokoinen tuo moottori on, voisko joku esim tuohon Karpan kuvaan retusoida, mistä kannattaa sahata.

                  Olettaisin että kun moottorin näkee, siitä roottori pois päästä ja sitten moottori. On siis sisältäpäin pultattu kuoreen vai miten ?

                  Ohjeita ja vinkkejä kaivattaisiin.

                  Comment


                  • #10
                    Tuossa räjäytyskuva moottorin kotelosta: <klik>. Moottori ei sinänsä ole kiinni kuin lukkoprikalla, osa# 7, jonka poistamalla se lähtee kotelosta vetämällä vastakkaiseen suuntaan. Kuvassa kotelon toinen puolikas poistettu.

                    edit: linkki korjattu

                    Comment


                    • #11
                      Kiitän ja kumarran !

                      Pari kysymystä:

                      - Onko tuo "huuli" (kuvassa no. 15) kuinka lähellä koteloa, ettei saha (dremel) lipsahtaessaan tee jotain peruuttamantonta :-) Mikä se muuten on ?

                      - Katselin tuolta anturin (6) reiästä sisään ja näytti tuo roottori vastaavan kotelon toisella puolella päästään johonkin, mitä ei tässä räjäytyskuvassa näy. Irtoaako moottori siltikin ylöspäin vetämällä, jahka tuo lukkosokka päästä on irrotettu ?

                      - Jotkut ovat korjanneet tekemänsä reiän pelkästään ilmastointiteipillä. Riittääkö ?

                      Summs summarum: Onnistuuko homma, jos sahaan ylhäältä sen verran suuren aukon, että moottori + ropelli mahtuu tulemaan ulos ? Varmistukseksi vielä, että auto on A6 Avant Quattro -95 tyyppi C4 ilmastoinnilla

                      Comment


                      • #12
                        Lisäkuva siitä toisesta kotelonpuolikkaasta: <klik> ja osaluettelo:

                        1 - Control flap for instrument panel air outlets
                        2 - Screw
                        3 - Locking clips
                        4 - Lever for footwell/defroster control flap 1) Red
                        5 - Turbulence flap retaining assembly
                        6 - Fresh air blower series resistance with fuse
                        6a - Mounting bracket for fresh air blower ambient temperature sensor - G109- 1)
                        7 - Snap ring
                        8 - Washer
                        9 - Grommet
                        10 - Left housing half
                        11 - Retaining clips
                        12 - Mounting tabs for fresh air blower
                        13 - Fresh air blower
                        14 - Heater core
                        15 - Temperature flap (In front of heater core)
                        16 - Temperature flap (Behind heater core)
                        17 - Seal
                        18 - Screw
                        19 - Footwell/defroster flap 2)
                        19a - Footwell/defroster flap 1)
                        20 - Stop pins 2)
                        21 - Adhesive tabs
                        22 - Turbulence flap
                        23 - Sealing cord Install around entire left housing half
                        24 - Right housing half
                        25 - Intake duct
                        26 - Bearing
                        27 - Temperature flap lever
                        28 - Retaining washers
                        29 - Locking clip 1)
                        30 - Center flap lever 2) For footwell/defroster and instrument panel air outlets
                        31 - Flap lever 1) For instrument panel air outlets
                        32 - Screw


                        1) Automatic climate control only
                        2) Manual A/C only

                        Ja tuossa manuaalin ohje moottorin irroittamiseksi, kyllä se lähtee ihan sen lukkoprikan irroituksella ja vedolla vastakkaiseen suuntaan. <klik>.

                        edit: linkki korjattu

                        Comment


                        • #13
                          Kiitos karppa vaivannäöstäsi, nyt on tuulettimen sisukalut selvillä. Täytyy vielä saada käsiin joku, joka on "sahannut" kotelon auki ja vaihtanut sitä kautta moottorin. Yksityiskohdat hieman hämäriä....

                          Comment


                          • #14
                            Onkos kenelläkään kuvaa sahatusta kotelosta?
                            Näkis että mistä kohtaa se kannattaa sahata.

                            Comment


                            • #15
                              Kiinnostaisi kanssa tuo sahaamiskohta. Taitaa kuitenkin olla kovasti helpompi vaihtoehto kuin koko paketin purkaminen?

                              Alkanut tuo sisäpuhallin pitämään sietämätöntä meteliä.

                              Comment


                              • #16
                                Irrottelin tossa sen moottorin (+kotelon) kun laakeri tuntu vinkuvan. Oli liimalla? kiinni ja meitin tässä että miten on tavattu kasaamis vaiheessa laittaa se kotelo kiinni, saako siitä miten helposti tiiviin enää?

                                Comment


                                • #17
                                  Mä laitoin urssiin sen kotelon ihan vaan sen vanhan nauhan päälle uudestaan. Vetäähän se metallivanne sen suht kireelle.
                                  Muista pieni esirasvaus moottorille ennen kuin laitat takaisin autoon kiinni.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Menikö multa jotain ohi purkaessa kun en metallivannetta huomannut. Nostettiin se ihan pois vain, ja nousi kyllä aika helpostikin sitten.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kotelon kiristys koriin tapahtuu <kuvan> kiristysvanteella/-pannalla. Ilman sitä voi olla liimanauha tiukoilla röykytyksessä.
                                      Viimeksi muokannut karppa; 4.5.2008, 22:18. Perustelu: typo

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jaa, eipä ollut purkaessa tota vannetta, oli joku käynyt kaiketi jo tekemässä "asennuksia" sinne. Ihmettelinkin niitä kiinnikepaikkoja joilla ei tuntunut olevan funktiota. Pitänee jostain hommailla vanne/vastaava systeemi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Amatööri esittää tyhmiä kysymyksiä lisää jottei tarte uuestaan purkaa :)...

                                          Meinasitko Sami että pitäisi rasvata ne tapit joita vasten se moottori tulee vai mitä ja kait siihen käy ihan normaali "universal"rasva

                                          Comment


                                          • #22
                                            No, meinasin että moottorin akselin kevyt voitelu ja kyllä niihin kumiohjureihinkin voi jotain suihkauttaa. Itse laitoin muistaakseni lithium rasvaa. Saa kyllä vaikka bensa-asemilta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Noniin kiitoksia vinkeistä, aika kinkkinen oli tuo lukkorengas meinasi olla :)
                                              Viimeksi muokannut Rike81; 11.5.2008, 18:24.

                                              Comment


                                              • #24
                                                8A1820021 (VAG osanumero),Bosch 3 137 020 009,Valeo 698215,Hella 8EW 009 100-31. Nämä ovat tuolta Tepon vastauksesta poimittuja. Käykö näillä osanumeroilla olevat puhaltimet automaatti-ilmastoinnilla olevaan C4-koriseen S4:ään?

                                                Comment

                                                Working...
                                                X