Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 2.0 TQ (1BV) takajousen vahvuus / oikea koko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 2.0 TQ (1BV) takajousen vahvuus / oikea koko

    Morjes,

    Onko kierrejousen ainevahvuudella kuinka suuri merkitys uusia jousia katsellessa? Omassa autossa 1BV alusta (S-line -30mm) ja tilasin netistä jouset kuvauksella "Taka-akseli, Autoihin, joissa Sport-jousitus (1BV), Autoille vahvistetulla alustalla". Tuon jousen pituuden varmistin, mutta jousen oikeasta paksuudesta ei ollut käsitystä.

    Tuttu kaveri oli jo vaihtamassa jousia uuteen, mutta huomasi vanhan jousen olevan 16mm paksu ja n. 135mm leveä ulkomitoilta. Tuo tilaamani jousi on vain 14.25mm paksu ja ulkohalkaisija 116mm. Voiko tämä uusi pienemmän kokoinen jousi olla kuitenkin korvaava tuolle vanhalle siten että jäykkyys säilyy? Käyttämästäni nettikaupasta (autodoc) ei edes löydy 16mm paksua jousta autolleni.

  • #2
    Renkaanvaihdon yhteydessä tuli huomattua, että takapään jousesta oli napsahtanut pala pois.

    Mistäs helpoimmin saisi tuohon uudet, lähinnä että tarviiko olla orkkis, vai käykö joku tarvikejousi. Tässähän on joku semisti madallettu S-line alusta, kö?
    Jousen koko nyt ainakin askarruttaa..

    Onkos jousen vaihtamisessa muuta kuin kasaanpuristajilla vanha jousi läjään ja pois ja kääntäen sama juttu uusi paikoilleen?

    Comment


      #3
      Saa yleensä tarvikkeenakin, mutta niissä yleensä yksi jousi korvaa monta alkuperäistä, joita on useampaa mallia. Huoltokirja esiin ja tuolta etsimään oikeaa:

      http://www.partsbase.org/audi/audi-a...ock-absorbers/

      Jousi ei älyttömän hintainen ole merkkarillakaan, jos vaan taka-askelille uusii. Taakse on hankala puristimia saada mahtumaan. Itse pudotin apurunkoa hieman alaspäin, niin jousi tuli lähes itestään välistä pois.

      Comment


      • #4
        Onko kaikissa s-line varustelutasoissa myös s-line alusta?

        http://m.autonosat24.fi/2260016-lesj...auton-jousitus

        Sopiikohan tuo kyseinen takajousi 07 A4 S-line sedan 1.8t laitteeseen? Tuota partbasen linkkiä en saanut toimimaan.

        Comment


          #5
          Ei, sinun pitää katsoa PR-koodeista mikä alusta autossasi on.

          Comment


          • #6
            Ok, eli käytännössä? Ohjekirjasta joku pr koodi ja..

            Comment


              #7
              Huoltokirjasta löytyy tarra, sitten tästä katsomaan.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Tänne voi myös laittaa rekkarin tai valmistenumeron niin tarkistan suoraan marmorilta.

                Comment


                • #9
                  Syötin tuonne sivulle noi koodit, tarjos tällästä.

                  PRCode: 1BE = Sports suspension/shock absorption

                  Eikös noita jousia nyt ole erikseen sport ja s-line alustaan? Apua! Toi on nyt siis sport alusta, ei s-line?

                  Comment


                  • #10
                    Ymmärtäisin että sportline olis 1BV, eli 1BE olis sport alusta

                    Jos edessä raidepäät on vaimennuksella niin kyseessä lienee B7 korissakin sport alusta (sportlinessä ilman vaimennusta)

                    Minulla on B6:een tulostettuna lemförder/sachs/zf kataloogi joka antais tuolle takajouselle sachs numeron 996948 ja siitä hd-versio 996953

                    https://webcat.zf.com/?SPR=1

                    Kannattaa valita kuitenkin oma auto tuolta listasta, tuo jousen malli riippuu auton vetotavasta ym.
                    Viimeksi muokannut Hervast; 4.2.2017, 18:00.

                    Comment


                      #11
                      1BV= S-line alusta ja 1BE= Sport alusta. Jouset molemmissa samat. Eri variaatioita löytyy vielä noiden sisältä.

                      http://www.oemepc.com/audi/part_sing...7/lang/e#sec_1

                      10v vanhaan autoon kannattaa vaihtaa jouset akselille, ei vaan yhteen nurkkaan. Tuo aijemmin linkkaamasi jousi on numeroiden mukaan DTM versioon, mutta valmistajan mukaan käy muihinkin. Teidä sitten...
                      Viimeksi muokannut VilleP; 4.2.2017, 19:43.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Hervast Näytä viesti
                        Jos edessä raidepäät on vaimennuksella niin kyseessä lienee B7 korissakin sport alusta (sportlinessä ilman vaimennusta)
                        B7 korisessa on aina kovat raidetangon päät, tuo vaimennettu on ns. vanha malli.

                        Comment


                        • #13
                          B7 perä on painunut selkeesti apukuskin puolelta. Alustana alkuperäinen sporttialusta 1BE. Ennen kuin lähden jousikaupoille, niin voiko tuo johtua muustakin kuin jousista? Katsastusmies ei ainakaan mitään sanonut.
                          Varmaan tyyppivika, kun useamman tällaisen nähnyt liikenteessä, jossa perä alhaalla.

                          Comment


                          • #14
                            Mulla kans perästä toinen jousi poikki. Lienee järkevintä vaihtaa molemmat. Suosituksia? Samalla kyllä tekis mieli tehdä keulimiselle jotain, mutta varsinainen madaltaminen ei oikein innosta. Vaimo auraa nytkin tolla, varsinkin talvella mökille...

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja eepeli2 Näytä viesti
                              B7 perä on painunut selkeesti apukuskin puolelta. Alustana alkuperäinen sporttialusta 1BE. Ennen kuin lähden jousikaupoille, niin voiko tuo johtua muustakin kuin jousista? Katsastusmies ei ainakaan mitään sanonut.
                              Varmaan tyyppivika, kun useamman tällaisen nähnyt liikenteessä, jossa perä alhaalla.
                              Takajouset vaihdettu, mutta silti apukuskin puoleinen takanurkka painunut selkeästi enemmän kuin toiselta puolelta. Normaalia? Mikä muu voi aiheuttaa painumista?

                              Comment

                              Working...
                              X