Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Missä vikaa, ABS "tykyttää"?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Missä vikaa, ABS "tykyttää"?

En nyt tiedä kuuluuko tänne suoranaisesti mutta kokeillaan?
    Siis ajovalot alkoivat (xenon) "räpsähdellä" ajaessa ja abs lyödä kävelyvauhdista "rätinät" kehiin. . . samalla kun nuo valot räpsyvät niin joku rele räpsähtelee kojelaudassa pääsulakerasian tienoilla? Ja valot räpsyvät vaikken jarruun koskekaan mutta vain auton liikkuessa...
    Epäilen itse joko jotain abs.n pyörä-anturia tai ehkä ohjainlaitetta. . . vikakoodeja EI ole vielä luettu!!??
    Vika alkoi aivan yhtäkkiä parin seisontapäivän jälkeen.
    Ja autohan oli beeviis korinen RiSa nelkku!
    Kokemuksia. . . ??

ABS pulssianturi ei tunnista hammaskehää, olisko liian kaukana kehästä, kosteutta liitoksissa tai piuha poikki.

Comment

Juu luultavasti ABS-anturi liian kaukana pulssikehästä. Jos signaali on tarpeeksi huono, niin näyttää vikakoodilla, että mikä anturi on huonosti. Jos anturi on ihan siinä rajoilla, että signaali pätkii vain vähän, niin ei anna vikakoodia.

Itsellä sama vika. Pitäis jaksaa mittarin kanssa metsästää, että mikä pyörä antaa huonoa signaalia, kun ei vikakoodia anna.

Comment

mullakin samaa abs vikaa..

Comment

Jonon jatkeeksi.
          Tuo ABS-valo palanut hetken aikaa nytten ku on yrittänyt vikakoodia lukea niin testerillä ei pääse sitä lukemaan/nollaamaan. Parissa paikassa oon tota nyt yrittänyt käydä lukemassa.
          Tässä viikonlopun aikana la ja su aamuina ei antanut tota valoa vasta kun sammutti ja pisti sitten uudestaan käyntiin.
          Mistäs tälläistä vikaa lähtisi etsimään?

Comment

Tuo ABS-valo palanut hetken aikaa nytten ku on yrittänyt vikakoodia lukea niin testerillä ei pääse sitä lukemaan/nollaamaan. Parissa paikassa oon tota nyt yrittänyt käydä lukemassa.
            Toi on 99% varmuudella rikkinäinen ohjainyksikkö. Epidemia nimenomaan 98-99 ABS-yksiköissä.

Katso haulla lisää.

Comment

Mulla tekee tossa profiilin kulkineessa samaa kuin mitä aloitusviestissä, mutta vain kosteella kelillä. Kuivalla kelillä jarrut toimii niinkuin pitääkin. Lisäks heittää ABS:it pois päältä silloin kun ne temppuilee. Muutaman kerran ku painaa ABS:it napista takaisin päälle niin ne alkaa taas pysyä päällä.

Veikkailisin omassa tapauksessa kosteutta liittimissä. Piti katella noita samalla ku vaihtaa talvirenkaat alle, mut ne renkaat tuli sit vaihdettua melko reippaassa räntäsateessa niin ei napannut alkaa jarrujohtoja tutkimaan, keväällä sitten uutta ihmettelyä :D

Comment

Working...
              X