Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A2 ja lasikatto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A2 ja lasikatto

    Nyt kun autopöpiys jälleen iski, mietityttää kyseinen teema:
    Minkäslaisia ratkaisuja ovat nuo A2:sen lasikatot? Onko kyseinen katto varusteena kaikissa kakkosissa, vai kuinka. Kaikki katot eivät ole ainakaan avattavia vai? Törmäsin myös saksalaisia vaihdokkeja selatessani käsitteeseen 'open sky system', eroaako tuo sitten vielä jollain tapaa 'vakio' lasikatosta?

  • #2
    En ole kuullut A2:n lasikattojen muista versioista kuin Open Sky -mallisista. Open Sky on nimensä mukaisesti avautuva lasikatto. Tästä näet kuvan:

    Se mitä minä olen noista kuullut on se, että ne on aika usein rikki. Siis sillä tavalla rikki että ne ei avaudu, itse lasit on kyllä ehjät. Jonkin verran on briteissä ollut myös tiiveysongelmia. Open Sky on ollut lisävaruste eikä edes mikään ihan hirvittävän yleinen sellainen. Muunlaisia kattoluukkuja en tiedä toisaalta pikkukakkosissa olevan.

    Comment


    • #3
      Ostin A2 1.6 fsi:n opensky katto ei toimi(ilmeisesti tyyppivika) onko kellään kokemuksia/ tietoa asiallisesta korjaajasta?

      Comment


      • #4
        Jos englanti taipuu niin täällä esim. joitain vinkkejä. Yleensähän nuo jätetään korjaamatta sen suurehkon hinnan takia, mutta jos on yhtään "teen sen itse ja säästän" henkeä niin saattaa saada halvemmallakin kuntoon:

        Open Sky

        Comment


          #5
          Tuo a2oc:n ohje on kaiken kiteyttävä, kuivana ajeltu kattoa ja vaijeri tai moottori antautunut.

          Moottorin joutunee purkuosana metsästämään, konsernin korjaustyyli noihin on uuden katon vaihtaminen, hinta jossain 2,5-3ke tienoilla.

          Comment


          • #6
            Audi A2 lasikattoluukun korjaus

            Moi asiantuntijat!

            Koitti tänä kesänä se odotettu päivä, että A2:n lasikattoluukku alkoi sit jumittaa. Sain puljattua väkisin kiinni kun jäi kanittamaan. Löytyisikö foorumilta osaajaa, joka kykenisi ihan maksua vastaan fiksaamaan luukun taas toimivaksi? Ulkomailta olen lukenut, että tähän olisi keinoja (vaijereiden säädöt, jotkut muovirattaat ym. Eli jos jollakulla tästä kokemusta ja tietotaitoa, niin apu olisi tervetullutta! En haluaisi luovuttaa, kun avattava luukku on niin mukava fiilisasia.

            Comment


            • #7
              A2-lasikattotyyppivika, korjaaja?

              Löytyisikö tätä kautta Suomenmaasta henkilöä, joka osaisi korjata rutisten jumivan ja käyttökelvottoman A2-lasikattoluukun? Taloudellista korvausta vastaan toki.

              Comment


              • #8
                Ei tuohon oikein auta kuin uudet osat. Saksassa A2-freunde -foorumilla joku valmistaa korjaussarjaa, eli sen todennäköisesti tarvitset joka tapauksessa. Marmori myynee ei-oota.

                Comment


                • #9
                  A2-kattoluukkujumi

                  Kyselen vielä kertaalleen, josko tätä kautta löytyisi joku, joka osaisi korvausta vastaan väkertää A2:n rutisevan ja rouskuvan, vinoon jumiin jäävän lasikattoluukun kondikseen. Tai joku, joka osaisi sanoa että vie kuule auto sille ja sille, niin ne osaa sen kohtuulliseen järkihintaan fiksata kuntoon...

                  Comment


                  • #10
                    Kaivetaan nyt vanha aihe esille kun ajankohtainen itselleni.

                    Suomessa ei taida olla OSS osaajia, hirveän heikosti on tietoja missään. Itse sain ulkomailta ohjeet ja osat haalittua kasaan vaijereita lukuunottamatta.

                    Kyseessä on 2 ihmisen homma, jos se tehdään oikein ja vaihdetaan kerralla kaikki saatavilla olevat osat. Eli silloin koko luukku otetaan autosta pois ja vaihdetaan osat kuten ne on suunniteltu vaihdettavaksi ohjeiden mukaan. (eli otetaan kiskot tyhjäksi etukautta) En suosittele tätä, jos et omista audin kattotyökalua tähän, muuten on mahdotonta saada kaikki shimmit kohdalleen ja katto oikeaan kohtaan

                    Jos tehdään sitten vähän säätämällä, kuten kaikki varmaan kotona tekee, niin voidaan tietyt osat vaihtaa kun katto on paikoillaan autossa. Kuten vaijerien kiinnitys moottoriin, moottorin ratas, lukituskoukut, korjauspalat vaijerin päähän(ei kaikissa tapauksissa mahdollista) ja kiskojen liukukanavat. Mutta vaijereita ja puslia ei pysty vaihtamaan tässä tapauksessa.

                    Näitä kattoja on myös 5v aikana käytetty 2 erilaista mallia, ja oma malli ei selviä kun katsomalla. Moottorin toimintaa ei kannata seurata, kun niitä on vaihdettu ristiin ja se ei kerro kumpi katto on kiinni.

                    Vanhempi on 4 lukituskoukulla oleva malli, missä ei ole tuuletusasentoa etummaisessa luukussa ja kiskot on liimattu etummaiseen lasiin.
                    Uudempi on 2 lukituskoukun malli, missä on tuuletusasento etummaisessa luukussa ja moottori on myös eri mallia tämän takia. Ja kiskot on ruuveilla kiinni etummaisessa lasissa.

                    Tietyssä tilanteessa kattoverhoilu pitää poistaa ja samalla kun se on irti, niin toimittaa sen verhoilijalle, sillä se vaahtomuovi on kadonnut pahvin ja kankaan välistä jo varmasti kaikissa näissä ja kangas ei pysy liimalla ilman, että poistat loputkin jäämät.
                    Varoituksena vaan että, jos tuo tehdään oikein, niin poistat silloin kaikista kolmesta pilarista muovit ja etenkin b ja c pilari on ikävä kun molemmat kynnyksetkin pitää irroittaa, että saat alimmaisen osan ensin pois ja sitten ylimmäisen kun pitää kattoa paikoillaan.
                    Ja mitään kiinnikkeitä ei saa enää uutena mistään ja ovat todella hauraita yli 20v jälkeen.

                    Vikaa kun hakee, niin ihan ensin katon pitää olla kiinni, sitten moottori pois.
                    Tämän jälkeen katsoo onko vaijereissa paljon löysää, eli käsin ruuvarilla työntää niitä kiinni asentoon. silloin tietää onko päät irti vai ei.
                    Jos olisi ihmeellä vaijerit kunnossa, mutta katto ei aukea, niin sitten tarkistaa moottorista rattaan ja onko se vastakappale katossa tarpeeksi tiukka, yleensä se löystynyt liikaa ja siksi ratas pääsee sutimaan vaijeria vasten ja tämän kyllä kuulee.

                    Myös moottorista on joskus mennyt sisuskaluja netin mukaan rikki, mutta tämän näkee kun käyttää moottoria sen ollessa irti katosta. Ja samalla testaa toimiiko käsinkäyttö, eli 6 kulma-avaimella pyörittää ratasta, avaimen pitäisi upota sinne yli sentti, sillä ruuvin keskellä on oranssi muovi mitä avaimen pitää painaa sisälle, se irroittaa vaihteiston rattaasta. Jos joudut kääntämään avainta voimalla. Silloin on joko moottori rikki tai vaijerit väärässä asennossa milloin ei kattoa saa suljettua tai avattua ilman että, ensin työntää vaijerin käsin oikeaan kohtaan. Ja omalla kohdalla auton mukana katosta löytyvä avain ei sopinut moottoriin, se ei vapauttanut vaihteistoa, joten tarkkana siinäkin.

                    Jos katto pitää saada helposti ja nopeasti kiinni, niin moottori pois paikoiltaan, sen jälkeen katon voi työntää käsin kiinni kun vaijerit on vapaalla. Onnistuu yksinkin, mutta helpompaa jos molemmin puolin työnnetään samaan aikaan.

                    Mitä edellisen kirjoittajan kysymykseen tulee. Kuullostaa että toinen vaijerin pää on rikki ja ehkä tuo moottorin kiinnitys, siksi se vetää katon vinoon ja rouskuu kun vaijerit ovat eri kohdassa menossa.

                    Ja siihen on välillä syy miksi foorumilla on ostettu kokonainen katto varaosiksi, kun on lähdetty korjaamaan. Jos katto kyllästyttää, niin tämän tilalle voi vaihtaa myös alkuperäisen kattopellin, sillä se on kiinni vain ruuveilla ja liimalla ihan tehtaan versiossakin ja yhden tälläisen muutoksen nähnyt kun etsin tietoja näistä, toiseen suuntaan tehtynä huomattavasti yleisempi toimenpide.

                    Comment

                    Working...
                    X