Kyseessä on A6 avant -02 ja etuveto. Multa kuuluu melkoista kitinää takaluukun suunnalta möykkyisellä tiellä. Kitinä vaimenee kun on riittävästi kuormaa päällä eli syy saattaisi olla esim takaiskareiden kiinnityksissä. Ääntä saa myös kuulumaan jostakin hankalasti määritentävästä paikasta kun menee takaluukkuun istumaan ja heiluttaa autoa. Millainenkohan mahtaa olla iskareiden kiinnitys koriin ja onko sinne hankala päästä käsiksi sisä ja ulkokautta. Entä olisiko jollakin ehdottaa jotakin muuta syytä ja lopettamiskeinoa ääntelylle. Ja korostan että meillä ei ole koiraa ja vaimokin matkustaa etupenkillä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 takapää vikisee
Collapse
X
-
[COLOR=#22229c]http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=38890[/COLOR]
Olisko saman suuntaista ääntä.
Comment
-
Samanlaista nitinää pitää omassa kuupassa tuo takapenkki, tai tarkemmin takaselkänojan kippaus kiinnikkeet. Alkuun epäilin hattuhyllyn hyppivän ja käsittelin silikonilla kiinnikkeet. Täytynee samanlainen käsittely antaa penkin kiinnikkeillekin, tai pitänee paremminkin talven varalta käyttää koko auto silikonipurkissa.Viimeksi muokannut vV8m5; 9.10.2007, 17:27.
Comment
-
On kokemuksia. Toki CRC:tä saa myös ase-CRC:nä.
Oikeastaan silikonista ei ole kokemuksia mutta se lopulta pilaa (haurastaa) tiivisteet ja ei oikeastaan edes toimi pakkasella kuin hetken.
Lisäksi auton maalaus, siis vain paikkamaalauskin joskus myöhemmin saattaa mennä pieleen silikonin vuoksi.
Silikoni tunkeutuu maalinkin läpi peltiin ja se ei lähde edes hiomalla pois. Ja maalihan ei tunnetusti tartu pätkääkään silikoniin.
Tuon aseöljyn salaisuus on hieman epäselvä vielä mutta se vaan ilmeisesti tunkeutuu paremmin ja sisältää juuri passelit ainesosat autonkin lukkoihin.
Ja ennen kaikkea se ei jäädy ja säilyttää notkeutensa kovassakin pakkasessa.
Edit: Tuosta aseöljystä vielä sen verran, että jos sitä ei ennen ole käytetty ko. auton lukkoihin (ei tietenkään voi tietää mitä ennen on käytetty), niin sillä kannattaa rasvailla lukot alussa useasti.
Se on vähän kuin synteettistä öljyä joka saa kyllä skeidat liikkeelle ja jos ei liuota kakkoja kunnolla pois, voi lukko ollakin justiin sinä kovana pakkaspäivänä totaalijumissa.
Fiksuin tie olis tietenkin ottaa lukko pöydälle, putsata ja voidella kunnolla aseöljyllä. Mutta kuka sitä nyt toimivaa lukkoa...Viimeksi muokannut A6tonen; 9.10.2007, 18:01.
Comment
-
"lukkosulan", perus crc:n, wd 40 ja muiden vastaavien ongelma on se, että niissä on liikaa "pesuainetta", sisältävät kyllä riittävästi vesiliukoista tavaraa, että saa jäät sulatettua, mutta voitelu jää "puolitiehen". Näin vedelle jää suojaamaton paikka taas valua ja jäätyä sinne.
Siksi ennemmin jotain oikeaa "öljyä" esim aseöljyä, tai jos vaikkapa paremmaltapuoliskolta löytyy ompelukoneöljyä. Lähi Shelliltä on hävinnyt kokonaan "lukkosulat" myyvät vain ase crc:tä :) Itse voitelin kaikki lukot ompelukoneöljyllä viime syksynä, eikä tarvinut murehtia jäätymisestä. Tosi kylmällä olivat toki jähmeät, kun öljy rupesi jähmettymään, mutta rauhallisella käytöllä aukesivat ihan kiltisti.
Comment
-
Oli jälleen arvon raati oikeassa, eli takaselkänojan kallistuksen saranat ne siellä vikisivät. Eli oli jälleen tuttu ominaisus kyseessä, onneksi en ehtinyt purkamaan takaluukun sivuverhoiluja iskarin yläpään etsimiseksi. Mä kylä suihkutin saranoihin ja lukkomekanismeihin jotakin CRC-merkillä myytävää yleisainetta molemmille puolille. Kyllä loppuivat vikinät ja sitten talvella seuraillaan voitelun pitkäikäisyyttä ja pakkasenkestoa. Ja sitten eikun ohjauspylvään vinkunan kimppuun ( olisko jollakin heittää suoraltakädeltä mikä vikisee käännettäessä molempiin suuntiin )
Kiitokset avustaneille...
Comment
Comment