Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ulina etukulmista pitkän matkan jälkeen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ulina etukulmista pitkän matkan jälkeen

    Eli rupeaa kuulumaan hirvittävää ulvomista molemmista etukulmista n.100km ajon jälkeen 50-90km/h nopeuksissa. Aina jarrua painaessa ja tiukkoja kurveja tehtäessä ääni häviää. Laakerit vaihdettu n.2 kuukautta sitten saman ongelman takia. Voiko nuo laakerit olla jo nyt kaput vai uliseeko siellä joku muu? Ei oikeen itselle tule mieleen muuta.

  • #2
    ni oliha vaihdelaatikossa öljyä?

    Comment


    • #3
      Mulla jollotti myös kovasti ja korjaantui laakereiden vaihdolla.

      Mitkäs laakerit laitoit?

      Comment


      • #4
        Joo ei se vaihdelaatikosta kuulu:) Tuntuu ihan ratissa se vollotus. Alkuperäis laakerit vaihdatin ihan merkkiliikkessä. Mut jännä että saa ajella tosiaan pitkän matkaa ennen kun rupeaa kuulumaan.

        Comment


        • #5
          Kyllä se ilman muuta laakereihin viittaa kun ääni vielä muuttuu/häviää jarrutettaessa tai kurvatessa.

          Comment


          • #6
            Niin minustakin. Eihän siellä järjen mukaan muutakaan huutavaa voi olla. Ei ne jarrutkaan nyt kesken ajon säännöllisesti rupea laahaamaan. Noh pitää varmaan mennä Laakkoselle reklamoimaan.

            Comment


            • #7
              mites olis vetoakselit? jos ne lämpiää ja rupeavat jumittamaan?

              Comment


              • #8
                Tarkoitat siis laatikon päästä?
                Ulkopäässähän ei ole muuta mahdollisuutta kuin jo epäilyn alla oleva laakeri.

                Comment


                • #9
                  Ääni kuuluu selvästi ulompaa kuin laatikon luota. Ja eihän silloin pitäisi äänen hävitä kun jarruttelee ja kääntelee.

                  Comment


                  • #10
                    Kokeile kiristää napapultit uudelleen oikeaan momenttiin.

                    Comment


                    • #11
                      En halua maalailla mörköjä, mutta ettei vaan tulis kuitenkin sieltä laatikosta. Jarruttaminen muuttaa hammaskosketusta ja kääntäminen muuttaa pikkurattaiden nopeutta esim.
                      Askiöljyt tsekattu?

                      Comment


                      • #12
                        Niinkun aloin miettii kanssa, että mites ne tekee ton merkkiliikkeessä.
                        Ei kai niin pöllösti, että akselit kokonaan pois? Ainakin jossain riisikupposissa homma hoidetaan noin.

                        Comment


                          #13
                          Uudet laakerit vialliset jo valmiiksi (materiaalissa vikaa, liika vähän tuupanneet rasvaa tehtaalla, mittatoleranssi?)

                          Eikös ne "tunnetut" valmistajat teetättäneet laakereita ties missä alipapa husseinin valtioissa?

                          Comment


                          • #14
                            Yhden syntymävikaisen laakerin vois ymmärtää muttei kahta.

                            Nosturi & stetoskooppi yleensä paljastaa mistä ulina lähtee.

                            Comment


                            • #15
                              Oishan se helppo selvittää että missä ulisee jos ulisisi koko ajan. Mut saa aika kovan matkan ajaa ennen kun ääntä lähtee. Ääni on kovimmillaan n.60km/h vauhdissa vaihteesta riippumatta. Ja tosiaan äänen aiheuttava resonointi tuntuu voimakkaimmillaan ratissa asti. Ja jos oikealle kaartaa niin vasemmalta häviää ääni, vai olikohan toisinpäin...

                              Comment


                              • #16
                                Tosin isäukon -06 transportterista menee takalaakereita vähän väliä, joten kait ne voi tästäkin pettää samantien.

                                Comment


                                • #17
                                  Keväällä meni S4:stä uusi laakeri alle 1000km:n ajolla. Oli joko materiaalivika tai ulkohalkaisijan toleranssi ylisuuri. Tämä nykyinen meni pienemmällä voimalla paikalleen, ne on syytä asentaa ilman hakkaamista ja ehdottoman suorassa. Helppo tehdä vikaa jo asentaessa.
                                  Niin ja noi oireet on just tuttuja, ensin tuli pitemmän ajon jälkeen sitten lyhemmällä ajolla ja aika pitkään kuuntelin kun vasta uusittu niin epäilin muuta. Lopulta ääni aivan karmea ja napa lievästi lämmin josta sitten päätin vaihtaa uudestaan.
                                  Viimeksi muokannut uuhi90; 7.10.2007, 22:53.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jarrusatula jumissa ja värinäjousi löysällä?

                                    Comment

                                    Working...
                                    X