Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

pääsylinterin vaihto..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • pääsylinterin vaihto..

    onko kukaan vauhtanut pääsylinteriä?..itellä sellaista vaivaa et,poljin painuu pikkuhiljaa esim.liikennevaloissa syvemmälle..ei neste vuotoa..
    uus sylinteri hommattu.mutta joutuuko kaikki pyörät ilmaamaan?
    jarruputket näyttävät olevan ylöspäin..
    olisiko mitään "kikkaa"ettei tarvitsisi kaikkia pyöriä ilmailla?
    painaa jarrua niin et,sieltä tulee nestettä.ja kiristää samalla putket kiinni??
    ideoita?

  • #2
    Kyllä joutuu ilmaamaan kaikki nurkat.
    Olisahan tuohon pääsylinteriin varmaan löytynyt pelkät kumitkin.

    Comment


    • #3
      Muistaakseni jossain huolto-ohjeessa mainittiin, ettei satasen pääsylinteriä pysty korjaamaan. Parempaa näkemystä mulla ei kylläkään asiasta ole ja voi olla, että muistan väärin. No joo, tässä tapauksessa sillä ei kait ole edes merkitystä, kun uusi sylinteri on jo hankittu.

      Joka kulman ilmaamiselta ei oikein voi välttyä pääsylinterin vaihdon yhteydessä.

      Comment


      • #4
        Kyllä joka nurkka on syytä ilmata.
        Samalla saa vaihdettua jarrunesteet tuoreempiin, joka taas vähentää jarrujärjestelmän korjaustarvetta tulevaisuudessa.

        Itse aloittaisin homman ilmausruuvien herkistelyllä. Niiden kanssa yleensä ne suurimmat vastoinkäymiset tulee.

        Comment


        • #5
          Ilmataan järjestyksessä: oikea taka, vasen etu, vasen taka, oikea etu. Varaa riittävästi jarrunestettä, sillä sitä joutuu liruttelemaan yllättävän paljon.

          Typ44:än pääsylinteriä ei vissiin virallisesti voi korjata. Eikä kyllä oikein kannatakkaan. Vanha on kuitenkin kaikin puolin jo väljä, eikä pelkillä uusilla tiivisteillä välttämättä saada uuden veroista aikaan. Uusi maksaa 80e, joten kannattaa ostaa samantien uusi.

          Comment


          • #6
            Minä olen kyllä imannut jarrut tässä järjestyksessä: ot,vt,oe ja ve. Ilmantuuvat kyllä varmasti vaikka aloittaisi ihan mistä pyörästä tahansa.
            Jos takajarruille on paineensäädin, niin kannattaa huijjata sitä antamaan enemmän painetta takapäähän ilmauksen aikana.

            Comment


            • #7
              imasin lääke ruiskulla vanhoja nesteitä hiukan poies..punaista???eikös siellä pitäis olla normaalia jarrunestettä
              ja yks jarrumies sanoi ettei tarvitsisi ilmailla???
              ni onks joku vaihtanut sylinteriä? ja eikä tullut jarruja? joutunut ilmaamaamaan?
              kun ne putket on ylöspäin..ni eiks ilmakuplat nouse ylöspäin??

              Comment


              • #8
                Jarrunestettähän siellä kuuluisi olla.
                Yks jarrumies on väärässä kyllä ne pitää ilmata joka ikinen satula/sylinteri.

                Comment


                • #9
                  ok.pitääpä varautua isompaan jarruremppaan..katkenneiden ilmausruuvien takia...siis en tiedä vielä onko siellä katkenneita..kohta voi olla???

                  Comment


                  • #10
                    ni joo..vaikutti et se punainen olisi ollut automaatti ölppää..dextron..ym..
                    ja edellinen omistaja sanoi lisänneensä myös hydrauliikkapuolelle automaatti öljyä????sitä vihreätähän sinne kait pitäisi laittaa!!?febi..tms.

                    Comment


                    • #11
                      Vihreää kultaa juotetaan tehostimille, jarrunestettä jarruille. Tainnut olla oikea ihmelapsi autojen kanssa edellinen omistaja.

                      Jotenkin tulee mieleen tarina perheenäidistä, joka lisäsi pesunestettä autoon, jäähdytysveden sekaan.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä. VW:n G002000 (nykyisin saatavilla kait vain G004000, mikä on ok) tai Febin S6161 tai M6162.

                        Kyllähän öljyn nyt jarrunesteestä erottaa sormi tuntumalla jos ei muuten. Eikä siellä nyt voi öljyä olla. Onhan noita jarrunesteitä eri värisiä olemassa.

                        Ja eihän tuolla järjestyksellä ole väliä, varsinkaan minun Sleepyn antaman välillä. Sleepyn on asentajalle helpompi. Idea on kuitenkin lähteä liikkelle pisimmästä putkesta. OT ja VE ovat samaa piiriä, VT ja OE omansa. Ja tietysti pitää ilmata aivan kaikki putket, jos sylinterin uusii. Silloinhan kaikki jarruputket on väkisinkin auki ja ottavat ilmaa sisäänsä.

                        Comment


                        • #13
                          Noitten ilmausohjeiden kanssa muistetaan sitten mainita mistä autosta on kyse, jarrupiirien rakenteissa kun on eroja. Yleisin versio on tuo ristikkäiset pyörät samassa piirissä ja sitten on taas näitä quattroja ja muita ihmeellisyyksiä joissa ensimmäinen piiri voikin olla etupyörät ja toinen takapyörät. Hankalaksi heittäytyvässä tapauksessa ilmausjärjestyksellä voi olla hyvinkin ratkaiseva merkitys.

                          Ja toinen tärkeä juttu on että ilmaruuvin on oltava ilmattavan esim satulan nestetilan korkeimmalla kohtaa, ettei nestetilaan pääse jäämään ilmataskuja. Vakiokilkkeissä ei tätä ongelmaa yleensä ole mutta jälkiviritelmissä voi joutua välillä kikkailemaan.
                          Viimeksi muokannut jipitkan; 3.10.2007, 08:10.

                          Comment

                          Working...
                          X