Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paineensäätimen vaihto? minkäslainen urakka?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Paineensäätimen vaihto? minkäslainen urakka?

    Katsastuksessa käytiin ja hylky tuli. Paineen säätimesta oli jousi lentäny hus hel...metsään ja säädin on aivan jumissa, saati käyttöjarruissa oli yli 30% ero. Minkäslainen urakka tuo on vaihtaa?

  • #2
    Siis se takajarrujen paineensäädinkö sieltä taka-akselista? Helppo, mutta tuurista riippuen voi viedä aikaa enemmänkin. Jarruputket eivät kuitenkaan lähde irti vanhasta säätimestä, vaan murtuvat poikki, jolloin joudut vaihtamaan uudet aina pääsylinteriin asti. Eivätkä ne lähde välttämättä pääsylinteristäkään ihan helposti, joten pahimmassa tapauksessa menee sekin uusiksi.

    Säädetään kohdilleen siten, että taka-akseli ilmassa kiristetään jousesta löysät pois, mutta ei kuitenkaan jännitetä jousta.

    Comment


    • #3
      Kunnon lämmitys auttaa, jos jarruputket ei ole aivan paskana.

      Comment


      • #4
        Joo no ei auta ku toivoa et putket ei murru.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Purukumi
          Joo no ei auta ku toivoa et putket ei murru.
          On väärässä paikassa säästetty, jos vanhoilla putkilla kasaa. Lisäksi paljon helpommalla pääsee, kun uusi kaikki putket/letkut kerralla.
          Tarkista myös ilmaruuvien aukeaminen etukäteen, ettei tule yllätyksiä.

          Comment


          • #6
            Tarkista myös ilmaruuvien aukeaminen etukäteen, ettei tule yllätyksiä.
            Jeps, tuoki on vähän niinku huolenaiheena. Ei niinku mitään tietoa et koska viimeksi on roput käytetty raollaan vai onko edes koskettu. Pitänee varata hermoja, aikaa ja olutta jollekki viikonlopulle ja alkaa kasaileen.

            Comment


            • #7
              Suosittelen aluksi liottamaan ruosteenirrottajalla ja sitten lämmittämään jo ennen ensimmäistäkään vääntökokeilua.

              Comment


              • #8
                Ja kannattaa hommata se avolenkki sitte eikä mihinää nimes ruveta vääntään kiintoavaimella.

                Comment


                • #9
                  Kannattaa suosiolla varata joku sopiva kaasutohotin jarruputkien irroittamista varten. Ei niitä muuten ehjänä saa irtautumaan siitä säätimestä paitsi jos on lottovoittajan tuuri.

                  Kaukoviisasta olisi tosiaan vaihtaa kaikki taakse menevät jarruputket samalla, jos ovat alkuperäiset/ei ole tietoa niiden vaihdosta. Jos putket/säätimen uusii, niin sittenhän ei ole edes väliä saako vanhoja putkia ehjänä irti, paitsi pääsylinteristä. Pääsylinteristä yleensä putket kuitenkin irtautuvat suht. kivuttomasti, kun eivät ole talvella jatkuvassa suolavesisuihkussa sillä tavoin kuin säädin. Jos kaikki putket uusi, niin pääsylinterin luota voi katkaista putket n. 5cm ennen sylinteriä ja sitten avaa ne liittimet lenkkiavaimella varmuuden välttämiseksi.

                  Tohottimen jälkeen hyvä avolenkki tosiaan jarruputkiasentajan paras kaveri. Jarruvaseliinia tms, kun vielä sipaiset ilmaruuvien/putkien kierteisiin, niin kiittelet itseäsi seuraavan kerran niiden kanssa askarellessa.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä kyllä, en minä kylmiltään ole edes koskemassa niihin. Liotukseen ja lämmitykseen ne menee joka tapauksessa ennenku aletaan edes yrittään mitään. Sitä lottovoittajan tuuria tosiaanki tarvitaan tuossa irroituksessa mut ollaan sitä varauduttu siihen et kaikki ei mene niinku elokuvissa.
                    Alotan tuon operaation joko nyt lauantaina tai sitte ens la. Ilmottelen kuinka osat katkeaa, hope not.

                    Comment


                    • #11
                      Varaa myös pussillinen jarruputken kiinnitysklipsejä. Hajoavat kuitenkin, jos putki pitää vaihtaa.

                      Comment


                      • #12
                        menee paineensäätäjä kokonaan uusiksi, hajottamon säätimestä meni kättelyssä kierre joten arvata saattaa ettei siellä nesteet pysy sisässä
                        Viimeksi muokannut Purukumi; 29.10.2007, 12:03.

                        Comment

                        Working...
                        X