Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vanteisiin väriä vaihtamassa, ehdotuksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vanteisiin väriä vaihtamassa, ehdotuksia

    Tarkoitus olisi maalailla Sparcon 6:et, tai lähinnä puolat jollain
    tummalla sävyllä. Mielessä on tällä hetkellä joku grafiitin tai antrasiitin sävy.
    Vanteet ovat siis tällaiset;


    Ja tällaisessa pirssissä alla;


    Heittäkää vaikkapa ehdotelmia väriksi ja koodi jos sellainen on tiedossa.

  • #2
    Titan grau LY7P on aina varma valinta
    Toinen on slate grey metallic LY7U.
    Viimeksi muokannut jtlukkari; 30.8.2007, 17:04.

    Comment


    • #3
      Itse maalailin omat vanteet mattamustaksi ja päälle mattalakka. Ei valmispurkeissa olevaa vaan sitä jota maaliliikkeet sotkevat omatäyttö pulloihin. Se näyttää minusta paremmalta, vähän sellainen harmahtavan mustalta. Ja kun siihen tulee vielä kovettaja ja joustoaine mukaan, niin kestää myös paremmin kolhuja.....Niin minä siis puhuin spray maaleista. Mutta eipä nuo huonoja ole sinunkaan värivalinnat !
      Mielestäni niistä tuli aika härskin näköiset,siniseen autoon. Vanteet ATP flash:it. Valitettavasti en osaa laittaa kuvaa tänne.

      Comment


      • #4
        Noihin Brock -vanteisiin tuli sävy LY7U.

        Comment


        • #5
          Minkälaisen käsittelyn vanne vaatii ennen maalaamista? Mietin että uskaltaako sitä itse hommaan ryhtyä.

          Comment


          • #6
            No nyt löytyi omaan silmään sopiva väri tämän Nismon vanteista.
            http://www.x-treme.fi/gallery/view_p...22&id=IMG_6028
            http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+...g-%2877%29.jpg
            http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat+...519.jpg/medium
            Näille kun löytyisi vielä koodi tai ainakin samanlainen sävy.

            => Googlettamisen tuloksena sain vannemalliksi Rota P-45R ja väri Royal Bronze. Ensimmäisten näkemieni kuvien perusteella en olisi pronssin sävyksi arvannut.
            Viimeksi muokannut mylläri; 30.8.2007, 18:45.

            Comment


            • #7
              badfearille tiedoksi että minulle automaalari antoi seuraavat ohjeet. Jos vanteet on suht hyväkuntoiset ei syviä naarmuja/klommoja, niin sitten vain "karhunkielellä" hionta mattapinalle maalin paremman tarttuvuuden takia. Sen jälkeen pesu silkoonin/rasvanpoisto aineella. Sitten vaan vetämään lipakat pinnat !

              Comment


              • #8
                Asiasta kalsareihin niin mitäs tulisi kustantamaan, jos vaikka hyväkuntoiset/uudet 17" kokoiset, vanteet maalauttaa mustiksi ?
                ..onko jollain omakohtaista kokemusta ja löytyskö pirkanmaalta siihenhommaan "sopiva" maalari, jota joku vois suositella ?

                Comment


                  #9
                  Jos tulee yhtään hiekkatiekilometrejä, niin suosittelen kyllä pulverimaalausta. Kestää kiveniskuja ja muutenkin maailmaa vastaan paremmin kuin märät maalit. Huomasi kyllä hiekkapuhaltaessa mikä maali oli pulveri- ja mikä märkämaalia...

                  Maalautin parit vanteet keväällä, itse hiekkapuhallettuna vein vanteet, parin päivän päästä sai vanteet lunastaa itselleen muutamalla kympillä per sarja. En osannut moittia kovin kalliiksikaan. Jonkinlaisen kimpan keräämällä varmaan saisi halvemmallakin.

                  Tosin noissa kiiltävällä huulella olevissa vanteissa ei taida olla mahdollinen maalata vain osaa vanteesta, en tiedä kun en ole toimenpiteeseen tarkemmin tutustunut.

                  Comment


                  • #10
                    Hyvin monet vanteet olen maalannut ja monesti ihan tasainen pinta, rasvanpoisto ja pohjamaali riittää. Sitten muutama kerros maalia alle ja lakkaus. Jos on vanha maalipinta, riittää todellakin vanhan pinnan karhennus, kolhut olen täyttänyt pakkelilla. Tehdasmaali on usein hyvin paksu, joten sen poisto on tuskan takana.

                    Isoin työ ei ole itse maalaus, vaan maalilta suojattavien vanteen osien peittäminen ja esim. kiillotus.

                    Vanne on siitä ikävä osa maalauksen kannalta, että kolhuja ne eivät kestä, kuten enemmän tai vähemmän joustava pelti. Jokainen, joka on kokeillut hiekkapuhalluksella saada maalia irti vanteista, tietää tämän.
                    Olen useampaan kertaan korjannut Audin Aero -mallin vanteen pulttien kolojen reunukset, kun niihin on osunut pulttihylsy. Itse olenkin oppinut varomaan reunoja. Kyse on kuitenkin OEM -laatuvanteesta.

                    Comment


                    • #11
                      "karhunkielellä" hionta mattapinalle maalin paremman tarttuvuuden takia. Sen jälkeen pesu silkoonin/rasvanpoisto aineella.
                      Mainio ohje, mutta järjestys väärä. Ensin (vahan)/silikonin/rasvanpoisto ja sitten vasta hionta. Ei tosin haittaa vaikka silikonin/rasvanpoiston tekee vielä kertaalleen hionnan jälkeen. Idea tässä on se, ettei hiomalla levitetä ja sotata mahdollisesti pinnassa olevaa silikonia/rasvaa ympäriinsä, jolloin sen poisto hankaloituu.

                      Comment


                      • #12
                        joskus nuoruuden innolla maalasin ja kiillotin rs4 replicat, eka hioin ja kiillotin sen "naama pinnan" sitten vaan puolan sivut sekä vanteen sisäosat matta mustalla spräyllä. Helppoa kuin heinän teko ja hienot tuli... (kokonaiset 3 päivää niitä saikin hinkata..;) Tarkotukseni oli sanoa että puhtaalla ja tasasella pinnalla pysyy ihan tavan purkkimaalikin uskomattoman hyvin

                        Comment


                          #13
                          Korinväriseksi maalaat . :)

                          Comment


                          • #14
                            No niin, vanteet lähtivät maalaukseen ja saan varmaan tällä viikolla napattua kuvaa niistä. Väriksi tuli tumma grafiitinharmaa.
                            Tuskin mikään mieletön kontrasti kuitenkaan havaittavissa auton omaan väriin (Volcano Black).

                            Comment


                            • #15
                              Omasta mielestäni suurin moka vanteita maalatessa on käyttää liian tummaa väriä. Tänään katselin etäältä VW Corradoa, jossa oli tosi leveät huulivanteet alla. Keskiöistä ei erottunut yhtään yksityiskohtaa, koska ne oli maalattu kokonaan mustaksi.

                              Comment


                              • #16
                                Tässä kuva Alessio F1 maalattuna volcano blackillä ja alkuperäistä tummemmalla hopealla. Auto siis myös volcano black. Kuva otettu pilvisellä säällä, joten ei ihan pääse oikeuksiinsa.

                                http://img262.imageshack.us/img262/1136/img1297vb4.jpg

                                Comment


                                • #17
                                  Lupailemiani kuvia;
                                  http://batman.jypoly.fi/~c1184/acf/irtonainen.JPG
                                  http://batman.jypoly.fi/~c1184/acf/kiinni.JPG
                                  http://batman.jypoly.fi/~c1184/acf/ulkona.JPG

                                  Väri on tosiaan melko lähelle auton omaa väriä.
                                  Onko muuten jostain saatavissa noita vanteen muovisia keskiöitä vaikkapa jollain halutulla logoilla ?
                                  http://www.elisanet.fi/ville.maaronen/Kuvat/A6_57.jpg

                                  Comment


                                    #18
                                    Nuo käy kuin nenä päähän tuon värisinä. :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Talvikiekot näyttivät hieman elämää nähneiltä ja ajattelin suorittaa niille myös uuden maalipinnan, alkuperäisestä poikkeavan.

                                      Kiekot ovat Anteran 7,5 x 17, mallia 181.
                                      Kuvia löytyy tästä osoitteesta:
                                      http://batman.jypoly.fi/~c1184/acf/talvikiekot/

                                      Tänään tosiaan ehdin vasta hieman putsailemaan vanteita ja hiomaan karhunkielellä yhtä jos toistakin. Vanteiden sisäkehiä laskin epäkeskolla jossa oli hiomapeipperiä ja melkoisesti säästi voimissa tällä ratkaisulla. Alussa pesin vanteet moottorinpesuun tarkoitetulla liottavalla pesuaineella ja pyyhin tinnerillä.

                                      Ensi viikolla varmaan saanen vanteet maalaukseen. Värinä on varmaan edellisten vanteiden samainen tai ehkä jopa valkoinen helmiäinen. Nappaan kuvia taas kun ehdin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tänään sain talvikiekot maalauksesta ja väriksi tuli perus valkoinen. Maali on kuulemma samanlaista mitä raskaankaluston laitteita maalaillessa käytetään.
                                        http://batman.jypoly.fi/~c1184/acf/maalaus/

                                        Valumia on muutamia, mutta katsotaan jos niille jotain vielä voisi tehdä.
                                        Päätin myös hieman entisöidä keskiöitä, maalaamalla ne tylsästi kiiltävän mustaksi, ja yhdessä vanteessa onkin "hollillaan" yksi esimerkki tsibale.

                                        Mielestäni kesäkiekot jäivät varsinkin takana liian sisälle kaariin ja siksi päätin hankkia tällaiset, paksuus 15 mm.
                                        http://batman.jypoly.fi/~c1184/acf/spacer/

                                        Spacerit ovat kiinni ja tuntuvat istuvan omaa silmää miellyttäen. Kunnon kuvia ei ole ulkoana otettuna autosta, otan vaikkapa viikonlopun tullessa. Spacereissa on mukana TüV paperit joten sekin puoli on hoidossa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Maalasin talvikiekot tommoseks.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Päätin myös hieman entisöidä keskiöitä, maalaamalla ne tylsästi kiiltävän mustaksi
                                            Jos en väärin nähnyt, nuo ovat metallia. Makuasia, mutta voisin vakuuttaa, että on paremman näköiset valkoisen kanssa, kun kiillottaa ne peilikirkkaiksi (jättäen tekstin mustaksi).

                                            Muuten olen sitä mieltä, että vanne ei tarvitse maalia lainkaan:

                                            Viimeksi muokannut jtlukkari; 4.10.2007, 07:57.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tähän ei voi sanoa kuin että meni jo.
                                              http://batman.jypoly.fi/~c1184/acf/m...keski%f6t2.JPG
                                              Eli hioin sen verta kovalla kädellä lakan tai muovitetun pinnan sekä sen alle päässeen korroosion pois että logot hieman kärsivät; katosivat.
                                              Voisin jostain etsiä Audin rinkuloilla koristellut keskiöt tai noita tylsän mustia hieman piristää jollain keinolla, tosin muutoin kuin kiillottamalla peilikirkkaaksi.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuollaiset Aero -mallin uudet metalliset keskiöt löytyisi, tällä hetkellä vielä hopeanvärisenä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Lukkarinen,tsekkaappa yksityisviestit. Nuo voisivat istua noihin kesävanteisiin nimittäin.
                                                  Nykyiset ovat tuollaiset muoviset, jotka imitoivat kait keskeltä pultattavuutta ulkonäkönsä puolesta.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Voi ilon ja itkun päivää. Eilen saapuivat keskiöt ja aloin niistä tarmokkaasti maalinpoistoaineella ja muovilastalla maalia poistamaan.
                                                    Lopputulos:
                                                    - yksi kiiltävä kappale
                                                    - yksi osittain kiiltävä, suurimmaksi osaksi tosin syöpynyt pinta
                                                    - kaksi edellisestä poikkeavaa (osanumero poikkesi kahdesta edellisestä) mattapintaista kappaletta.

                                                    Kuvia löytyy täältä:
                                                    http://batman.jypoly.fi/~c1184/acf/keskiot/

                                                    Välikommentti: Bilteman maalinpoistoaine spraypurkissa on aivan vettä,
                                                    eli liottelin kappaleita tinnerissä ja pikkuhiljaa muovisella pakkelilastalla jyrskytin pintaa pinnan päältä pois.

                                                    Kuten kuvista näkyy, on vain yksi peilipintainen. Itse en näe muuta vaihtoehtoa kuin koittaa hiomapaperilla käydä muita kolmea kappaletta läpi, jos vaikka ne saisi edes vähän kiiltävämmiksi. Yhtenä vaihtoehtona voisi pitää maalausta myös, mutta täytyy myöntää, että sylettää päätyä ratkaisuun joka olisi ollut valmis tekemättä mitään.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Miten syviä nuo syöpymät ovat? Jos syöpyneen hioo suoraksi ja kiillottaa kaikki 4 peiliksi, eiköhän noista hyvät tule.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Pitäisi varmaan kommentoida, kun nuo keskiöt välitinkin: tuossa ylemmässä kuvassa näkyvissä Aero -vanteissa on keskiöt saman toimittajan varastoista ja jos en väärin muista, maalinpoiston jälkeen alta paljastui alumiini, jonka kiillotus ei ollut kunnoinen homma, kiillottui ihan rättilaikalla.
                                                        Taisin jotain vihjata maalikerroksen alla olevasta kiiltävästä pinnasta: maalinpoistoaineen jälkeen metallipinta on aika matta. Varaosakuvan mukaan noita lätkiä on eri värisenä, myös kromattuna ja ilmeisesti tuohon satsiin on sattunut molempia. Alumiiniahan nuo käsittääkseni ovat ja alumiinin kiillotus ei ole vaikea rasti. Jo tuottaa ongelmia, voin toki avustaa kiillotuksessa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kiitokset tiedonannosta. Täytyy katsoa jos viikonlopun aikana saisin kunnon rättilaikan käyttööni kiillotusta varten. Olisiko ehdottaa jotakin tiettyä kiillotustahnaa ? Oleellista olisi että sitä saisi perinteisistä/yleisistä kaupoista.

                                                          Täsmennetään vielä, että itse tavaran toimituksen ja tavaran laadun suhteen ei siis ole mitään pahaa sanottavaa. Uusilla silmillä nähtynä keskiöiden kiillotus on hidaste, ei este.

                                                          Hapettumien syvyyttä en nyt tarkkaan muista, mutta mutulla heitän arvon +0,3 mm.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Porakoneen rätti"laikkoja" ja mm. Fareclan kiillotustahnoja on aika yleisesti myynnissä. Farecla on ilmeisesti edelleen ihan käypä aine.(?)

                                                            Hiot vain suoraksi, jonka jälkeen hienolla paperilla hiontajäljet piiloon. Sitten vain tahnalla ja rättilaikalla kirkkaaksi. Lukkarisella taitaa olla sen verran enemmän tietoa tuosta kiillottamisesta, että hän voi kommentoida hionnan karkeudet tarkemmin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X