Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 ajovalot huonot ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4 ajovalot huonot ?

    A6 C4 avantin ajovalot sekä lyhyet etä pitkät mielestäni kovin himmeät/huonot. Auto tuotu Saksasta, olisiko siellä erilaisia polttioita käytössä vai missä vika. Ono kokemuksia tai tietoja millä saisi parannettua.

  • #2
    Sähköt kiertää kaiketi C4:ssäkin viiksen kautta eli omat releviritelmät parantaa huimasti.

    Comment


      #3
      Minkälaisia virityksiä olette tehneet?

      Comment


      • #4
        Joko ajovalojen läheisyyteen (noin piirikaaviollisessa mielessä) releet siten että auton omista sähköistä käyttää releiden herätteeseen johdot. Tai sitten releet voi laittaa auton sisälle reletauluun viiksen jälkeen siten että polttimorikkopurnukka on releiden ja ajovalojen välissä. Näin säilyy ko. rikkoontumisentunnistus.
        Jos laittaa ensin mainitulla tavalla, tulee ko. polttimorikkopurnukalta irroittaa yksi johto tai korvata koko rele parilla hyppyjohdolla tai sitten vetää lyhyille valoille viikseltä asti oma releenvetokarva.

        Asiasta on paljon viestejä foorumilla, ymmärrettävistä syistä.

        Comment


        • #5
          Myös umpioiden puhdistus auttaa ongelmaan. Siitäkin oli jotain juttua foorumilla..

          Comment


          • #6
            asiaa sivuten...
            Käykö A6:sen umpio S4:sen tilalle? Jos niinku lasin vaihtaisi?
            Tarvikeliikkeessä (Hellan valmisteita) S4:sen umpio 616e, A6:sen 217e (lähtöhinnat)
            Motonetissä taisi A6:sen umpio olla 199e, sinänsä huvittaa purkaamoiden hinnoittelu kyseisen tavaran kohdalla...

            Comment


            • #7
              ei hirveesti auta releytys?
              sain ne jännitteet mitattua sulakkeen polttamisen ja vaihtamisen jälkeen. :)

              laturilta 14,4 V (ylläri ylläri)
              "apuvirtamutteri" 14,32 V
              lampun kannalta 13,8 V

              releytyksellä jännite nousisi TEORIASSA max. 0,6 V eli ei varmaan hirveesti merkitystä? toki viikseähän se voisi säästää, mutta silti...

              Comment


              • #8
                Käykö A6:sen umpio S4:sen tilalle? Jos niinku lasin vaihtaisi?
                Menee konepeltikin vaihtoon.

                Comment


                • #9
                  tarkoitin siis, että säilyttäisi S4:sen ulkoiset osat, mutta käyttäisi vaan A6:sen umpion pohjan. Eli vanhat lasit uusiin umpioihin.

                  Comment


                  • #10
                    Markus oliko polttimo paikallaan, kun mittasit?

                    Comment


                    • #11
                      oli paikalllaan. vedin liitintä sen verran irtipäin että sain mitattua jännitteen polttimon kannalta. valo oli koko ajan päällä.

                      Comment


                      • #12
                        kyllä kans tuntuu että audissa ei ole valoja kun edelliseen autoon laitoin xenonit. oon vähän harkinnut jo tohon audiinkin xenoneita.

                        Comment


                          #13
                          mites muuten? saako noi s4 valot sopimaan perus 100:sen nokalle? tuleeko ongelmia liittimissä tai jossai muussa?

                          Comment


                          • #14
                            Jos laturi tuuppaa 14,4v ja lampunkannalta löytyy 13,8v, niin onhan tuossa jännitehäviötä jo 0,6v, mikä jo vaikuttaa valojen tehoon.

                            Tässä tapauksessa tekisin niin, että laittaisin releet valoille ja ottaisin valojen virran releille suoraan laturilta. Näin pitäisi saada ~0,5v jännitteenkorotus polttimon kannalle.

                            Comment


                            • #15
                              Valojen kirkkaus vähintään kaksinkertaistui puhdistamalla 10v pölyä keränneet linssit.

                              Itsekin reletin ensin ja vaikutus oli marginaalinen (0,7 volttia muistaakseni), mutta se puhdistus... Reletyksestä voi sit olla toki iloa valokatkaisijan kestolle.

                              Comment


                              • #16
                                Xenonit nokalle

                                Itse laitoin lyhyiksi xenonit sellaisesta jälkiasennussarjasta. Mulla on siis sellaiset projektorilliset umpiot.

                                Asennus oli helppoa kummalisella englannilla kirjoitettujen ohjeiden mukaan. Liittimet kun menevät paikoilleen vain oikein.

                                Samalla puhdistin umpiot sisältä ja asensin pesurit. Korkeudensäädöksi riittää vuoden 1997 malleissa manuaalinen ja se oli valmiina.

                                Valoteho uskomaton ! Laillisuuskin son iinä rajalla.

                                sarjoja löytyy ainakin täältä: http://www.xenoncarlights.com/
                                - palvelu hyvää ja valot toimitvat

                                Comment


                                • #17
                                  Kun täällä näyttäisi olevan keskustelua valojen lasien puhdistuksesta niin kysyisin arvon jäseniltä että millä aineella lasit kannattaisi puhdistaa ??

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jos lasit on kuluneet niin itse ainakin vaihdoin pelkät lasi ja ohhoh kun näkee.
                                    Umpion putsauksessa on syytä olla varovainen että ei liian voimakkailla aineilla
                                    "pyyhi" pois heiastavaa pintaa. Mieto pesuaine tms.
                                    Monet ovat umpionlaseja laittaneet astianpesukoneeseen puhdistumaan ja sitten kirkas lakka
                                    päälle (ulkopuolelle). TYP-44:ään lasit bungas n.20 ? kpl joten ei paha.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuossa yllä viitataan kyllä ennemminkin linssivalojen (C4 Ässässä, ainakin osassa C4 A6) linssien eikä lasien puhdistukseen. Siis ne umpiot, jossa on erikseen lyhyt ja sumari linssien takana ja pelkkä pitkä perinteisen umpion kanssa. Itelläkin tekemättä. Toki lasienkin likaisuus tai naarmuisuus heikentää osaltaan valotehoa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Linssivalon linssit pesin itse siten että tippa fairyä ja huutelu lämpimällä vedellä, ei sormia sekaan. Mahdolliset esiin tulevat rasvatahrat alkaa kuitenkin nyppiä kun saa taas paketin kasaan ja laittaa valot päälle. Umpiolasit voikin pestä sitten vähän ronskimmin, mutta siihen taisin kanssa käyttää samaa menetelmää.

                                        Umpioheijastimiin en uskaltanu koskea.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jep, enpä ollut tietoinen tuommoisesta linssistä mutta nyt olen ainakin hajulla. Itse taidan pesasta sen pelkän lasin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Samalla puhdistin umpiot sisältä ja asensin pesurit.
                                            Matti, mitenkäs toteutit nuo pesurit?

                                            Itsellä olisi sama jossain kohtaa edessä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Älkää ikinä putsatko umpion kromipintaa millään lasinpesu spreillä. Lähtee tosi herkästi "kromi" irti. pelkkä vesi tai fairi vesi.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Typ44 umpion osat olen liotellut astiassa, jossa on vettä ja astianpesuainetta. Uskalsin jopa vahata heijastimet pesun jälkeen!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  pesurit

                                                  Itse hankin sopivat pesurit purkaamolta. koko paketti samasta autosta niin paine ja suuttimien koko ovat yhteensopivia.
                                                  Tuulilasinpesusäiliössä on valmiina paikka tuolle pumpulle ( mulla säiliön etuosassa. Juuri ja juuri tavoittaa etuvalon takaa )

                                                  Pumppu reikkän ja tiiviste väliin. Letkut puskurin sisällä lamppujen kohdalle ja puskuriin reikä johon kiinni kaunis suutin ( ! ).

                                                  Sähköt tuulilasinpesurin moottorilta releenkautta uudelle pumpulle.

                                                  Nikolta saa toki valmiita satseja pesureiksi.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    kävin ostaan releytystarvikkeet, mutta tuli mieleen että mihin porukka on laittanut sulakkeet ja releet tuommoisessa 2.5TDI koneen yhteydessä. itse ajattelin laittaa siihen koneen suojamuovin reunaan aika lähelle laturia. laturilta piuhat abicoilla kiinni siihen sulakerimaan. siitä abicoilla johdot lamppujen lähelle. releet kiinni johki siihen lampun kotelon yläpuolelle. minkä kokoisia sulakkeita olette laittaneet? otan kuvia ja voin tehdä pienen raportin ku saan homman tehtyä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jos vaihtaa tavalliset polttimot xenoneiksi, niin kestääkö paikat eli että muoviosat eivät saa liikaa kuumuutta ja sula tai vääntyile?
                                                      Miten käytännössä pesette linssivalonheittimen linssin sisäpinnan. Kuinka siihen pääsee käsiksi?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itse en linssisysteemiä enemmälti purkanut, vaan pistin tiskialtaaseen fairyä ja linssisysteemi perään.
                                                        Huuhtelu kuumalla vedellä ja kuivaus paineilmalla. Puhdasta tuli.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No eikös ksenon-polttimo ole luokkaa 35W ja kaiketi hyötysuhdekin paljon parempi eli pitäisi lämmittää vain murto-osan verran perinteiseen halogeeniin verrattuna.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X