A6 C4 avantin ajovalot sekä lyhyet etä pitkät mielestäni kovin himmeät/huonot. Auto tuotu Saksasta, olisiko siellä erilaisia polttioita käytössä vai missä vika. Ono kokemuksia tai tietoja millä saisi parannettua.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4 ajovalot huonot ?
Collapse
X
-
JonihAvainsanat: Ei mitään
-
Jonih
-
Joko ajovalojen läheisyyteen (noin piirikaaviollisessa mielessä) releet siten että auton omista sähköistä käyttää releiden herätteeseen johdot. Tai sitten releet voi laittaa auton sisälle reletauluun viiksen jälkeen siten että polttimorikkopurnukka on releiden ja ajovalojen välissä. Näin säilyy ko. rikkoontumisentunnistus.
Jos laittaa ensin mainitulla tavalla, tulee ko. polttimorikkopurnukalta irroittaa yksi johto tai korvata koko rele parilla hyppyjohdolla tai sitten vetää lyhyille valoille viikseltä asti oma releenvetokarva.
Asiasta on paljon viestejä foorumilla, ymmärrettävistä syistä.
Comment
-
-
ei hirveesti auta releytys?
sain ne jännitteet mitattua sulakkeen polttamisen ja vaihtamisen jälkeen. :)
laturilta 14,4 V (ylläri ylläri)
"apuvirtamutteri" 14,32 V
lampun kannalta 13,8 V
releytyksellä jännite nousisi TEORIASSA max. 0,6 V eli ei varmaan hirveesti merkitystä? toki viikseähän se voisi säästää, mutta silti...
Comment
-
-wili-
mites muuten? saako noi s4 valot sopimaan perus 100:sen nokalle? tuleeko ongelmia liittimissä tai jossai muussa?
Comment
-
Jos laturi tuuppaa 14,4v ja lampunkannalta löytyy 13,8v, niin onhan tuossa jännitehäviötä jo 0,6v, mikä jo vaikuttaa valojen tehoon.
Tässä tapauksessa tekisin niin, että laittaisin releet valoille ja ottaisin valojen virran releille suoraan laturilta. Näin pitäisi saada ~0,5v jännitteenkorotus polttimon kannalle.
Comment
-
Xenonit nokalle
Itse laitoin lyhyiksi xenonit sellaisesta jälkiasennussarjasta. Mulla on siis sellaiset projektorilliset umpiot.
Asennus oli helppoa kummalisella englannilla kirjoitettujen ohjeiden mukaan. Liittimet kun menevät paikoilleen vain oikein.
Samalla puhdistin umpiot sisältä ja asensin pesurit. Korkeudensäädöksi riittää vuoden 1997 malleissa manuaalinen ja se oli valmiina.
Valoteho uskomaton ! Laillisuuskin son iinä rajalla.
sarjoja löytyy ainakin täältä: http://www.xenoncarlights.com/
- palvelu hyvää ja valot toimitvat
Comment
-
Jos lasit on kuluneet niin itse ainakin vaihdoin pelkät lasi ja ohhoh kun näkee.
Umpion putsauksessa on syytä olla varovainen että ei liian voimakkailla aineilla
"pyyhi" pois heiastavaa pintaa. Mieto pesuaine tms.
Monet ovat umpionlaseja laittaneet astianpesukoneeseen puhdistumaan ja sitten kirkas lakka
päälle (ulkopuolelle). TYP-44:ään lasit bungas n.20 ? kpl joten ei paha.
Comment
-
Tuossa yllä viitataan kyllä ennemminkin linssivalojen (C4 Ässässä, ainakin osassa C4 A6) linssien eikä lasien puhdistukseen. Siis ne umpiot, jossa on erikseen lyhyt ja sumari linssien takana ja pelkkä pitkä perinteisen umpion kanssa. Itelläkin tekemättä. Toki lasienkin likaisuus tai naarmuisuus heikentää osaltaan valotehoa.
Comment
-
Linssivalon linssit pesin itse siten että tippa fairyä ja huutelu lämpimällä vedellä, ei sormia sekaan. Mahdolliset esiin tulevat rasvatahrat alkaa kuitenkin nyppiä kun saa taas paketin kasaan ja laittaa valot päälle. Umpiolasit voikin pestä sitten vähän ronskimmin, mutta siihen taisin kanssa käyttää samaa menetelmää.
Umpioheijastimiin en uskaltanu koskea.
Comment
-
pesurit
Itse hankin sopivat pesurit purkaamolta. koko paketti samasta autosta niin paine ja suuttimien koko ovat yhteensopivia.
Tuulilasinpesusäiliössä on valmiina paikka tuolle pumpulle ( mulla säiliön etuosassa. Juuri ja juuri tavoittaa etuvalon takaa )
Pumppu reikkän ja tiiviste väliin. Letkut puskurin sisällä lamppujen kohdalle ja puskuriin reikä johon kiinni kaunis suutin ( ! ).
Sähköt tuulilasinpesurin moottorilta releenkautta uudelle pumpulle.
Nikolta saa toki valmiita satseja pesureiksi.
Comment
-
kävin ostaan releytystarvikkeet, mutta tuli mieleen että mihin porukka on laittanut sulakkeet ja releet tuommoisessa 2.5TDI koneen yhteydessä. itse ajattelin laittaa siihen koneen suojamuovin reunaan aika lähelle laturia. laturilta piuhat abicoilla kiinni siihen sulakerimaan. siitä abicoilla johdot lamppujen lähelle. releet kiinni johki siihen lampun kotelon yläpuolelle. minkä kokoisia sulakkeita olette laittaneet? otan kuvia ja voin tehdä pienen raportin ku saan homman tehtyä.
Comment
Comment