Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3/S3 madallus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Eibach pro kit tuli laitetua asiakkaalle tuossa viime kesänä. Erittäin mukava setti ajella, mutta jouset ovat aika pehmeät. Eli autoa ei kovinkaan paljoa pysty madaltamaan koska kuormankantokyky loppuu ja takafillarit ottaa herkästi kaariin jos on yhtään spaceria/vakiosta leveemmät renkaat. Muutenkin se takakaaren puskurin kiinnityslipare on semmoinen mikä kannattaa ottaa noissa madallushommissa huomioon, taitaa ottaa ekana aina siihen kiinni pyörä.

    Comment


    • #92
      A3 sport back 2012 alusta Bilstein B6

      Ambition jousten eli oliko 15mm madallus kanssa olen ajatellut Bilsteinin B6 iskareita. Jouset ei taida vielä loppu olla 200 tkm paikkeilla?
      Kokemusta toiminnasta?
      Onko pyöränkulmien säätöä ajatellen riittävästi säätövaroja olemassa?

      Miten nämä mallit "syö" yleensä alustan osia, tukivarsia ja puslia?

      Tämähän on vakiona aika korkean näpäkkä, mutta jos hyvillä iskareilla tilannetta parantaisi (ei korkeutta). On kuitenkin aika mukava ajettava kun joustovaroja olemassa.
      Viimeksi muokannut a-kolomonen; 5.8.2017, 18:23.

      Comment


      • #93
        A3 8L Madallus

        Hei

        Autoon pitäisi ostaa uudet jouset, kun alkaa olla aika kallellaan vasemmalle päin ja muutenkin auto on laskenut n.30mm viimeaikoina. Nykyisestä alustasta ei ole mitään hajua kenen valmistama taikka kuinka korkea se on. Ainoa tieto mikä irtoaa on muutoskatsastuksessa ilmoitettu renkaan keskipisteeltä mitattu väli lokasuojan korkeimpaan kohtaan 330mm.

        Ajatuksena olisi ostaa perus madallusjouset jotta saa taas jämäkän ajotuntuman ja tasaisen korkeuden. En kuitenkaan ala raaputtelemaan öljypohjaa taikka ylittämään kaatuneita puita, vaan pitäisi saada sopivan matala alusta. Mieluiten sellainen että renkaan ja lokasuojan välillä on 30-40mm eli helposti saa pari sormea väliin. Näin talvisin miksei vaikka kesäisin, pelkää että kivi tai joku jääpalikka pamahtaa öljypohjan läpi.

        Saksan ebaysta saa tilattua jousia luokkaa 25/25 | 30/25 | 30/30 | 40/40 | 50/30. Tuleeko myös ottaa huomioon auton keuliminen vai onko se on ohimennyt juttu? Onko kellään kuvia 18" vanteilla alustalla ja mittoja minkä verran on madallusta, tai tietoa mitkä jouset kannattaa ottaa. Alla linkkejä siitä millainen korkeus olisi sopiva.

        Eibach Pro Kit ja Vogtland ovat merkkejä mitä olen katsellut.

        http://i1150.photobucket.com/albums/...49046691_n.jpg
        http://www.audi-sport.net/xf/attachm..._o-jpg.117178/

        Comment


        • #94
          Bilstein B12. Eibach jouset ja bilstein iskarit. Todettu aika monessa todella toimivaksi.

          Ebaysta näyttäisi saavan autoosi sopivaa sarjaa noin 630e hintaan toimitettuna.

          Comment


          • #95
            - Eibach ja bilsteinit myös tilaukseen :D
            Viimeksi muokannut S3 4X; 20.4.2019, 11:22. Perustelu: Ei enään mitään :D

            Comment


              #96
              Madallus olisi mielessä täälläkin. S3 8V sedan. magnetic ride. Käyttöautona kuitenkin, joten maltillinen madallus mielessä (20-30mm). Joten mitkä olisi hyvät jouset? Jostain luin, että Magnetic laskee alustaa 10mm kun vaihtaa comfotrilta dynamicille. En ole kyllä silmällä huomannut eroa..Mutta pitääkö tuo paikkansa?

              Comment


                #97
                Ei pidä. MR vaikuttaa vain iskarin öljyn viskositeettiin/virtaavuuteen, ei ajokorkeuteen koska kuitenkin rautajouset. Edellisessä laitteessa oli MR ja nykyisessä dynamic ride control, jossa iskarin öljyn virtaavuutta säädetään iskarin sisäisillä muuntuvilla venttiileillä.

                Edellisessä alkoi oem-tolppa vuotaa, ja vaihdoin tilalle KWn coiit MRn disablointivastusten kanssa. En todellakaan jäänyt kaipaamaan magnetic ride tolppia.
                Viimeksi muokannut marre; 8.2.2020, 20:55.

                Comment


                  #98
                  Magnetic ride tms kun kyseessä niin 8v korin kohdalla ajomukavuuden säilymiseksi ennallaan ellei jopa parane ajoltaan niin laittaisin h&r jouset. Jos haluaa enempi madaltaa ja mahdollisuuden myös ajokorkeuden säätämiseen silloin kw:n korkeussäädettävät jouset. Matalimmassa asennossa ei ole tullut vikakoodeja ja alusta toimii viellä hienosti. Säädön suhteen vaan todella huono kun pitää purkaa tolppa irti edestä ja jouset takaata että saa korkeutta säädettyä. Säätö palikat kun jäävät alkuperäisen kääntölaakerin alapuolelle iskunvaimennin tornin uumeniin jossa niitä on todella vaikea säätää tai putsata, ettei muoviset kierre holkit hajoa/jumitu hiekan jyvästen takia. H&r jouset about 200-250€ ja kw säädettävät jouset on sen about 500-600€

                  Comment


                    #99
                    No, nyt sitten herää kysymys minkä verran laskevat eteen ja taakse? Eteen menee (omia pikkunakkeja) kaksi ja puolisormea ja taakse vajaa kaksi sormea renkaan ja kaaren väliin. Onko 30mm edestä ja 25mm takaa sitten sopivahko..?

                    Comment


                      Tuossa H&R korkeussäädettävällä, perän säätö tapissa, siis ylhäällä. Omaan makuun voisi olla vähän korkeampikin, noin 10 mm esim. Nyt saa jännittää vähän turhan paljon. Olisko tuossa joku 40 mm ero tehtaan sport-alustaan?

                      Kuvan vanteessa et 35 ja tuo Yokohaman 225-leveä rengas on melko leveä kokoisekseen. Kombo tuo renkaat vähän turhankin ulos.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja Mizku75 Näytä viesti
                        No, nyt sitten herää kysymys minkä verran laskevat eteen ja taakse? Eteen menee (omia pikkunakkeja) kaksi ja puolisormea ja taakse vajaa kaksi sormea renkaan ja kaaren väliin. Onko 30mm edestä ja 25mm takaa sitten sopivahko..?
                        Joko päädyit johonkin ratkaisuun noiden jousien suhteen? Kiinnostaisi nimittäin miten asettui keula ja perä suhteessa toisiinsa jos päädyit 30/25 -ratkaisuun. Omassa 2008 SB S3:ssa on edellinen omistaja pistänyt Eibachin jouset eteen (joita myydään Saksassa irrallaan näköjään paljonkin) ja pitänyt takana alkuperäiset. Etu- ja takapää tuntuvat tällä järjestelyllä eriparisilta ja keula tuntuu aivan pirunmoiselta kivireeltä - tosin pompottavalta sellaiselta. Ei hyvä...

                        Vaihtoehtoina harkitsen vakavasti aluperäisten palauttamista eteen, tai täyden setin hankkimista ja vaihdattamista alle. Täydessä setissä ainakin oletettavasti jousivakiot pitäisi mätsätä toisiinsa. Nyt ilmeisimmin näin ei ole.

                        Mitä viisaammat foorumilaiset tuumivat/vinkkaavat?

                        Terv. S3-newbie

                        Comment


                        • Noniin, madallusjouset ollut auton alla pari viikkoa (Eibach pro-kit 30mm). Nyt näyttää että tasaisella maastolla auton etu oikea puoli on korkeampi kuin vasen ja takana vasen puoli on korkeampi kuin oikea. Molemmissa noin sormen, kahden mentävä ero. Huomattava jokatapauksessa. Ajaessa ei tuntunut mitenkään erilaiselta, mikä mättää?

                          Comment


                            Onko etujousien alalautasella olevat kumit paikallansa. Jos en väärin muista se on juurikin 1cm paksuiden lätyn puolikas joka putoaa joistain paikaltaan kun avaat jousi-iskari paketin. Jos etu nurkka on korkeampi siirtyy painoa enempi aina vastakkaiseen taka nurkkaan, tällä selittyisi tuo miksi auto ei ole balanssissa ollenkaan. Tämä koskee siis 8V korista kolmosta ja mqb pohjallisia autoja.

                            Comment


                            • Luulisi niiden olevan, oli siis täysin balanssissa ensimmäiset 2 viikkoa ja oli yhtäkkiä mennyt tuommoiseksi? Auto siis 8vs
                              Viimeksi muokannut Killeri; 25.4.2020, 12:20. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja SajaP Näytä viesti

                                Joko päädyit johonkin ratkaisuun noiden jousien suhteen? Kiinnostaisi nimittäin miten asettui keula ja perä suhteessa toisiinsa jos päädyit 30/25 -ratkaisuun. Omassa 2008 SB S3:ssa on edellinen omistaja pistänyt Eibachin jouset eteen (joita myydään Saksassa irrallaan näköjään paljonkin) ja pitänyt takana alkuperäiset. Etu- ja takapää tuntuvat tällä järjestelyllä eriparisilta ja keula tuntuu aivan pirunmoiselta kivireeltä - tosin pompottavalta sellaiselta. Ei hyvä...

                                Vaihtoehtoina harkitsen vakavasti aluperäisten palauttamista eteen, tai täyden setin hankkimista ja vaihdattamista alle. Täydessä setissä ainakin oletettavasti jousivakiot pitäisi mätsätä toisiinsa. Nyt ilmeisimmin näin ei ole.

                                Mitä viisaammat foorumilaiset tuumivat/vinkkaavat?

                                Terv. S3-newbie
                                Moi!

                                Näillä näkymin tulossa APR:n jouset joka nurkkaan. Vielä en tiedä koska asennus. Voin laittaa kuvia ja mielipidettä kun saan alle.

                                Comment


                                • Jatketaan S3 SB madallusteemasta. Tässä brittifoorumia madallushaasteiden, tai lähinnä siis iskunvaimennushaasteiden tiimoilta madalluksen jälkeen selailtuani osuin seuraavaan keskusteluun:

                                  https://www.audi-sport.net/xf/thread....273828/page-4

                                  Magnetic ride -alustan uudelleenkalibrointi näyttää olleen isolla joukolla ratkaisu, joka on auttanut epämukavaan kyytiin madalluksen (kohtalaisen maltillisen) jälkeen autoissa joissa on magride -alusta, kuten omassani johon on vaihdettu Eibachin Pro-sarjan mustat jouset eteen.

                                  Onko joku foorumilainen tehnyt/teettänyt tuon uudelleenkalibrointitempun omalle autolleen madalluksen jälkeen?

                                  Aakkossoppa joka kalibrointiin liittyy on ODIS, jolla tuon tempun kuulemma pystyy tekemään. VDCS:n kynnet ei kuulemma pidä tähän operaatioon. Jos siis haluaa antaa uudet speksit vaimentimien säädön aivoille jotta kyyti muuttuu siedettäväksi, lienee edessä visiiitti Audin virallisen huolto-organisaation pakeilla, vai mitä tuumivat viisaammat? Ja auto on siis 8PA vm. 2008.

                                  Cheers!

                                  Comment


                                  • Ostin tuossa kesällä A3 8V 2014 1.8TFSI Quattron. Nyt huollossa samalla nostettiin auto nosturilla ylös kun selviteltiin mikä siellä etupäässä kolisee.
                                    Kolinan syyksi löytyi se, että joku edellinen omistaja oli asentanut vakio iskareille H&R:n -40mm/40mm madallusjouset. Tästä syystä jouset heiluvat vapaana iskarin ympärillä kun käsin heiluttelee.
                                    Nyt täytyisi löytää lyhyemmät iskarit noille jousille. Mitä noiden H&R:n kanssa on yleensä käytetty tai mitä suosittelette? Golf 7 laitoin aikoinaan sachs iskarit, eibach jousien kanssa. Yhdistelmä oli omasta mielestä täydellinen. Nyt kun katalogia selailen, niin ei ole varmuutta onko Audiin tarkoitetut iskarit tarpeeksi lyhyet noille jousille. Sachs 315 910 etuiskareissa lukee että "autoihin joissa sport jousitus". Mutta onko nämä tarpeeksi lyhyet vai onko nuo pelkästään S-line alustalle sopivat? Muita ideoita?

                                    (Se miten auto on saatu joskus muutoskatsastettua ja sen jälkeen vielä määräaikaiskatsastettua on mielenkiintoinen mysteeri...)

                                    Comment


                                      Bilstein B8, ei varmaan edullisin mutta tarkoitettu lyhyiden jousten kaveriksi.

                                      Lyhennetty iskunvaimennin madalletulle alustalle. B8 Performance Plus on erittäin suorituskykyinen lyhennetty yksiputkivaimennin. Se on suunniteltu erityisesti madallettuihin urheiluautoihin. Tämä iskunvaimennin on ehdoton käytettäessä madallusjousia. Näin jousi pysyy esijännitettynä kaikissa ajotilanteissa ja takaa korkeatasoisen ajosuorituksen yhdessä B8 Performance Plus yksiputki teknologian kanssa.
                                      https://modificars.fi/alustanosat/is...kunvaimentimet
                                      Viimeksi muokannut vV8m5; 4.10.2020, 10:39.

                                      Comment


                                      • Tähän Bilsteinin B8 kanssa törmäsin, mutta harmillista jos se on ainoa lyhyempi iskari madallusjousille... ?
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 4.10.2020, 10:43. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                        Comment


                                          A3 Sedan 8V asenneltiin BC Racing BR. Etupäästä molemmin puolin kuuluu lotinaa/vaimeaa kolinaa pikkukuopista ajellessa pienessä vauhdissa. Isommissa heitoissa ja kovemmassa vauhdissa ei kuulu mitään. Iskarit vaihdettiin jo kertaalleen, ei vaikutusta. Olisko kellään vastaavia kokemuksia / vinkkejä mitä vois tsekata seuraavana. Toki kaikki pultit yms on katsottu että kiinni ovat. Mietin vaan onko juuri tämän alustan kanssa jotain erityistä kun en vastaavaa muista H&R / Eibach -akselilla olleen.
                                          Viimeksi muokannut oopee; 27.11.2020, 23:21.

                                          Comment


                                            Olen katselemassa uusia takajousia 8P S3:een. Katsoin nettietkasta, että PR koodeilla UB5 (sport iskarit takana) ja 0YD (painoluokka 4) olisi varaosanumero 1K0 511 115 HL. Tällä numerolla en tarvikejousia löydä, vaan tarjolla on lähinnä GG loppuista. Erona on painoluokka, joka tuossa GG jousessa on 3.

                                            Mitähän nämä käytännössä tarkoittavat? Meneekö pahasti pieleen jos laittaa luokan 3 jousen? Tätä kuitenkin sivustot tarjoavat kyseiseen autoon.

                                            Comment


                                              Miksi olet vaihtamassa takajouset? Varmistitko auton alta että väritäplät täsmää? Eiköhän nuo painoluokat ole kantavuus.

                                              Sinuna lähtisin vaihtamaan kaikki jouset samalla, H&R tai Eibach.

                                              Comment


                                                Takaiskarit kaipaa vaihtoa, ja ajattelin samalla vaihtaa jousetkin. Väritäpliä ei ole tarkastanut, mutta tämä sivusto antaa varustetarran PR koodeilla tuon HL loppuisen numeron. Jos laitan autoon jotakin muuta kuin mitä alkuperäisin varaosanumeron perusteella pitäisi, niin mieluusti tekisin sen tietäen mikä on ero. Jos ero noilla painoluokilla (3 ja 4) on 10kg, niin sitten ei ole merkitystä, mutta jos se on 100 kg, niin sitten ei. Ja kun en tiedä, niin sillä kyselin.

                                                Tähän asti olen tullut hyvin toimeen alustoilla, jotka autoissani on ollut tehtaalta lähtiessä, enkä ole nähnyt tarvetta alustasarjoille. Ja mökillekkin pitäisi päästä autolla ihan perille asti ;=).

                                                Comment


                                                  Taidan tilata nuo jouset mitä nyt katalogit tuohon autoon tarjoaa, kun vaihtoehtoisia ei ole edes tarjolla. Veikkaanpa, että erot luokkien välillä on joitain kymmeniä kiloja.

                                                  Sen verran asia kuitenkin jäi vaivaamaan, että kyselen, josko porukalla olin intoa laitella eri PR koodeilla olevista kolmosista ja golffeista akselien maksimi massoja ja kyseisen PR koodin. Vaihtoehdot ovat: 0YA (range 1), 0YB (range 2), 0YC (range 3), 0YD (range 4) ja 0YE (range 5).

                                                  Oma on siis S3 8P DSG 0YD; Trafin mukaan maksimimassat: Akseli 1; 1110, akseli 2; 1060, kokonaismassa 2075.

                                                  Comment


                                                  • Näkyykö se tuosta oheisesta auton varusteluettelosta vai mistä, että onko tässä vm. 2013 A3:ssa edessä sporttijouset vai ei ?

                                                    Katsoin netistä noita koodeja ja sain tämmösiä tuloksia, minkä mukaan olisi takana "1JC = Rear shock absorption for sports design", kun eteen sanoo vain "G01 = Front shock absorption". Eli ei ole mainintaa "for sports design". Voiko tästä siis päätellä jotain ?

                                                    PRCode: 0YD = Weight range 4 installation control only no requirement forecast
                                                    PRCode: 1AS = Electronic stabilization program (ESP)
                                                    PRCode: 1JC = Rear shock absorption for sports design
                                                    PRCode: 1KE = Disc brakes rear
                                                    PRCode: 1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)
                                                    PRCode: 1SJ = Additional engine and transmission guard
                                                    PRCode: 1XW = Leather trimmed multi-function sports steering wheel
                                                    PRCode: 1ZE = Disc brakes front (Geomet D)
                                                    PRCode: 3FB = Spoiler roof
                                                    PRCode: 3NU = Rear seat bench unsplit backrest split folding with center armrest
                                                    PRCode: 3PQ = Electric front seat adjustment driver
                                                    PRCode: 4GH = Windshield in heat-insulating glass with sunshield
                                                    PRCode: 4K4 = Radio remote controlled central locking
                                                    PRCode: 4KC = Side and rear windows in heat-insulatingglass
                                                    PRCode: 4R4 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker
                                                    PRCode: 4UP = Driver's and front passenger air bag with knee air bag and front passenger air bag deactivation
                                                    PRCode: 4X3 = Side air bag front with curtain air bag
                                                    PRCode: 5D1 = Carrier frequency 433.92 MHz-434.42 Mhz
                                                    PRCode: 5MA = Decorative inserts
                                                    PRCode: 5RU = Right exterior mirror: convex (large viewing field)
                                                    PRCode: 5SL = Left exterior mirror: aspherical
                                                    PRCode: 6XD = Exterior mirrors: electrically adjustable/heated
                                                    PRCode: 7K0 = Without tire pressure warning light
                                                    PRCode: 7MJ = Emission standard EU5 plus
                                                    PRCode: 7UH = Preparation for navigation system (MIB)
                                                    PRCode: 7X1 = Park distance control
                                                    PRCode: 8GU = Alternator 140 A
                                                    PRCode: 8IG = Gas discharge headlamp (D1/D3 system)
                                                    PRCode: 8Z5 = Not hot country
                                                    PRCode: 9S6 = Multi-function display/on-board computerColour
                                                    PRCode: CJ1 = Alloy wheels 7.5J x 17
                                                    PRCode: D4X = 4-cyl. gasoline engine 1.4 l/90 kW TSI Base engine is TU0/TL1/TL8/T9B
                                                    PRCode: E0A = No special edition
                                                    PRCode: F0A = No special purpose vehicle standard equipment
                                                    PRCode: G01 = Front shock absorption
                                                    PRCode: J0T = Battery 360A (69Ah)
                                                    PRCode: L28 = Suspension range 28 installation control only no requirement forecast
                                                    PRCode: Q4H = Comfort sports seats front
                                                    PRCode: QG1 = Service interval prolongation
                                                    PRCode: TL1 = 4-cylinder gasoline engine 1.4 L unit 04E.A
                                                    PRCode: U5A = Instrument insert km/h speedometer

                                                    http://prsearch.planetvag.com/

                                                    Comment


                                                      Netissä joku kirjoitteli, että noila koodeilla on standardi Sline alusta. Ei Sline sport alusta. Mitä se sitten tarkoitaakaan.

                                                      Comment


                                                      • Puuhapete onko linkkiä ao. kirjoitukseen ?

                                                        Itse olen siinä luulossa, että kyseisessä autossa on sporttialusta, mutta ei olisi kuitenkaan S-line (eikä SE, Standard Edition). Aikoinaan auton myynti-ilmoituksessakin luki "2013 Sportback Business Sport 1,4 TFSI 90 kW S tronic". Tuossa sanotaan siis, että on "Business" varustelu ja "Sport" alusta. Netistä löytyy myös koeajo kyseiseen varustemalliin, ja siellä mainitaan samoin alustasta. Ei ole siis mainintaa S-line:stä ainakaan noissa.

                                                        Mittailin tuota jousen leveyttä, niin sain kooksi lähemmäs 130 mm kuin 150 mm. Noita jousia kun katselee esim. Motonetistä, niin siellä on sporttijouset 133 mm, kun taas SE (Stanard Edition) 147 mm. Tämä komppaisi myynti-ilmoituksen tekstin kanssa, että on nk. "sporttijouset". Toki vielä voi sitten häröillä se s-line siellä, jos tämä olis sittenkin jotain sellaista...

                                                        Kait se pitää vaan tilata ja kattoa sitten miten stemmaa edellisten kanssa.
                                                        Viimeksi muokannut Killeri; 15.3.2024, 19:56. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                        Comment


                                                          En ota vastuuta, jos menee pieleen, mutta tuollaisen jäljityksen tein.

                                                          https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a3.../411-411050/#1

                                                          Tuolta löytyy PR koodia L28 vastaava alkuperäisnumero 5Q0411105FC. Sen avulla voi sitten lähteä etsimään oikeaa jousta.

                                                          Nettikaupoista varmaan löytyy jousia, kun aikansa hakee, niin varmaan joltakin valmistajalta myös tarkempia tietoja jousesta.

                                                          Comment


                                                          • Kiitos kommenteista. Kerkesin laittaa jousen jo tilaukseen, ja näyttää täsmäävän ainakin tuon antamasi ap-numeron kanssa. Nykyisen värikoodit stemmaa myös.

                                                            Comment


                                                              No autoliikkeiden varusteluetteloihin ei kannata täysin luottaa. Ja tiedä onko eroja vielä eri markkinoiden välillä. Sline alusta voi esim tarkoittaa -20mm madallusta standardiin alustaan ja Sline sport taas vielä isompaa madallusta/jäykempää alustaa.
                                                              En löydä sitä keskustelua, mutta nimenomaan Sline standard ja Sline Sport oli mainittu tuolla.

                                                              Ehkä tuossa sun tapauksessa on tämä sama kuin tuoreemman Q3:n kohdalla, siis ehkä.
                                                              1JA Vakioalusta urheilullisen alustan sijaan / Tilattavissa vain Business S line -malleihin.
                                                              1JC Urheilullinen alusta / Vakiovaruste Business S line -malleissa.

                                                              Noin 40 eri jousi vaihtoehtoa tuossa PR koodien mukaan, se on aina näissä kiva. Parhaiten pärjää ehkä tosiaan värikoodeilla, että katsoo mitä siellä nyt on ja etsii vastaavat.

                                                              Ja toivottavasti tilasit monikkona, eli molemmat jouset. Kannattaa nimittäin vaihtaa akselille molemmat jouset samalla, jos yksi on mennyt. Toki se toimii yhdenkin vaihtamalla, mutta joskus taisi olla suositus vaihtaa molemmat akselin jouset, ettei tule eroa. Lienee joku turvallisuusjuttu. Itsekkin vain toisen etujousen laiskuuttani vaihtaneena aikanaa ajelin hyvän tovin, vielä eri valmistajan -40mm madallusjousi mitä ei ikinä pitäs sekottaa, kun ei ne jäykkyydet ajokorkeudet kuitenkaan istu ihan samalle tasolle.
                                                              Viimeksi muokannut Puuhapete; 20.3.2024, 13:59.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X