Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 madallusjouset / iskarit+jouset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Löytyykö H&R:ltä 50/40 jousia? Tai mahdollisesti 50/50 jousia? Mulla on itellä Konin iskarit niin pitäis siihen hieman madaltavammat jouset saada.

    Comment


      #92
      Löytyy H&R jouset mutta tasan 40mm. stg-gmbh:lta. H&R osanumero 29477-2, hinta 184,90€. Saa tietysti kaikilta H&R myyjiltä mutta tuolla on ollut edullista

      Comment


      • #93
        http://www.konig.fi/cms/etusivu.html
        Königin pojilta löytyy ihan varmasti samaa tavaraa tilaamalla.
        Saattaa olla hitusen kalliimpi, kuin stg-gmbh:lta.

        Comment


          #94
          Itse itseäni morkaten, laita lapsi asialle ja tee itse perässä.. Suomihintoja; ~290? eli sanoisin että saksan tilaukseksi menee..

          - Ramtack
          - Modificars
          - jmtech
          - Harline

          Comment


          • #95
            Pitääpä tuolta saksan pajalta tilata jossain välissä. Jää itellä perä liian korkealle ja sais kyllä keulakin olla hieman matalampi. Mites nuo eri valmistajan jouset ja iskarit käy päittäin? Muistaakseni itellä on nyt Konin tai Bilsteinin tolpat.

            Comment


            • #96
              Onkos kellään näistä SUPERSPORT COILOVER sarjoista kokemuksia?

              Ainakaan hinta ei ole kovin paha.

              575? (sisältää alv:n ja rahdin)

              Tuossa vielä linkki tuotteeseen: http://www.rennsport-technik.fi/port...tteet?PID=3211

              Comment


              • #97
                H&R säädettävät + vakaajat

                Katselin tuohon omaan Audiin lääkettä tuohon keulimiseen tuolta H&R valikoimasta. Semmonen ongelma vaan tuli kun tuohon A4:seen löytyy kaksi vaihtoehtoa. Osanumero 29591-2 ilmoittaa että akselimassa edessä max. 980kg ja osanumerolle 29591-4 ilmoitetaan akselimassa edessä 981kg ylöspäin. Moottorin perusteella noita ei mitenkään eritellä ja molemmissa lukeekin max. 142kw joka on se isoin V6. Hinta on molemmissa sarjoissa sama.

                Olen tässä nyt ihmetellyt että kumman noista valitsee. Osaisiko joku neuvoa ?
                Rekisteriotteessa lukee tieliikenteessä sallitut akselimassat edessä 1010kg ja takana 1095kg.

                Sitten noita vakaaja sarjojakin on kahta. Toisessa on 17mm takavakaaja ja toisessa 21mm. Etuvakaajat molemissa 32mm. Osanumerot 33372-1 ja 33372-2. Nuo osanumerot ei ole pelkästään A4:lle vaan lukee että A4/S4/RS4 ,joten sopinee tuo paksumpi takavakaaja myös A4:seen. Onko kellään tietoa ?
                Viimeksi muokannut mooscot; 18.4.2009, 00:49. Perustelu: ulkoasua siistitty

                Comment


                • #98
                  Käykö http://www.slamit.net/product_info.p...oducts_id=4744 tämä setti myös sedan ässäläisiin? Ei näytä olevan sedaneihin jousisatseja. Mitään veitekkejä en viitsi alle laittaa.

                  Comment


                    #99
                    Kyllä se ainakin fyysisesti käy. Jousien jäykkyydessä saattaa olla hieman eroa, ehkä.

                    Comment


                    • Tänään kävin muutoskatsastamassa alustasarjan Huomasivat tuv papereissa, että akselimaasa edessä 1020kg ja takana salittu 1000kg. Rekisteriotessa luki edessä 1010kg ja takana 1095kg. Onneks kävi tuuri ja antoi leiman omalla vastulla sen 95kg ja suositteli kuormamatta auto täysin.

                      Comment


                      • Mitkähän..

                        Täytyypä itsekkin korkata neitsyys tälle foorumille, pitkän sivusta seuraamisen jälkeen.

                        Elikkä ässässä alkanut iskarit vuotaan edestä ja pitäis uudet saada, mutta mitkä??

                        Tuntomerkkinä vain se että ne on keltaiset, sekä autoa madallettu. Määrästä ei tietoa, mutta alla pyörii kesäisin 235/35/19 ratastus,
                        eikä tilaa ole kyllä juurikaan ylimääräistä.
                        Niin ja edestä on kaaret mankeloitu sekä spacerit kesällä.

                        Mitähän tietoja niistä voisi selvittää ihan parkkipaikalla, että saisi sopivat.
                        Onko esim kiinnityksessä tai jousien kanssa yhteensopivuudessa suuriakin eroja?

                        Comment


                        • tervetuloa www:n asiallisimmalle palstalle (jota jotkut haukkuu natsifoorumiksi kun eivät osaa käyttää välimerkkejä ja caps lockia oikein) =)

                          ja asiaan: jos ne ei ole mitkään korkeussäädettävät niin eiköhän jouset kuin jouset istu. madalluksen määrä selviää suht tarkasti kun lätkäiset googlee S4 B5 40/40 ja vertaat omaasi kymmeneen google-tulokseen =)

                          kannattaa jotkut iskarit hankkia mitkä on tehty madalluksen kanssa toimivaksi, ässän orkkikset jos jostain myyntipalstalta löydät niin soveltunee kohtuullisen hyvin.
                          Mulla on Audin siniset sport-iskarit, ihan hyvin pelittää Eibachien kera.

                          Comment


                          • Itsellä ässä nyt kolmatta päivää ja heti pisti silmään hirveä rako renkaan ja lokasuojan välissä :)
                            Veikkaan, että omassani ei ole kyllä mitään tehdasmadalluksia. Lueskelin näitä edellisiä kommentteja ja niistä päätellen tuo 40mm madallus on kyllä omaan käyttömukavuuteen hieman liikaa. Hienohan se on!
                            Katselin ebaysta: http://tinyurl.com/d9ftleh tällaista settiä. Tarvitseeko näiden lisäksi pakollisena hankkia jotain muuta, vai vienkö näiden kanssa asentajalle? Osaako joku sanoa vakio korkeutta keskiöstä lokarin reunaan? Ja mitä sen pitäisi sitten tällä setillä olla; -25mm siitäkö?

                            EDIT: Mittaustulos: Edessä 380mm, takana 370mm. (Vanteen keskiöstä lokarin reunaan)
                            Viimeksi muokannut Chocoeye; 24.5.2012, 13:13. Perustelu: Lisäys

                            Comment


                              Mistähän kannattaisi täällä pk-seudulla Bilstein iskareitten perään? Pitäisi saada ensi vkolla, jotta kerkee leimalle. Slamitilta kysyin perjantaina, mutta ei vielä vastausta saatavuudesta saanut.

                              Comment


                                Itsellä ässä nyt kolmatta päivää ja heti pisti silmään hirveä rako renkaan ja lokasuojan välissä :)
                                Veikkaan, että omassani ei ole kyllä mitään tehdasmadalluksia. Lueskelin näitä edellisiä kommentteja ja niistä päätellen tuo 40mm madallus on kyllä omaan käyttömukavuuteen hieman liikaa. Hienohan se on!
                                Katselin ebaysta: http://tinyurl.com/d9ftleh tällaista settiä. Tarvitseeko näiden lisäksi pakollisena hankkia jotain muuta, vai vienkö näiden kanssa asentajalle? Osaako joku sanoa vakio korkeutta keskiöstä lokarin reunaan? Ja mitä sen pitäisi sitten tällä setillä olla; -25mm siitäkö?

                                EDIT: Mittaustulos: Edessä 380mm, takana 370mm. (Vanteen keskiöstä lokarin reunaan)
                                En tuosta sarjasta tiedä mutta H&R:n -30 sarjalla tuli eteen n 330 ja taakse 340 mm.

                                Ja juu sulla on vakio alusta.

                                Comment


                                  Onko kukaan käyttänyt Bonrathin madaltavia jousilautasia B5:ssa Eibachin jousien kanssa? Kokemukset?

                                  Comment


                                    Mistähän kannattaisi täällä pk-seudulla Bilstein iskareitten perään? Pitäisi saada ensi vkolla, jotta kerkee leimalle. Slamitilta kysyin perjantaina, mutta ei vielä vastausta saatavuudesta saanut.
                                    Ihan ekana tulee mieleen että soita Hessumobiiliin.

                                    Comment


                                      Luovutin Blisteinien suhteen tälle viikolle, kun Slamitilta kerrottiin, että maahantuojalla ei ole kuin B6 iskarit taakse hyllyssä ja kaikki muut Bilsteinit ässään on tilauskamaa.

                                      Comment


                                        Omaan autoon olen katsellut korkeussäädettävää alustasarjaa, mutta valinta on hieman hankala.

                                        Tässä joitain malleja, joita olen harkinnut:

                                        H&R 29471-2 Monotube Coilover Kit/ H&R 39471-2 Aluminium Coilover Kit
                                        -säätövara 25mm - 60mm
                                        -39471:ssa alumiiniset joustintuet (?)
                                        -vuoden takuu

                                        Eibach Pro-Street-S
                                        -säätövara 35 - 55mm

                                        Weitec Hicon GT/ Hicon TX
                                        -säätövara 40 - 70mm
                                        -TX:ssa paluuvaimennuksen säätö
                                        -vuoden takuu

                                        KW Variante 1/ Variante 2
                                        -säätövara 40 - 75mm
                                        -Variante 2:ssa paluuvaimennuksen säätö

                                        Vogtland GT3 Coilover Kit
                                        -säätövara 0" - 3.0"
                                        -takuu jousilla 10v, iskareilla 2v

                                        Onko jotain muuta, mitä tuossa ~tonnin hintaluokassa kannattaisi harkita? Kommentteja kestävyydestä tms?

                                        Mihin ominaisuuksiin kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota? Ilmeisesti ainakin korroosiokestävyyteen, koska korkeutta olisi tarkoitus pystyä säätämään kausittain kesä/talvikorkeuteen. Onko tuo paluuvaimennuksen säätö hyödyllinen ominaisuus?

                                        Comment


                                          ..

                                          Itellä oli vm.2000 S:ssä saksasta tullessaa n. 4v. vanha H&R:n sarja ja takajouset oli täysin loppu. Ei hirveen hyvää kuvaa jääny laadusta.

                                          Nyt KW:n variante 1 sarjalla ajanut 5v. ja toimii kuin unelma! Itsellä ei tule noita säädeltyä edes korkeutta sen jälkeen kun sai kohdilleen - epäilen, ettei suolakylpyjen jälkeen liikkuisikaan... Kyllä noihin oli inssit hyvän kompromissin saanu jäykkyyteenkin, eli en ole jäänyt kaipaamaan säätöä.

                                          Comment


                                          • BC-racingEi ole vielä ollut kuin alle 10k alla mutta ainakaan vielä ei ole pahaa sanottavaa, saa säädettyä kohtuullisen pehmeäksiksin. Ja kahden vuoden takuu. Ja silmä määräsiesti ainakin riittävän suuri säätövara joka suuntaan.

                                            Comment


                                              Jos kaksi kertaa vuodessa pitäisi muuttaa korkeutta, niin kyllä se korroosionkesto menee aikalailla ykkösskriteeriksi.

                                              Vaimennuksen säätö olisi sitten seuraavana, koska sillä voi hienosäätää alustaa oman maun mukaiseksi.

                                              Ja tietty sitten se hintakin varmaan vaikuttaa että onko paluuvaimennus sen arvoinen.

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja Jaski Näytä viesti
                                                BC-racing Ei ole vielä ollut kuin alle 10k alla mutta ainakaan vielä ei ole pahaa sanottavaa, saa säädettyä kohtuullisen pehmeäksiksin. Ja kahden vuoden takuu. Ja silmä määräsiesti ainakin riittävän suuri säätövara joka suuntaan.
                                                BC Racingissa on ongelmana se, että niissä ei ole mallikohtaista tyyppihyväksyntää, eli katsastus ei välttämättä ole ihan läpihuutojuttu. Muuten kyllä ihan kiinnostava vaihtoehto.

                                                Mm. katsastuksen vuoksi alustan säädettävyyden säilyminen olisi tärkeää. Putkisto on hieman matalalla, joten vakiokorkeudessakin maavara on laillisuuden rajoilla.

                                                Weitec taitaa tipahtaa listalta pois ja eniten tässä vaiheessa kiinnostavat Eibach ja KW. Monissa lähteissä on mainittu, että Eibachit olisivat V1:n kanssa samoista osista koottuja. Mahtaako pitää paikkaansa?

                                                Comment


                                                  Mulla on kymppitonneja kw v1 alustalla jo takana enkä osaa sitä oikein mitenkään haukkua. Kadulla se on todella jämäkkä mutta ei silti kova. Radallakin sillä pärjää mainiosti. Saa tulla ottamaan tyypit Ahvenistolla.

                                                  Comment


                                                    Eibachin prostreet s sarjassa on samat iskarit kuin kw v1 setissä. Jouset vain eibachin omat.
                                                    Voin suositella kyseistä eibachia :)

                                                    Comment


                                                      Juu, pääosin positiivisia kommentteja noista kahdesta edellämainitusta sarjasta olen lukenut. Täytyy vähän tuumailla.

                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Noize Näytä viesti
                                                      Mulla on kymppitonneja kw v1 alustalla jo takana enkä osaa sitä oikein mitenkään haukkua. Kadulla se on todella jämäkkä mutta ei silti kova. Radallakin sillä pärjää mainiosti. Saa tulla ottamaan tyypit Ahvenistolla.
                                                      Jos vain huolit kyytiin, niin mikä jottei. :)

                                                      Comment


                                                        H&R iskareissa on alapään puslat lytyssä eli aika valmiit ovat. Onko kellään tietoa onko noihin saatavana varaosia?

                                                        Comment


                                                        • Varmastihan noihin saa varaosia, mutta kahden tolpan hinta saattaa nousta yli puoleen uuden setin ovh:sta.

                                                          Comment


                                                          • Morjesta! Semmone kysymys ois ku pikaseen tässä tarkkailin näitä keskusteluja nii en varsinaista palstaa löytäny, eli kysymys ois: tuli tuommone FK street, korkeus säädettävä alusta tilattuu nii meneekö vanhoilla yläpäillä? Ku paketissa tuli vaan tolpat ja jouset jokanurkkaan?
                                                            Kiitos vastauksesta jo etukäteen!!:)

                                                            Comment


                                                            • A6 / Passateissa ainakin samat rojut. Vakiostoppareitakin voit uusiokäyttää jos pikkasen näytät puukkoa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X