Löytyykö H&R:ltä 50/40 jousia? Tai mahdollisesti 50/50 jousia? Mulla on itellä Konin iskarit niin pitäis siihen hieman madaltavammat jouset saada.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 madallusjouset / iskarit+jouset
Collapse
X
-
Löytyy H&R jouset mutta tasan 40mm. stg-gmbh:lta. H&R osanumero 29477-2, hinta 184,90€. Saa tietysti kaikilta H&R myyjiltä mutta tuolla on ollut edullista
Comment
-
http://www.konig.fi/cms/etusivu.html
Königin pojilta löytyy ihan varmasti samaa tavaraa tilaamalla.
Saattaa olla hitusen kalliimpi, kuin stg-gmbh:lta.
Comment
-
Onkos kellään näistä SUPERSPORT COILOVER sarjoista kokemuksia?
Ainakaan hinta ei ole kovin paha.
575? (sisältää alv:n ja rahdin)
Tuossa vielä linkki tuotteeseen: http://www.rennsport-technik.fi/port...tteet?PID=3211
Comment
-
H&R säädettävät + vakaajat
Katselin tuohon omaan Audiin lääkettä tuohon keulimiseen tuolta H&R valikoimasta. Semmonen ongelma vaan tuli kun tuohon A4:seen löytyy kaksi vaihtoehtoa. Osanumero 29591-2 ilmoittaa että akselimassa edessä max. 980kg ja osanumerolle 29591-4 ilmoitetaan akselimassa edessä 981kg ylöspäin. Moottorin perusteella noita ei mitenkään eritellä ja molemmissa lukeekin max. 142kw joka on se isoin V6. Hinta on molemmissa sarjoissa sama.
Olen tässä nyt ihmetellyt että kumman noista valitsee. Osaisiko joku neuvoa ?
Rekisteriotteessa lukee tieliikenteessä sallitut akselimassat edessä 1010kg ja takana 1095kg.
Sitten noita vakaaja sarjojakin on kahta. Toisessa on 17mm takavakaaja ja toisessa 21mm. Etuvakaajat molemissa 32mm. Osanumerot 33372-1 ja 33372-2. Nuo osanumerot ei ole pelkästään A4:lle vaan lukee että A4/S4/RS4 ,joten sopinee tuo paksumpi takavakaaja myös A4:seen. Onko kellään tietoa ?
Comment
-
Käykö http://www.slamit.net/product_info.p...oducts_id=4744 tämä setti myös sedan ässäläisiin? Ei näytä olevan sedaneihin jousisatseja. Mitään veitekkejä en viitsi alle laittaa.
Comment
-
Mitkähän..
Täytyypä itsekkin korkata neitsyys tälle foorumille, pitkän sivusta seuraamisen jälkeen.
Elikkä ässässä alkanut iskarit vuotaan edestä ja pitäis uudet saada, mutta mitkä??
Tuntomerkkinä vain se että ne on keltaiset, sekä autoa madallettu. Määrästä ei tietoa, mutta alla pyörii kesäisin 235/35/19 ratastus,
eikä tilaa ole kyllä juurikaan ylimääräistä.
Niin ja edestä on kaaret mankeloitu sekä spacerit kesällä.
Mitähän tietoja niistä voisi selvittää ihan parkkipaikalla, että saisi sopivat.
Onko esim kiinnityksessä tai jousien kanssa yhteensopivuudessa suuriakin eroja?
Comment
-
tervetuloa www:n asiallisimmalle palstalle (jota jotkut haukkuu natsifoorumiksi kun eivät osaa käyttää välimerkkejä ja caps lockia oikein) =)
ja asiaan: jos ne ei ole mitkään korkeussäädettävät niin eiköhän jouset kuin jouset istu. madalluksen määrä selviää suht tarkasti kun lätkäiset googlee S4 B5 40/40 ja vertaat omaasi kymmeneen google-tulokseen =)
kannattaa jotkut iskarit hankkia mitkä on tehty madalluksen kanssa toimivaksi, ässän orkkikset jos jostain myyntipalstalta löydät niin soveltunee kohtuullisen hyvin.
Mulla on Audin siniset sport-iskarit, ihan hyvin pelittää Eibachien kera.
Comment
-
Itsellä ässä nyt kolmatta päivää ja heti pisti silmään hirveä rako renkaan ja lokasuojan välissä :)
Veikkaan, että omassani ei ole kyllä mitään tehdasmadalluksia. Lueskelin näitä edellisiä kommentteja ja niistä päätellen tuo 40mm madallus on kyllä omaan käyttömukavuuteen hieman liikaa. Hienohan se on!
Katselin ebaysta: http://tinyurl.com/d9ftleh tällaista settiä. Tarvitseeko näiden lisäksi pakollisena hankkia jotain muuta, vai vienkö näiden kanssa asentajalle? Osaako joku sanoa vakio korkeutta keskiöstä lokarin reunaan? Ja mitä sen pitäisi sitten tällä setillä olla; -25mm siitäkö?
EDIT: Mittaustulos: Edessä 380mm, takana 370mm. (Vanteen keskiöstä lokarin reunaan)
Comment
-
Itsellä ässä nyt kolmatta päivää ja heti pisti silmään hirveä rako renkaan ja lokasuojan välissä :)
Veikkaan, että omassani ei ole kyllä mitään tehdasmadalluksia. Lueskelin näitä edellisiä kommentteja ja niistä päätellen tuo 40mm madallus on kyllä omaan käyttömukavuuteen hieman liikaa. Hienohan se on!
Katselin ebaysta: http://tinyurl.com/d9ftleh tällaista settiä. Tarvitseeko näiden lisäksi pakollisena hankkia jotain muuta, vai vienkö näiden kanssa asentajalle? Osaako joku sanoa vakio korkeutta keskiöstä lokarin reunaan? Ja mitä sen pitäisi sitten tällä setillä olla; -25mm siitäkö?
EDIT: Mittaustulos: Edessä 380mm, takana 370mm. (Vanteen keskiöstä lokarin reunaan)
Ja juu sulla on vakio alusta.
Comment
-
Omaan autoon olen katsellut korkeussäädettävää alustasarjaa, mutta valinta on hieman hankala.
Tässä joitain malleja, joita olen harkinnut:
H&R 29471-2 Monotube Coilover Kit/ H&R 39471-2 Aluminium Coilover Kit
-säätövara 25mm - 60mm
-39471:ssa alumiiniset joustintuet (?)
-vuoden takuu
Eibach Pro-Street-S
-säätövara 35 - 55mm
Weitec Hicon GT/ Hicon TX
-säätövara 40 - 70mm
-TX:ssa paluuvaimennuksen säätö
-vuoden takuu
KW Variante 1/ Variante 2
-säätövara 40 - 75mm
-Variante 2:ssa paluuvaimennuksen säätö
Vogtland GT3 Coilover Kit
-säätövara 0" - 3.0"
-takuu jousilla 10v, iskareilla 2v
Onko jotain muuta, mitä tuossa ~tonnin hintaluokassa kannattaisi harkita? Kommentteja kestävyydestä tms?
Mihin ominaisuuksiin kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota? Ilmeisesti ainakin korroosiokestävyyteen, koska korkeutta olisi tarkoitus pystyä säätämään kausittain kesä/talvikorkeuteen. Onko tuo paluuvaimennuksen säätö hyödyllinen ominaisuus?
Comment
-
..
Itellä oli vm.2000 S:ssä saksasta tullessaa n. 4v. vanha H&R:n sarja ja takajouset oli täysin loppu. Ei hirveen hyvää kuvaa jääny laadusta.
Nyt KW:n variante 1 sarjalla ajanut 5v. ja toimii kuin unelma! Itsellä ei tule noita säädeltyä edes korkeutta sen jälkeen kun sai kohdilleen - epäilen, ettei suolakylpyjen jälkeen liikkuisikaan... Kyllä noihin oli inssit hyvän kompromissin saanu jäykkyyteenkin, eli en ole jäänyt kaipaamaan säätöä.
Comment
-
Jos kaksi kertaa vuodessa pitäisi muuttaa korkeutta, niin kyllä se korroosionkesto menee aikalailla ykkösskriteeriksi.
Vaimennuksen säätö olisi sitten seuraavana, koska sillä voi hienosäätää alustaa oman maun mukaiseksi.
Ja tietty sitten se hintakin varmaan vaikuttaa että onko paluuvaimennus sen arvoinen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jaski Näytä viestiBC-racing Ei ole vielä ollut kuin alle 10k alla mutta ainakaan vielä ei ole pahaa sanottavaa, saa säädettyä kohtuullisen pehmeäksiksin. Ja kahden vuoden takuu. Ja silmä määräsiesti ainakin riittävän suuri säätövara joka suuntaan.
Mm. katsastuksen vuoksi alustan säädettävyyden säilyminen olisi tärkeää. Putkisto on hieman matalalla, joten vakiokorkeudessakin maavara on laillisuuden rajoilla.
Weitec taitaa tipahtaa listalta pois ja eniten tässä vaiheessa kiinnostavat Eibach ja KW. Monissa lähteissä on mainittu, että Eibachit olisivat V1:n kanssa samoista osista koottuja. Mahtaako pitää paikkaansa?
Comment
-
Juu, pääosin positiivisia kommentteja noista kahdesta edellämainitusta sarjasta olen lukenut. Täytyy vähän tuumailla.
Alkuperäinen kirjoittaja Noize Näytä viestiMulla on kymppitonneja kw v1 alustalla jo takana enkä osaa sitä oikein mitenkään haukkua. Kadulla se on todella jämäkkä mutta ei silti kova. Radallakin sillä pärjää mainiosti. Saa tulla ottamaan tyypit Ahvenistolla.
Comment
-
Morjesta! Semmone kysymys ois ku pikaseen tässä tarkkailin näitä keskusteluja nii en varsinaista palstaa löytäny, eli kysymys ois: tuli tuommone FK street, korkeus säädettävä alusta tilattuu nii meneekö vanhoilla yläpäillä? Ku paketissa tuli vaan tolpat ja jouset jokanurkkaan?
Kiitos vastauksesta jo etukäteen!!:)
Comment
Comment