Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Quattron 18" rengastus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Quattron 18" rengastus

    Täähän on asiallinen infonjakopalsta. Siirryin vuodenvaihteessa vuosien AeroSaabeilun jälkeen Audiin paremman autoilun toivossa, enkä ole katunut. Hankin A6 2.7T Sedan Tiptronic Quattron vm.-2002. Erinomainen auto ja kuulemma runsaasti potentiaalia tehonlisäykseen. Kysyn kuitenkin teiltä kokeneemmilta autoni rengastuksesta. Ulkonäkösyistä haluan asentaa kesäksi 18" valssit mutten toivoisi siviiliajo-ominaisuuksia heikentäviä piirteitä kuten vetelyä urissa tai merkittävästi kasvanutta rengasmelua. Onko kellään kokemuksia A6 Quattrosta 18" renkailla? Reksiteriotteessa on kooksi merkitty 215/55R16 93Y tai 205/55R16 91H. Mikä on suosituksenne 18" vanteen offsetiksi, entä rengaskooksi kantavuus huomioiden. Onko kokemuksia pyöreäolkaisista matalaprofiilirenkaista? Minkälainen prosessi on renkaiden muutoskatsastus? Mitä pitää vanne/rengashankinnassa erityisesti varoa?
    Sallinette märkäkorva-Audistille tällaisen laajahkon kysymyspatterin ;-)
    Etukäteen tiedoista kiitellen, KL

  • #2
    Voin vastata, vaikka kokemuksia ei ole kesärenkailla ajamisesta vielä kuin parisataa kilometriä. Ostin autoni marraskuussa 04 ja vaihdoin melkein heti kitkat alle.

    Minulla on kesävanteina 19", rengastus on 245/35, vaikkakin auto on muutoskatsastettu 235/35-renkailla. Tuo muutoskatsastus pitäisi olla pala kakkua, auto asemalle näytille ja saat uuden rekisteröintitodistuksen.

    Päällimäisenä ajatuksena kesärenkaista on kyllä rengasmelun kasvu, melua on ihan älyttömästi.. Renkaina on Goodyear Eagle F1.

    Vanne/rengashankinnassa kannattaa ostaa laatutavaraa, A6:nen on painava auto joten halvat vanteet voivat olla entiset jo yhden kesän kälkeen.

    Biturbon jaruut ovat aika erikoiset, kannattaa selvittää tarkkaan mikä vanne sopii. Olen itse jahdannut talvivanteiksi RS6-replika vannetta, offsetillä 30 pitäisi istua. Ehkä.

    Comment


    • #3
      Mulla on omassa A6 2.8 Avantissa 18" rengastus käytössä kesällä. Autoni ei ole Quattro mutta se tuskin paljoa vaikuttaa asiaan.
      Mulla on 235/40/18 Michelin Pilot Sport renkaat OZ Racing vanteilla. Autossa on myös alustasarja joka laskee n 45mm.
      Alustasarja on laadukas pakketti, tietääkseni MTM.
      Ajo-ominaisuudet ovat hyvät k.o paketilla. muutoin paitsi mukulakivikadulla se on hiukan liian kovan tuntoinen. Ainakaan tämä Michelin ei ole uraherkkä kuten esim Good Year F1 edeltäjä, mallia en muista, jokan oli kovasti uraherkkä mielestäni.
      Paketin on syytä olla laadukas, muuten ei ajo-ominaisuudet säily. Turhaa laittaa kalliisiin ja hyviin autoihin pinnoitettuja tms halpis matalprofiilirenkaita.
      Rengasmelussa ei ole mun mielestä ole paljoakaan eroa 16"kitkarenkaisiin jotka mulla on talvikäytössä.
      Mun mielestä ei edes tarvi muutoskatsastta kun ne on vaan 2" isommat kun mitä otteessa on merkitty.
      Ja hienon näköinen on 18" vanteilla ja alustasarjalla!!

      Comment


      • #4
        Kokemuksesta voin kyllä sanoa, että muutoskatsastamaan joudut.

        Oli meinaan kesällä katsastusmiehen kanssa napit vastakkain ko. asiasta.

        Omassa kulkuneuvossa oli maahantuonti katsatuksessa laitettu rek.otteeseen ainostaan 15" ja alla oli silloin 17" kun parempi puoliskoni vei auton katsastukseen ja heti hän ne innokkaan inssin silmään otti... ...hylky paprut tuli ja inssi oli mumisut, että muutoskatsastaa pitäs!

        Rupes sillon pikkuhiljaa ottaa kaaliin kun tossa kiesissä on jo vakionakin 16", joten tutkiskelin silloin asiaa ja totesin, että ko. katsastusasema oli jättänyt rekisteriotteeseen merkkaamatta vaihtoehto rengaskoot.

        Joten soitto katsastuskonttorille ja selvittämään asiaa, mutta sieltä käytännössä naurettiin päin naamaa. (me ei tehä virheitä... Siinä on vaan 15" renkaat ja sillä selvä!!!)

        Joten soitin pääkällopaikalle helsinkiin ja selitin mistä kenkäpuristaa, jolloin rupesi asia etenemään... Seuraavana päivänä puolisoni vei auton takaisin konttorille, jossa oli tullut sama katsatusmiesvastaan ja todennut vaan tylysti ETTÄ SAKSAN TUONTI ja mumisut jotain "järkevää", kunnes oli takahuoneesta tullut ravattikaulassa jokin herra ja sanonut, että minä hoidan tämän.

        Kyseinen herra olikin hoitanut sitten asian loppuun, joten nyt rek.otteessa on 15". 16" ja 17" rengaskokoa.

        ...säästyipähän 30? kun ei uskonut katsastusmiestä HEH HEH!!

        Comment


        • #5
          Mitähän se saksan tuonti tuossakin tapauksessa muuttaa asiaa? Tuntuu että jos joku tekee auton kanssa jonkun virheen, niin syynä on saksan tuonti, oli sitten virhe mikä tahansa ja kuinka vaan henkilöstä riippuva.

          Comment


          • #6
            Mulla oli -00 2.5TDI quattrossa 235/40-18 Nokialaiset, en muista mallia, mutta auto oli niitten kanssa pirusti parempi ajaa kuin 215/55-16 Misukoilla. Alustassa oli -40 mm Weitecin madallusjouset, ei ollu liian kova, vähän tosin pomppiva kun oli vakioiskarit.

            Comment

            Working...
            X