Eli kun kääntää rattia jyrkemmin ja lähtee liikkeelle niin kuuluu semmosta ihme rutinaa/pauketta...mistäköhän voisi johtua??? loivemmissa mutkissa ääntä ei kuuluu mutta heti kun joutuu kääntää rattia hieman jyrkemmin niin ääni kuuluu ja heti kun ratin suoristaa niin ääni lakkaa...renkaan koko ei ainakaan vaikuttanut "ongelmaan" eli sama jatkuu nykyisillä 18" vanteilla...missään muussa yhteydesä ääntä ei kuulu, iskarit ainakin tuntuvat olevan ok että tuskinpa vika niissä on
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 2.5 tdi -01 B6 quattro ihme rutina rattia käännettäessä
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja jipozuSama juttu on mulla A6 2.8 98 quattro. Alan itse kääntyä huonoon tehostajan hihnaan kun en muuta keksi. Mulla vika ilmenee kun kääntää jyrkään ja lähtee liikkeelle niin ratissa tuntuu sellaista nykimistä tosin paikalla kun veivaa ei mitään ongelmaa joten voi vika olla etunivelissäkin.
Comment
-
En ole ihan varma puhutaanko samasta asiasta, mutta olen huomannut että tuo saattaisi olla yhteydessä torseniin? Syncro Passatissa huomannut saman että paikaltaan renkaat melko linkussa liikkeelle lähtiessä pitää em. ääntä. Jotenkin itestä se on tuntunut siltä kuin taka-akseli "työntäisi" autoa ja eturenkaat eivät pyörisi samaan tahtiin. Tästä johtuen auto lähtisi ikäänkuin puskien liikkeelle jolloin eturenkaat luistaisi esim. asfaltilla. Ja koska asfaltilla on paljon pitoa, joutuu nivelet/muut kiinnitykset antamaan hieman periksi --> tuloksena pauketta/rutinaa.
Tämä siis aivan mutulla. Mutta tästä syystä pyrin aina lähtemään liikkeelle niin, että käännän renkaita enemmän vasta sitten kun auto on jo liikkeellä.
Comment
-
a8 audissa juuri tuommoiset viat (quattro), eli asfaltilla kun kääntää täydet niin rutinaa ja pauketta tiedossa. samat äänet kuuluu joka kerta kurvaileeko oikelle tai vasemmalle tai sitten eteen tai taaksepäin . suoraan ajossa ja loivissa mutkissa ei kuuluu mitään. mistähän ko ääni johtuu.
Comment
Comment