Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 -00:n vanne A6 -04-06:seen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 -00:n vanne A6 -04-06:seen

    Eli kun meinaan vaihtaa profiilin vajaaveto turbon 02-04 A6 Avant 1.8TQ vehkeeseen niin kysynkin että onko nelkun 18"X 8" et 35 225/40/18 nakki suoraan sopiva? Kantavuusluokka on 92.
    Kumit tosin on loppu kohta joten jos vanne käy voi keväällä hankkia sitten sopivan kummin päälle.
    Näissä ei tainnut olla ainakaan satuloiden kanssa ongelmia...

  • #2
    Kuten totesit, tuossa mallissa jarrusatuloiden kanssa ei pitäisi olla ongelmia. Eli mun mielestä: kyllä käy.

    Comment


    • #3
      Käy käy ja hyvinkin käy.

      Comment


      • #4
        Ok,hyvä tietää.Onko kantavuudet sitten vastaavat kuin nelkussa?
        No pääasia jos vanne vaan kerran menis.Saa nähdä meneekö nelkun mukana vai ei.

        Comment


        • #5
          Mitä meinaat tuolla kantavuudella?

          Comment


          • #6
            Kantavuushan on myös oleellinen osa renkaan valintaa, ei pelkästään renkaan koko.Tätä mun mielestä ei moni edes tiedä.
            Se lukee renkaan kyljessä ja on jotain luvun 90 pintaan yleensä.Eli B5 A4:n renkaan kantavuus pitää olla vähintään oliko se nyt 88 tms. joka vastaa jotain kilomäärää per kulma.Noissa nykyisissä kesäkumeissä on luku 92.
            Eli jos esim laittasin alle 88 kantavuuden kumit alle vaikkakin oikeaa kokoa tulee leimalla hylsy ja on muutenkin väärä rengas.
            Esim onko tuo 225/40/18 oikea koko A6:kokoiselle autolle?Jos on niin luulen että kantavuuskin riittää.
            Monesti tämä ongelma mun mielestä tuleekin eteen kun aletaan heittämään alle ihmeellisiä rengaskokoja, eikä pysytä "peruskokoisissa" renkaissa.

            Comment


            • #7
              Niin niin, luulin olevan kyse jostain vanteen kantavuudesta.

              Esim onko tuo 225/40/18 oikea koko A6:kokoiselle autolle?
              On. Mulla on juuri tuo ja viimeksi ostettu 2kpl GY Eagle F1:n kyljessä merkintä 92Y.
              235 leveä vois olla ehkä parempi, noin niinku vanteen suojausta ajatellen.
              225:llä ja 8" vanteella vanteen ja renkaan ulkoreunat on suht tasan ja kanttareiden kanssa saa olla tosi tarkkana, vanteeseen tulee heti jäljet pienestäkin kosketuksesta.
              235:llä tulis rengas varmaan vähän yli ja ei niin herkästi ottais kipeää reunakiveen osumisesta.

              Comment


              • #8
                No nyt se sitten on selvä:) Vähän "rautalankaa":)...

                Comment

                Working...
                X