Vaihdatin huollon yhteydessä Pörhöllä A3:n etupyörän vetonivelen suojakumin. Vaimoni ehti sen jälkeen ajella autolla noin 2tkm valitellen erilaisia jyrinöitä. En ottanut valituksia vakavasti ennenkuin ajoin itse ja huomasin jyrinän tosi kovaksi. Vetoakselin mutteri oli aivan löysällä -pakissa ei ole sopivaa avainta, mutta mutteri pyöri pikku pihdeillä ja välystä oli senttikaupalla! Onkohan mutterin avautuminen itsestään mahdollista -entä löystyminen laakerivian takia, vaikka laakeri kyllä tuntui olevan kunnossa. Lisäksi autolla on ajettu alle 200tkm, joten en vielä odottaisi laakeriongelmia.
Mikähän mahtaa olla mutterin koko ja kiristysmomentti? Liekö laakerin, vetoakselin, jarrulevyjen tai -palojen turmeltuminen todennäköistä löysälle jätetyn mutterin takia?
Nilkuttelen viikonlopun jälkeen Pörhölle, kunhan saan mutteria hieman kirittyä. Saas nähdä, miten korjaamo asiaan suhtautuu...
Mikähän mahtaa olla mutterin koko ja kiristysmomentti? Liekö laakerin, vetoakselin, jarrulevyjen tai -palojen turmeltuminen todennäköistä löysälle jätetyn mutterin takia?
Nilkuttelen viikonlopun jälkeen Pörhölle, kunhan saan mutteria hieman kirittyä. Saas nähdä, miten korjaamo asiaan suhtautuu...
Comment