Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajovaloumpio huurtuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ajovaloumpio huurtuu

    Eli apukuskin puoleinen umpio kerää kosteutta sisälle. Olisiko hyviä neuvoja mitä pitäs tehä? Ai niin auto on a4 b6.

    #2
    Mulla sama "vika" A6:ssa pelkääjän puolen umpio huurtuu etenkin konepesun jälkeen. Tulisko kuitenkin umpion lasin välistä?

    Comment


    • #3
      Facelift A4 b5:ssa samainen ongelma ja on ilmanputsarikotelo ja muuta rojua mukavasti tiellä, ettei pääse vapaasti tutkimaan.

      Comment


      • #4
        Mulla on B6:ssa sama ongelma juurikin hanttarinpuolen umpiossa...

        Comment


        • #5
          Joo sama juttu -04 b6:ssa. Umpiot on kuulemma "läpi hengittävät" ja ajo viiman pitäisi kuivattaa pieni kondensaatio. Mulla tuli pisaroille asti kosteutta ja maahantuojan ohjeen mukaan ensiksi kokeiltiin kuivatusta ja toisella kerralla molemmat umpiot vaihdettiin takuuseen. Nyt ei ole enään huurtuneet, liekkö umpioita parannettu.

          Comment


            #6
            Sama tarina kuin yllä.

            Comment


            • #7
              Oiskohan jotain helppoo korjaus keinoo kukaan keksiny???

              Comment


                #8
                Tappelin vain 2 vuotta omien ksenonien kanssa ja kuluneena talvena "rakensin" koko umpiot uusiksi. Loppujen lopuksi se vesi ilmeisesti menee liimasaumasta sisälle, joten aika työläs korjattava. P...stä koko umpiot.
                Olis muuten nuo halogeeniumpiot nyt ylimääräiset, kun sain ksenonit takaisin nokalle. Nämä halogeenit ainakin pysyivät kuivana koko 2kk, minkä olivat keulalla. mikäli kiinnostaa, niin yvllä voi tiedustella.

                Comment


                • #9
                  Lyhtyjen takakannet auki kun auto seisoo huoneenlämmössä vuorokauden. Nopeampi tapa on laittaa sisätilanlämppäri pöhöttämään lyhdyn lasia päin, kun takakansi on auki.. Kalamalja tilaan päästetyt on menetetty.

                  Korjaaminen lienee toivotonta. Lyhtyjä ei kannata painepesurilla tohottaa, eikä autoa muutenkaan kannata pestä kuin käsin. Kun ei ruiskuta lyhtyjä päin kovalla paineella vettä, niin niiden pitäisi pysyä kuivina.

                  Comment


                    #10
                    onkos tullu lisää vinkkejä tähän?
                    omat on nyt alkanut keräämään kosteutta :(

                    Comment


                    • #11
                      Nyt meni hermot noiden umpioiden huurtumisen kanssa. Valokuviokin on tällä hetkellä pitkin vittuja, ku umpion lasin sisäpinta on ihan "likainen". Umpiot on keränny aina hiukan kosteutta sisäänsä, mut nyt ku se kosteus on aina sit kuivunu sinne sisään, ni sisäpinta on samanlainen ku auton maalipinta pesun jälkeen jos sitä ei kuivaa, eli läikikäs ja samea.

                      Onko joku purkanu noista umpioista lasia irti? Lähteekö uunittamalla?

                      Ajattelin et josko noi laittais uuniin et tiiviste pehmenee ja sit ottais lasin irti ja pesis sen huolella. Sit laittais uudet liimamassat vanhojen tilalle ja laittais umpiot nippuun. Kukaan tehny noille B6:n valoille ko. operatsuunia?

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja albanzo Näytä viesti
                        Nyt meni hermot noiden umpioiden huurtumisen kanssa. Valokuviokin on tällä hetkellä pitkin vittuja, ku umpion lasin sisäpinta on ihan "likainen". Umpiot on keränny aina hiukan kosteutta sisäänsä, mut nyt ku se kosteus on aina sit kuivunu sinne sisään, ni sisäpinta on samanlainen ku auton maalipinta pesun jälkeen jos sitä ei kuivaa, eli läikikäs ja samea.

                        Onko joku purkanu noista umpioista lasia irti? Lähteekö uunittamalla?

                        Ajattelin et josko noi laittais uuniin et tiiviste pehmenee ja sit ottais lasin irti ja pesis sen huolella. Sit laittais uudet liimamassat vanhojen tilalle ja laittais umpiot nippuun. Kukaan tehny noille B6:n valoille ko. operatsuunia?
                        Kuumailmapuhallin on parempi vaihtoehto tuohon liimamassan sulattamiseen :)

                        Comment


                        • #13
                          Yhet b6 xenon umpiot purkaneena kuumailmapuhaltimen kanssa. Lasit lähtee kyllä nätisti irti mutta se paikoilleen saaminen nätisti ja tiiviisti on sitten toinen homma.

                          Ei mitenkään saa siistiä jälkeä kun sen lasin on kammennut irti. Itse en lähtis kyseiseen hommaan. Takakannet umpiosta vaan irti ja antaa olla umpioiden huoneen lämmössä että kuivaavat. Kaikista nopein ja vaivattomin ratkaisu eikä tarvii umpioita pilata.

                          Comment


                            #14
                            Eikös niitä voisi pestä ihan irroittamatta laseja? Vai meneekö vain paska sitten nurkkiin ja näyttää tuplasti kauheammilta?

                            Comment


                            • #15
                              Takakannet umpiosta vaan irti ja antaa olla umpioiden huoneen lämmössä että kuivaavat.
                              Siis sehän noissa just on ongelmana, et ku kosteus on kuivunu tonne lasiin niin et se on pinttyny sameeks, eli ois pakko päästä pesemään se lasi sisäpuolelta.

                              Taidan ottaa kuumailmapuhaltimen ja lämmitellä sillä lasin irti, sormet ristissä sit vaan kasailee sitä uudestaan...

                              Comment


                                #16
                                Mutmut eikös polttimoiden aukkojen kautta pääsisi lotraamaan vaikka fairyvettä ja/tai tuulilasin pesunestettä? Sitten virittää pehmeästä rätistä ja kumiletkusta työvälineen jolla pääsisi lasiin pinttyneeseen likaan kiinni. Perään melko raakaa tuulilasin pesunestettä huuhdellen ja kunnon kuivaus?

                                Comment


                                • #17
                                  Taitaa olla melkoinen "rakenna laiva pulloon" operaatio, mutta kaipa mahdollista :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Huurtuminen lakkasi kun päälilasit vahattiin sisäpuolelta. Ilmeisesti kosteus ei tarraa enää niin helposti kiinni.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Moukka'Bloukka Näytä viesti
                                      Huurtuminen lakkasi kun päälilasit vahattiin sisäpuolelta. Ilmeisesti kosteus ei tarraa enää niin helposti kiinni.
                                      Täh, miten? Vai menikö tämä nyt siihen "rakenna laiva pulloon" operaatioksi :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Huurtuminen lakkasi kun päälilasit vahattiin sisäpuolelta.
                                        Tähän temppuun haluaisin kanssa ohjeet mieluummin oikein kuvien kanssa. Syksykin taas tulee ja olisi ihan suotavaa jos eivät huurtuisi pesussa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          No siis vanhaan A8:siin se on helppo tehdä kun lasi ei ole liimattu, vaan irtoaa klipseillä. Omaani en ole käsittelyä vielä tehnyt, mutta pakko pian tehdä koska lasit tuppaa huurtumaan. Tosin mulla huurtuu vasta kun valot syttyy kosteella ilmalla, outoa. Kuivuminen kestää paljon pidempään kuin tuo 10min mitä Audin ohjeissa lukee.

                                          Tän vahaamis tempun hoksasin toissa talvena kun tein tuohon signeerauksen kesäautoon projektori-xenonit. Eräs hyvä ystäväni, autopesula-yrittäjä, käsitteli päälilasit pääli- ja sisäpuolelta jollakin millälie viiksivahalla. Lasiliimalla kasaan ja ei ole huurtunut, kuten ennen teki.

                                          Comment


                                            #22


                                            Mulla olis vähän samoja ongelmia!

                                            Jotenkin olen vältellyt ideaa irrottaa kuvut ja sitten liimata uudestaan.

                                            Uudet xenon umpiot maksaa noin 750€/kpl joten sekään ei houkuttele!

                                            Mahtaako toi jo vaikuttaa katsastusmieheenkni?!

                                            Kuva on viime syksyltä. Kohta taas sama harmi edessä. Kuskin valo pahempi kuin apparin joka sekin huurtuu :(

                                            Comment


                                              #23
                                              Kyllähän tosta jo korjauskehotuksen voi saada perusteella etuvalo sumea.. Ootko kokeillu pitää umpion takakantta raolla jos vaikka haihtuisi?

                                              Comment


                                                #24
                                                En kyllä sitä oo kokeillu. Pari 5mm reikää porasin viime syksynä umpioon taakse mut eipä se hirveesti auttanu. Kuivuu ehkä nopeemmin mut ei estä huurtumista :(

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jos se noin huurtuu siellä voi olla vettä muutenkin sisässä ja se höyrystyy aina vain takaisin. Joten se pitäsi kuivattaa kunnolla ja sitten tiivistää. Vuodon voi etsiä pistämällä saumoihin vettä tms ja tukkimalla muut reiät ja puhaltamalla painetta. Pitäisi kuplia sitten mistä tulee ilma läpi. Vastaavaa joskus selvittelin ja vettä umpiossa oli ihan puolisen desiä..

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei siellä vettä niin paljon ole. On ne ollu irti monta kertaa ja kopeloitu on mutta tuota vuodon etsimistä veden avulla en ole kokeillu.

                                                    Kax ilmareikäähän niissä on alunperinkin joista lähtee letkutkin.

                                                    Syksyllä häiritsee, kesällä on kuivaa ja talvella pakkasta niin ei huurru.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ilmareiät niissä on, mutta kai se jotenkin ilmankiertoon vaikuttaa, jos vuoto jossain reunalla on.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ei siellä tarvitse paljon vettä olla, että huurtuu jatkuvasti. Imurilla, sisälämppärilla, paineilmalla ja edellämainittujen yhdistelmillä noita on tullut kuivattua :D Ainakin omalla kohdalla pysyvät hyvin kuivana, kun huolella jaksaa kerran kuivata.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Omassakin autossa on juuri samanlainen ongelma, orkkis xenonumpioissa. On kuivattu perusteellisesti imurilla ja kuumailmapuhaltimella, myös tiivistetty sialla mutta ei vaikutusta. Otin umpioista "huohotin putket" irti, niin huurtuminen väheni puolella. Enää noin 3-4cm huurtuu umpioiden alareunoista. Ebay:stä kattelin joskus uusia umpioita, noin 200€ maksoi pari. Ei pahan hintaiset.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Itellä kans huurtuu TT:ssä pesussa kuskinpuolen umpio muutaman sentin alareunasta. Aika yleistä noissa TT:eissä tuo. Onko jollaki TT:n omistajalla ollu samaa ongelmaa ja vaihtanu esim. vilkut kirkkaisiin, jollon samalla tulee uus liimasauma ja huurtuminen ois loppunu? Jos on niin onko pistetty jotain uutta tököttiä väliin vai lämmitetty vaan vanha kasatessa umpio? Miettiny jos vaihtais nuo vilkut niin sais ehkä kaks kärpästä samalla iskulla.

                                                            Tuli muuten mieleen, että vänkärinpuolen umpio on itellä vaihdettu uudempaan (xenon ballasti eri paikassa) ja se ei huurru.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X