Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Motonetin raidetangonpäiden laatu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Motonetin raidetangonpäiden laatu?

    Onko kukaan ostanut Motonetistä raidetangonpäitä. Minkä laatuisia ne ovat? Nykyään kun on niin paljon tuota pilipali laatua liikkeellä...

  • #2
    Varmaan riippuu siitä minkä valmistajan tuotteen sattuu saamaan. Itsellä ei ainakaan hyvää kokemusta noista motonetin nimettömistä tuotteista (tukivarsisarja Audi A4/A6/Passat). Todennäköisesti laatukamaakin välillä saa kun katsoo että osa on tehty jossain muualla kuin kiinassa tai italiassa.

    Comment


    • #3
      Merteil näkyy myyvän alkuperäisen näköistä osaa... On vain pikkasen kalliimpaa kuin Motonetin mallisto.

      Comment


      • #4
        Käy tuossa kylillä Heinon poikien Fixus-liikkeessä niin saat laatutavaraa. Pallonivelet ja raidetangon päät ovat yleensä Lemförder merkkisiä.

        Comment


        • #5
          Taitaa olla alkuperäisosa tuo Lemförder? Muistaakseni edelliseen vaihdoin sen merkkisen... Pitääpä käydä Wallua morjestaan.

          Comment


            #6
            Nivelien kestoikään vaikuttaa myös se, kuka ne asentaa ja miten.

            Comment


            • #7
              Millä tavalla? Ei kai asennustavalla ole mitään merkitystä, kunhan ei vain riko suojakumia. Aurauskulmat tietenkin tulee säädättää asennuksen jälkeen.

              Comment


                #8
                Monesti uusissa nivelissä on tehtaalta lähtiessä melko niukasti rasvaa, eli asentaessa kannattaisi
                ottaa suojakumi pois ja lisätä rasvaa ja käännellä nivel ääriasennoissaan yms..
                Ja kestoikä on taatusti pidempi.

                Comment


                • #9
                  Tuossahan on jotain ideaa... Mikähän tuonne olis hyvä rasva?

                  Comment


                  • #10
                    Mä olen laittanut maatalouden yleisrasvaa, kun se on niin hyvin saatavilla

                    Comment


                    • #11
                      Hehe hehe, ihan työkoneisiin tarkoitettua vaseliinia, aikoinaan vaihtelin köyhänä opiskelijana gti golfiin uudet öljyt 200 l tynnyristä missä luki "maatalouden yleisöljy"

                      Jäänyt toi nimitys vaan kaikelle mitä käyn sosioloimassa velipojan luota

                      Comment


                      • #12
                        Itsellä ei ainakaan hyvää kokemusta noista motonetin nimettömistä tuotteista (tukivarsisarja Audi A4/A6/Passat).
                        Miten nämä ei hyvät kokemukset tulivat esille. Itsellä tässä kanssa olis tukivarsion vaihto edessä ja siksi kovasti kiinnostaa.

                        Comment


                        • #13
                          "Monesti uusissa nivelissä on tehtaalta lähtiessä melko niukasti rasvaa, eli asentaessa kannattaisi..."

                          Tämän olen huomannut asentajaa sivusta seuranneena.

                          Säästävät siinäkin.

                          Comment


                          • #14
                            Motonetin tuotteet ovat mistä sattuvat saamaan edukkaasti. Viimeksi kun hain takalevyt oli yksi Brembon valmistama ja toinen joku engelsmanni tai vastaava. Tosin myyjäkin huomasi tuon ennen kuin ehdin asiaa kommentoida.

                            Comment


                            • #15
                              nemo: Jos etuylätukivarret menee n.15tkm matkalla ~8-9kk aikana väljäksi niin ei minusta kovin hyvä kokemus. Alkuperäiset kestäneet käsittääkseni 170tkm ja olivat vasta sitten about samassa kunnossa.

                              Rasvaa oli kyllä nivelissä tehtaan jäljiltä, mutta varmaan jotain huonointa mahdollista. Tarkoitus olisi mielenkiinnon vuoksi purkaa nivel ja katsoa että miksi meni väljäksi, mutta en ole vielä ehtinyt. Sen verran katselin sen suojakumin irroituksen jälkeen,että siellä olisi jotain muovia(!) pallonivelen ja tukivarren alumiiniosan välissä.

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Korjari
                                nemo: Jos etuylätukivarret menee n.15tkm matkalla ~8-9kk aikana väljäksi niin ei minusta kovin hyvä kokemus. Alkuperäiset kestäneet käsittääkseni 170tkm ja olivat vasta sitten about samassa kunnossa.
                                Jeps, kiitosta infosta. Taidan sitten kiertää kaukaa tuon motonetin "vahvistetun" tukivarsipaketin.
                                Omassa 161tkm ajetussa ei vielä pahemmin väljyyttä ole, mutta narina ja kitinä on sitä luokkaa, että vaihtoon menee.

                                Comment


                                • #17
                                  Rasvanipotus ja taas mennään hiljaisilla nivelillä...

                                  Comment


                                    #18
                                    Tai noilla kilometreillä raotellaan kumeja ja esim. injektioruiskulla vaseliinia nivelille.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Noissa rasvanippojen laittamisessa ylätukivarsiin kannattaa sitten huomioida että alustan pohjatessa ylätukivarsien yläpuolet osuvat pyöräkotelossa oleviiin rajoitinkumeihin. Voi huonossa tapauksessa nipat irrota.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllä se motonetin laatu on aivan omaa luokkaansa.. Ostin juuri lötköön uuden vetonivelen, eikä se suostunut mahtumaan edes paikalleen. Työntömitta käteen ja havainto oli melkein millin paksumpi ulkokuori ja mitta laakerin vastinpinnasta kulmaan, missä kuoren kartio muuttuu suoraksi osaksi, heitti noin kolme milliä. Pienen uudestaanmuotoilun jälkeen sopi kyllä, mutta... Pitänee taas mennä avautumaan firman keskustelupalstalle.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X