Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS6:seen uus alusta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS6:seen uus alusta.

    Ilmeisesti tässä joutuu laittamaan uusiksi kaikki kulmat. Iskarit ja jouset.Edellinen omistaja on tyylikkäästi vaihtanut tarvike madallus jouset, mallia kolina ja paukaus ja säästänyt alkuperäiset iskarit, jotka nekin taitavat olla jo matkansa päässä.

    Mitäs mielipiteitä teillä on ässän alustaan.
    3cm madallus, joka nyt on, tuntuu hiukan liian matalalta, kun pakosarjat tuppaavat raapimaan alfalttia, vaikkakin näyttää pirun hyvältä.Renkaina on 17tuumaset orkkisvanteet.

    Auto ei tule radalle, vaan normaali käyttöön. Jämäkkä saapi olla, muttei kova.

    Kannattaako yrittää löytää jostain ässän oma alusta, joka kiinnostaa, kun auto on muuten täysin orkkis asussaan, vai nouseekohan auto sitten liikaa?

    Vaikeita kysymyksiä. Mielipiteitä ja kokemusperäistä tietoa otetaan vastaan.

    Eh. Ja hinta taitaa tässäkin asiassa (valitettavasti) vaikuttaa aika paljon. :)

  • #2
    http://jmk8.bittikeskus.com/extra/images/DSC01328.jpg

    Tuossa kuvassa ex S4 vakioalustalla ja 18 tuuman aluilla. Pirun korkea tuo oli!
    Vakiojouset ja takana oli konin keltaiset iskarit. Alusta oli kovastikkin mukavuuspainotteinen, eli löysä, jos vähänkään ajeli reippaammin

    Comment


    • #3
      Eli ei hakkaa mukulakivillä. Mites lötkö se alusta sitten normaali ajossa on? Eikös tossa ole jo vakionakin aika jäykkä alusta?

      Jos on hyvä tiputettu alusta, niin eikös se voi olla ihan mukava silti ajaa. Eli ei tartte kiertää keskustan mukulakiviä kuten nyt?

      Comment


        #4
        Itsellä ässässä H&R:n vieterit (-40mm) ja Bilsteinin sprint iskarit, vallan miellyttävä eikä oo ollu ongelmia maavaran kanssa.

        Vaihtoehtoiset jouset Eibachilta -30mm.

        Koko paketti 850euron huiteissa kerhon osakanavan kautta.

        Comment


        • #5
          Itselläni on myös H&R jouset ja muuten kyllä ihan kivat, mutta keula on korkeempi kuin perä. Maavara on välillä vähän liian pieni, eli joutuu välillä kyllä miettimään mistä menee.

          Olisikohan jollakin kuvia minkämoinen tulee noilla eibachin madallusjousilla?

          Comment


            #6
            Mikko, takapäätä on varsin helppo korottaa jos/kun alempi jousilautanen makaa vain yhden seegeri-renkaan päällä. Tekee sorvissa tai rautasahalla uuden uran ylemmäs iskarin varteen.

            Comment


            • #7
              Mulla on alla eibach +koni.Muistelisin että sarjaa myytiin aikaisemmin 35/35 madalluksella ja nykyään on 35/30.Mulla jäi 35/35 sarjalla perä alemmaksi ja teetätin koneistamossa 8mm korotuspalat lukitusrenkaan ja lautasen väliin jolla sain korin sutkoh vaateriin.

              Comment


              • #8
                Eibachilta -30mm.Bilsteinin sprint iskarit.

                Saako tuota sillain, että takapää on -35mm ja keula -30mm, niin mihis hintaan?
                Ja onko auto silloin suorassa automaattisesti, ilman muita kikkailuja?

                40mm madallus tuntuu ainakin omasta mielestä liian paljolta. Jostain syystä nykyään rakennetaan niin teräviä töyssyjä, että aina pohja raapii. :(

                Eniten ärsyttää, kun ei voi ajaa mukulakiviä, kun paukuttaa niin pirusti ja muutenkin töyssyt tuntuvat todella kovilta. Mites noilla yllämainituilta luonnistuupi keskusta ralli?

                Renkaat tietty vaikuttavat, mutta kumia on 225\45\17, niin renkaista ei pitäisi ainakaan hampaan paikkojen irtoilu johtua?

                Comment


                • #9
                  Kaikista parasta olis verrata noita tuloksia kertomalla välimatka lokarin kaaresta vanteen keskiöön.

                  Comment


                    #10
                    ei oo valinnanvaraa joko eibach -30 tai H&R -40. Lopputulos on yleensä jotain sinnepäin. Ruuvattavat on sitten asia erikseen.

                    Comment


                    • #11
                      Onko kokemuksia Intraxin jousista?
                      Onko Bilsteinin(iskarit) sprint ja sportti malleissa eroa paljoa? Ja pystyykö niitä laittamaan edes s:sän alle?

                      Käykö sport iskarit madallettuun autoon?

                      Comment


                        #12
                        Intaxit on ainakin mun silmissä ns. halvinta kuraa.

                        Sprint on muuten sama kuin sport mutta vähä lyhyempi. Ja kyllä noita ässiin on ruuvailtu.

                        Sportitkin "käy" mutta sprintit on oikeampi valinta.

                        Comment


                        • #13
                          Mihis hintaan onnistuis eibachin -30mm ja sit sprint iskarit?

                          Onks se hyvä ja toimiva yhdistelmä?

                          Comment


                            #14
                            Minun nähdäkseni varsin toimiva pitäisi yhdistelmän olla, hinta n. 830e

                            Comment


                            • #15
                              Jatketaanpas vanhaa topikkia kun asia lähestulkoon tätä koskee.
                              Pyörinyt mielessä tuon pihalla seisoskelevan urS4:n tiputtaminen vähän lähemmäs maata, vakioalustalla on turhan korkia.
                              Lähinnä on pyörinyt mielessä että saako tuohon säädettäviä sarjoja? Niitä kun tuntuu saavan uudempiin ja muun merkkisiin aika edullisesti, ja minkälaisia kokemuksia on moisista? "Perinteisempi" tapa parempi vaihtoehto?
                              Autossa on s6 etutolpat ja jarrut ufojen tilalla, vaikuttaako tämä madallusosien valintaan?

                              Comment


                                #16
                                Etutolpat ei vaikuta asiaan.

                                Ruuvattaviakin settejä saa mutta maksavat 1,5 kilon hintaluokassa.

                                Comment


                                  #17
                                  Saahan tuohon useammaltakin valmistajalta säädettäviä sarjoja, etutolppien osalta tulee joko "pantti", tai sitten joutuu lähettämään tolpat valmistajalla pyörähtämään (riippuu pikkaisen valmistajan varastotilanteesta). Jäykkyyssäätö sarjoissa on edessä paikoillaan säädettävissä, takaata pitää (kaikissa tietämissäni) iskari paketti irroittaa säädön suorittamiseksi (ei koloa takaronttiin). Tuo takaiskaripaketin irroitus ja kiinnitys ei vie hirveästi aikaa, se kun on yläpäästä kolmesta kohtaa kiinni, ja alhaalla sitten vaan pultti+mutter. Toki pitää tunkata perä ilmaan, irroittaa renkaat jne.

                                  Comment


                                  • #18
                                    UrS4 alusta

                                    Käypi tämä sama aihe.
                                    Säädettävä alusta kiinnostaisi niin pirusti. Vaakakupissa tietysti painaa kiinteän sarjan huokeampi hinta, mutta kun taas säädettävä on aina säädettävä joka suhteessa. Pelkkä jäykkyyden säätökin ehkä riittäisi, mutta ei niin millään kiinnostaisi alkaa heittämään arpaa sen madalluksen kanssa.

                                    Onko jollakin ihan konkreettista kokemusta ruuvattavan alustan hommaamisesta ja kustannuksista? Mistä noita oikein ylipäätään kannattaisi alkaa kyselemään?

                                    Vasta pakon ja budjetin edessä lähden tuolle h&r+bilstein -linjalle. Ja pakko tässä alkaa olla ihan käsillä. On nimittäin niin karsea ajettava tuo alla oleva alusta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuosta löytyy ainakin valmistajia, hinnoista ei tietoa.
                                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=63664

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuossa puhuitte että kun ostaa korkeussäädettävän alusta urssiin, eikö ne sarjat olekaan "pulttaa kiinni" sarjoja, että tarviiko ne heti ensitöiks lähettää jonnekin muutettavaks? ja mitä tarvii muuttaa? Kysyn koska olen ajatellut säädettävää alustaa omaan autoon!

                                        Comment


                                          #21
                                          KW:n jos haluaa täytyy etupään olka-akselit, joiden sisällä nuo iskari patruunat on, lähettää saksaan tehtaalle jossa niihin työstetään kierteet ja poistetaan alkuperäinen jousilautanen. Haulla löytyy aiheesta lisää :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Liitoksessa oleva kuva kertoo myynti ilmoituksesta ja itselle heräsi kysymyt että onko tähän kyseiseen malliin rahansa arvonen setti tuo?

                                            Käsittääkseni tähän auto malliin ei oikein plug and play systeemejä löydy eikä välttämättä ole itselle halua ruveta muokkaamaan jotain off the shelf tavaraa.

                                            Korkeuden säätö on itselle must koska auto on myös talvi käytössä. Ja suola tekee ilma-alustasta hieman epäkäytännöllisen pitkällä aika välillä.

                                            Hinta on melko suolanen mutta kuvista voisi päätellä, että ihan asiallisesti tehty kuitenkin.
                                            Viimeksi muokannut Skull_Eye; 5.1.2021, 18:24.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ainakaan mobiililla liite ei aukea.

                                              Korkeussäädettäviä ei tosiaan eteen oikein valmiina ole, johtuen jousijalan mallista. Perinteisesti ne on tehty alkuperäisestä muokkaamalla ja hinta on ollut yleensä tonnin luokkaa. Lisäksi jousijalka on pitänyt lähettää muokattavaksi, missä taas menee aikaa.

                                              Ilmajouset kyllä sietävät talveakin ihan ok. Esim. Q7/Touareg/Cayenne kestää ihan hienosti kymmenenkin vuotta.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kokeillaan uusiksi kun näköjään muokkaaminen ei tee mitään
                                                Click image for larger version  Name:	alusta.JPG Views:	0 Size:	121,2 Kt ID:	1907751

                                                Edit: Hintakin näköjään noussut. Kun postasin ja keskustelin myyjän kanssa niin hinta oli kuljetuksineen 1600€

                                                Comment

                                                Working...
                                                X