Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 ABS häiriö!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 ABS häiriö!

    ABS jarrujen varoitusvalo ja punainen huutomerkki (!) alkoivat palamaan silloin tällöin mittaristossa...
    Nykyisin valot palavat lähes jatkuvasti.
    VAG-GOM:illa katsottaessa antaa vikakoodiksi
    01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster 03-10 - No Signal - Intermittent
    Elikkä katkonainen singnaali ABS jarrujen ja mittariston välillä..
    Puhdistin liittimet kontakti sprayllä ABS yksiköstä ja mittariston takanta kolme liitintä, mutta ei auttanut!
    Onko kenelläkään ollu vastaavaa ongelmaa??
    Mistähän kannattaisi lähteä vikaa seuraavaksi etsimään..
    auto on vm 2000

  • #2
    Tyyppivika tuon ikäisessä Boschin ABS-ohjainyksikössä. ABS, purkin sisällä hiuksen paksuinen johdin katkennut. Haulla löytyy muutama juttu samasta aiheesta.

    Vaihtoehtoina vanhan korjausyritys tai uuden osto. Kerhon varaosakanavan kautta varmaankin saa uuden hieman edullisemmin kuin merkkitiskiltä. Purkamoilta ja AVK:lta noita löytyy, mutta niissä kun tuo sama tyyppivika piilee, niin voi tulla sama ongelma vastaan nopeastikin.

    Englannissa on yritys joka noita myös korjaa (BBA-reman). Olen noita myöskin itse korjannut onnistuneesti ja jonkun vähemmän onnistuneesti.

    Pitäis varmaan laittaa tonne FAQ-osioon tästä tietoa, kun tasaisin väliajoin kysytään samasta viasta.

    Comment


      #3
      Kiitos Vinkistä! :)
      Onkohan tietoa mahtaako tuosta kyseisestä ABS 5.3 front D10 yksiköstä löytyä mistään räjäytyskuvia..?
      Helppottaisi huomattavasti purkamista...

      Comment


      • #4
        Ensihätään semmoset ohjeet, että sähköliitin irti ja neljä kuusiokoloruuvia irti, niin ohjainyksikkö on kädessä.

        Hydrauliikkaosio jää autoon kiinni ja siitä kyljestä ei tartte ottaa kun elektroniikkaosio irti johon se iso liitin tulee.

        Magneettiventtiilit jotka jää näkyville, kun suojaa hyvin, niin autolla voi silti ajaa, tosin ABSit ei tietenkään toimi.

        Comment


        • #5
          Jos olet elektroniikkamiehiä niin saatat saada sen itsekin korjattua. Jos et, niin älä koske siihen ainakaan kolvilla. www.bba-reman.com korjaa noita (rahalla tietty).

          Comment


            #6
            Toi piirilevy pitää ilmeisesti tinata irti jalostaa, että saa sen pois kotelosta?? Vai millätavalla sen pitäisi purkautua? Piirilevy on kiinni yhdellä ruuvilla mutta anakaan sen irroitus ei riitä...

            Comment


            • #7
              Ei sitä piirilevyä sieltä saa irti rikkomatta sitä piirilevyä, eikä sitä pidäkkään ottaa pois. Satuitko huomaamaan, että se piirilevy on n. 20:llä hitsatulla/juotetulla langalla kiinni. Ja ne langat ohuempia kuin hius.

              Comment


                #8
                No onko sitä sitten minkaanlaista mahdollisuutta korjata itse..??

                Comment


                • #9
                  On jos on hyvät vehkeet ja tarkat kädet. Itse yritin vähän liian hämärässä ja väsyneenä korjailla, sain vain enemmän rikki.

                  Comment


                  • #10
                    Täällä oli vähän saman tyylinen,mutta välillä palo myös EPS:kin.
                    Vaihdoin jarrupolkimen takaa sen kytkimen,sillä on joku oikea nimikin.Vika hävisi saman tien..

                    Comment


                    • #11
                      Onkos ohjainyksikkö samanlainen s4:ssa kun vaikkapa 1.8t quattrossa? Kenelläkään tästä havaintoa tai tietoa?

                      Comment


                      • #12
                        S4:een Bosch 1 273 004 284 (vag 8E0 998 375), joka löytyy myös mm. 1.8T (B5) sama (myös C5, A8 ja Passat)

                        Comment

                        Working...
                        X