Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä alustasarja A4 B6?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takapään säätö on aika helppoa kun vetää jousen kasaan. Säätötarkoitukseen tuo omavirityspuristin oli aika hyvä. Jousen alapäästä keskeltä kierretanko jousen sisään. Sitten kierretangon ja jousen yläpäähän isohkot levyt. Sen jälkeen kun alapäästä pyörittelee pulttia, niin levyt vetävät jousen kasaan ja säätöpalaa voi pyöritellä melkeinpä sormilla. Pari kertaa kun tätä harjoittelee, niin säätäminen ei ota kuin 5min/puoli.

    Comment


    • Taitaa pitää tuommonen askarrella itsellekin.
      On muuten eibach pro street aikas mukava ajettava. Ei oo niin kova kun kw v1. Erona ei taida olla kun jouset.

      Comment


        Joo... monien vaiheiden jälkeen alustasarja on alla ja täytyy sanoa että tuli aivan hemmetin hyvä ajettava. ja paranihan se ulkonäkökin hieman!

        Eibach jouset ja Koni STR.T siis alla.

        Tykkään.

        Ulkopuolista apua oli pakko pyytää. Omat kädet jääty!

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viesti
          Ulkopuolista apua oli pakko pyytää. Omat kädet jääty!
          Mä en viittiny ees yrittää :) Omasta mielestä ihan kohtuu hintaan sain alustasarjan asennuksen ja suuntauksen Nastolan MR-Autossa. Alle tuli siis H&R -45mm cupkit joka pikaisen koeajon perusteella tuntuu ihan hyvältä paketilta. Pätevän näköinen erikoistyökalu oli millä irrottivat olkavarren jumittavan pultin. Niin vielä.. oli kuulemma 254tkm ajetun orkkisalustan pultit aika tiukassa :D
          Attached Files

          Comment


            Kyllä ton pultin kanssa voi vähän maksaa... Peliliike - arvostan!
            Asiaan andre takaa toi on hyvä, mut mut mun silmissä näyttää vähän keulivalta - "tyyppivika" tiedän. Mitat napa-kaari? Oisko b5oem tai supersport lautasista lääke?

            Näitä muuten multakin on kysytty, etu 295mm taka 304mm. Mitattu "suorana" eli ei vaikutusta vanteen ulostulolla ja maavaraa 18" vanteilla jotain viitisen senttiä. Perästä vois olla matalampi, mut ei voi kun sitten on taas pehmee ja shaisse.

            EDIT: vois toi oma olla mun makuun keulastakin matalempi... Ja hetken olikin mutta raapi jo tien urissa niin oli pakko ottaa ylöspäin.
            Viimeksi muokannut ee-2; 20.9.2011, 21:21.

            Comment


              Huomenna leimasetä kirjannee mulle ne napa-kaari mitat ihan paperille. Joskus pari vuotta sitten postasin tonne viestiketjun ykkössivulle sporttialustan 352/340mm. Siihen voi sitten verrata noita uusia numeroita. Pitänee laitella sheriffin panssari paikalleen ja kurkkia auton alle kuinka matalalla mennään, kyllähän tollaset supersportin lautaset vois olla asiaa. Mutta toi on kuitenkin quattro joten sitä maavaraa on kiva olla jonkun verran ettei tarvi talvella kokoajan varoa. Ja muutenkin jos haluaa päästä kotoa pois ylittämättä hidasteita niin pitää ajella pyöräteitä. Pitkänen tais joskus todeta että ässä raapii kaarikadun hidasteisiin? Liian hankalaa tollanen mulle, oon niin laiska. Tosin korjaamollakin sanoi että ässä pitää ajaa lankkujen kanssa nosturille ;) Oma meni vielä kevyesti ilman.

              Comment


                Uskaltaisin väittää että oman keula jäi alemmas -30mm madalluksella mitä tuo andren kuva näyttää...

                Mutua. Täytyypä mittailla huomenna.

                Leimasimen alla ei ole tullu vielä käytyä :)

                PS. Ja aina pitää yrittää ja sit vasta lukea ohjeet ja jos ei vieläkään onnistu niin pyytää viisaammilta apua.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                  Joskus pari vuotta sitten postasin tonne viestiketjun ykkössivulle sporttialustan 352/340mm.
                  Äsken reilulla puolikkaalla tankilla bensaa oli 345/325mm. Liekö tosta vielä vähän laskee kun saa kilometrejä alle.
                  Alkuperäinen kirjoittaja Sabotaasi Näytä viesti
                  Uskaltaisin väittää että oman keula jäi alemmas -30mm madalluksella mitä tuo andren kuva näyttää...

                  Mutua. Täytyypä mittailla huomenna.
                  Herää kysymys että onko sulla oikealle etuakselipainolle ne sun jouset?? V6 ja automaatti(?) painaa varmaan reilusti enemmän kun toi mun 1.8t manuaali. Vai pitäskö mulla olla alempana, mitä on muilla 1.8T H&R napa-akseli mitat?

                  Comment


                    Osa jousiseteistä on hyväksytty kaikille akselipainoille - siitä seuraa juuri tuo että nuo "möhömahamallit" tippuu nokasta alaspäin enemmän. Itellä oli noi entiset (eibach -30mm) oli keulasta aivan kamalan korkea ja takaa ok, kun tuokin on kevytkeulainen. Kyllä mä andre jousilautasia lähtisin miettimään ;)

                    EDIT: Ja eihän tuo vielä mitään että nosturille tarvitsee pukkeja, lankkuja, siltoja ym. Mutta kun ei pääse edes talliin ilman moisia *heh* Mut mulla onkin etuveto niin ei tarvitse talvellakaan leikkiä

                    Comment


                      Must keula saaki olla hieman ylempana, koska jos kyytiin istuu nin painuuha se alas päin enemmän ku taka. :)

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                        kyllähän tollaset supersportin lautaset vois olla asiaa.
                        Mullahan on tollaset myös B6:n käypäset lautaset hyllyssä, wink wink. Mitäs jos kokeillaan sun autoon ja tilaat mulle sitten uudet jos tykästyt ;)

                        Comment


                        • Ainakin Bilsteinin iskarit ovat liian paksut noille Supersportin lautasille, en tiedä liekö H&R:n setissä sama ongelma.

                          Comment


                            Eikai se Bilsteinin iskari voi merkittävästi vakiota paksumpi olla, kun siihen vakiolautanenkin menee?

                            Comment


                            • Mulla tuli kyllä ihan Bilsteinin oma lautanen sinne alapäähän iskarien mukana.

                              Comment


                                Juu kyllä siellä on oikeat jouset alla.

                                Mulla olis bonrathin lautaset kans ylimääräsenä.

                                Internettiä tutkiessani tulin siihen tulokseen että ne ei kävis konin iskareihin. Enpä tiedä, ei kokeiltu.

                                Että saapi niitäkin kokeilla jos tykkää...

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja JarnoN Näytä viesti
                                  Mulla tuli kyllä ihan Bilsteinin oma lautanen sinne alapäähän iskarien mukana.
                                  Ach, eroaa näköjään siltä osin tuosta A6:n setistä. Siinä ei tullut lautasia mukana, vaan vakiot käy. Bilsteinit siis siinäkin.

                                  Fiksuinta varmaan mittailla tönärillä, ennen kuin käy mitään purkamaan.

                                  Comment


                                    Noissa mun lautasissa reikä on 47mm ja osia... rullamitalla mitattuna.

                                    Comment


                                    • oletteko laittaneet noihin säädettäviin etutolppiin iskarille pölysuojia? eli oletteko laittaneet vakiopölysuojat, mukana tulleet (jos on tullut) vai ilman mitään? Ja miten sitten se pohjaanlyntikumi, oletteko katkaisseet ylimääräistä pois?

                                      Itseä lähinnä jäi askarruttamaan se, kun mukana ei tullut mitään, niin tein omavalmiste pölysuojat Bilteman ohjaustehostimen haitarikumesta iskarin keston pidetämiseksi, tai no, oman mielenrauhan vuoksi ainakin :-)
                                      Sitten pohjaanlyöntikumen sain vanhaa säästäen tehtyä Bilteman A6-mallin pohjaanlyntikumesta.

                                      Tuolla kuva patenteista:
                                      Pölysuojat ja pohjaanlyöntikumet

                                      Comment


                                        Laitoin tohon FK:hon ihan audin vakiopölysuojat. Ohensin vakiopohjauskumeista "sopivammat" taakse - edessä vakiot.
                                        Viimeksi muokannut ee-2; 21.9.2011, 13:16.

                                        Comment


                                          Mä laitoin kans ihan vakiot pölysuojat. Ja edessä lyhensin pohjauskumia n.2cm ja sitten sille piti porata hiukan isompi reikä iskaria varten. FK:n sarjassa siis hiukan paksumpi iskarin tanko kuin alkuperäisissä. Takaakin taisi pikku pala lähtä pohjauskumista pois.

                                          Edit:
                                          Meinaatko Eetu, ettei sulla makaa keula pohjauskumien varassa, jos on vakiot kumit?? Mulla vähän lyhennetyillä kumeilla aika lähellä jo pohjaamista. Ja mulla keulassa napa-kaari mitta on 310 ja takana 305.

                                          Comment


                                            Käytin konttorilla tänään ja 350mm oli edessä ja takana. Eli aika hillittyä...

                                            Comment


                                            • Jos joku pähkäilee alustan vaihtoa, niin tuolta löytyy aika kattavat kuvat B6:n alustan, jarrujen, vakaajan ym. vaihdosta
                                              B6 alustan päivitys

                                              Comment


                                              • Ovatkohan osanneet säätää kulmat kohdilleen tuon -45mm Cup-Kitin jälkeen kun tuntuu syövän enempi sisäkantilta kuin muualta. Vai onko se nyt tuon madaltamisen kirous, että renkaita tuppaa syömään hieman kantilta enempi?

                                                Comment


                                                • Eipä sille etupään camberille taida olla muuta lääkettä kuin säädettävät ylätukivarret, mullakin on syönyt nyt kahdessa kesässä aika hyvin eturenkaat sisälaidoista. Käännättää talven aikana eturenkaat vanteelta toiselle niin saa vähän pidennettyä renkaiden elinikää.

                                                  Comment


                                                  • Aiivan, no nyt se sitten selvisi. Ihmetellytkin että miksi tuppaa edestä lähinnä syömään. Takaa tuntuu syövän tasaisesti. Mietin vain sitä kirousta esim. nastarenkaiden kanssa kun ajelee sulia teitä että kuinka äkkiä syö nastarenkaat sitten. Noh, sen näkee sitten..

                                                    Comment


                                                    • Paljonko teillä jäi sitä camberia eteen? Minulla on 1 aste ja 50 sekä 2 astetta ja 9 toisella puolella. Ero jäi vielä hyväksyttyihin rajoihin, joten en alkanut siirrellä apurunkoa.

                                                      Comment


                                                      • -1° ja 30' näyttäisi olevan molemmilla puolin edessä.

                                                        Comment


                                                          Mulla (-45mm H&R) näyttäs olevan vas. -1°36' ja oik. -1°18'. Ohjearvot on min. -1°12' ja max. -0°22' (Sportsline Quattro GmbH (1BV) to 8E-2-025687 [eli suomeksi s-line alusta]).. Tossa 1BV:ssähän on omalla osanumerollaan noi ylätukivarret (mulla siis 1BE alunperin) joten ne ne on varmaan eri pituiset?? Mahtaneeko vaikuttaa camberiin? Kellään tarkempaa tietoa?

                                                          Comment


                                                          • Ylätukivarret ovat lyhyemmät siinä quattro GmbH alustaisessa -> lisää negatiivista camberia.

                                                            Comment


                                                            • On mulla camberia noihin nähden sitten aika paljon kuitenkin. Tosin keula on aika alhaalla nyt, kumit menee jo vähän kaaren sisään plus että tuossa ässässähän on vissiin juuri nuo lyhemmät tukivarret. Camber eroksi jäi 19' joten eipä taida juuri mitään pystyä tekemään, tuon tasoittaminen taitaa mennä aika nysväämiseksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X