Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 ohjaus ei keskitä/ei palauta -> Vaeltaa laidasta toiseen *Update*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ja jos pahasti vetelelee.. Kokeilee originaali rengastuksella. Mersuun meet vaihtaan leveämpää kumia, ni joutuu jo "ajaan" autoa. Tiestö on nykykyään mitä mitä on.

    Comment


    • #32
      Pientä päivitystä hommaan. Tukivarsin jonka vaihdoin tuossa keväällä tunnusti taas väljältä. Tunkilla auto ilman ja sama tukivarsihan siellä taas lonksui. Aikani mietittyäni tulin tulokseen että itse tukivarsi on kunnossa mutta tukivarren pesä on niin löysä että se pääsee lonksamaan varsinkin ääri asennossa.

      En oikein tiedä mitä tässä seuraavaksi alkaisi tehdä. Pitääkö purkaamoilta rueta metsästämään tuota osaa. Ja miksi tuota osaa sanotaan mihin etummainen ylätukivarsi tulee kiinni?

      Comment


      • #33
        Ilmeisesti kyse on nyt vain puslasta? En rakennetta muista, mutta kyllä noihin uudet kannattaa laittaa jos vaihtaa. Kiristys aina muistaa vasta, kun paino pyörillä. Syy tähän se, että pusliin ei jää jatkuvaa kierrevääntöä lepoasennossa (eli kiristetty ylhäällä ja sitten asento muuttuu kun auto lasketaan pyörille).

        Comment


        • #34

          29 8E0412391C
          bearing bracket
          /

          Paha sanoa mikä se sitten olisi paikallisittain..
          Viimeksi muokannut Ksalmi; 29.5.2014, 12:03. Perustelu: kuva pienemmäksi

          Comment


          • #35
            Aikani hommaa tutkiskellen tulin tulokseen että ei muu auta kun hommata uusi olka-akseli. Varaosaliikkeistä ei osaa löytynyt joten merkkiliikkeen tiskille jouduin menemään. Hintaa uudella osalla olisi noin 500e. Onneksi löysin autopurkaamolta sopivampaan hintaan käytettynä.

            Saa nyt nähdä vaihdanko osan itse vai pitääkö auto kiikuttaa jonnekkin huoltoon.

            Comment


            • #36
              Sitte leveää rengasta alle ja saat vaihtaa puslat/nivelet joka leimalle..=)))

              Comment


              • #37
                Renkaat on ihan sen levyiset kun pitääki olla. Normaalissa ajossa ei taida renkaat sentään tukivarsia rikkoa

                Comment


                • #38
                  Omassa A4:ssa (vm. -03 B6 1.8tq) juuri samat oireet kuin ketjun aloittaja on kuvaillut! Onko tähän vikaan löytynyt ratkaisua? Ohjaus todellakin semmonen tehottoman oloinen, ei keskitä / palauta kunnolla ja saa olla kokoajan tekemässä semmosta pientä korjaavaa liikettä puolelta toiselle.

                  Ratia kun heiluttelee edestakaisin auton seistessä niin ei sieltä kyllä mitään kolinaa ainakaan kuulu.

                  Ohjausakselin ristinivelelle on tarjottu öljyä, muttei ollut vaikutusta.

                  Ohjaustehostinjärjestelmä huuhdeltu ja laitettu uudet öljyt noin puolivuotta sitten. Vanhat oli melko likaiset. Tänään kattelin säiliöön niin metallihilettähän siellä oli! Pumppu ei pidä meteliä.

                  Ohjausvaihdetta oon säätäny löysemmälle, oli muute tiukassa! Löysäsin pikkuhiljaa ja kävin aina koeajamassa. Lopulta olin löysännyt sitä pulttia 3 kierrosta eikä sillä ollut mitään vaikutusta. Eikä tuo ohjausvaihde ole mistään kohtaa märkä.

                  Nelipyöräsuuntaus on tehty. Kaikki tukivarret / nivelet tarkistettu, eikä niissä ole havaittavissa välystä.

                  Voiko tuo pumppu olla sökö vaikkei pitäisikään meteliä? Ei oikeen enää tuu muita vaihtoehtoja mieleen ku et se on toi pumppu tai ohjausvaihde rikki. Ja ei viittis kuitenkaan ihan summanmutikassa lähtä kokeilemaan, on kuiteski sen verran arvokkaita osia molemmat.....

                  Comment


                  • #39
                    Itse kirjoitin myös samanlaisista oireista. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=101450
                    Ohjaustehostinpumppua tuossa tutkailin ja akselissa oli n. 1.5mm päittäisvälystä. Pumppu ei tuntunut pyörivän oikein vapaasti, kun sitä hihnapyörästä käsin pyörittelin.
                    Eli kertokaapa viisaammat, että onko tuo välys ja pumpun vastus normaalia? Jarruttaako se ohjaustehostinneste tuota pumppua noin paljon?

                    Comment


                    • #40
                      http://tekniikanmaailma.fi/autot/pis...ttro-2000-2008

                      Ei kyllä pidä alkuunkaan paikkaansa tuo arvostelu ohjauksesta, ainakaan jos tolla mun a4:lla ajaa :D

                      Asian kanssa on edetty jonkinverran. Kävin tossa koeajamassa yhden tutun ja 3 autoliikkeen B6 A4 audeja, tarkoituksena oli siis selvittää onko tuo tahmea ohjaus ominaisuus vai vika, kun sitä niin moni tuntuu valittavan. Noista autoista kolmessa oli samaa ongelmaa kuin omassa autossa. Yhdessä se toimi niinkuin pitikin; ratia pystyi pyörittelemään yhdellä sormella vaivatta auton seistessä ja keskitys toimi erinomaisesti. Tämän kyseisen auton myyjä kävi sitten itse koeajamassa omaa audiani ja sanoi heti ettei tässä ole kaikki kunnossa, on kuulemma ajanut niin monella samanlaisella että tietää mistä puhuu.

                      No aikani tutkittua tulin siihen päätökseen että ohjausvaihde on paskana. Sen "välyksensäätöruuvia" löysätessä ei tapahdu mitää, mutta jos sitä vähääkään kiristää --> ohjaus ei palauta enää ollenkaan. Joten päättelin että edellinen omistaja on joutunut kiristämään sitä aikaisemmin välyksen poistamiseksi ja ohjaus on siten tahmeentunut ja nyt se säätötappi on ilmeisesti jumittanut niin ettei sen löysääminen onnistu. Tämä vika on siis ollut niin kauan kuin tän auton oon omistanu.

                      Pitää ilmotella korjaantuiko vika, kunhan se ohjausvaihde on uusittu.
                      Viimeksi muokannut zakkis; 5.11.2014, 18:22.

                      Comment


                      • #41
                        Jos vanteissa on väärä ET, niin voi kadota keskitys ja muutenkin olla ihan hanurista ajaa.

                        Comment


                        • #42
                          Ennenkö hammastankoa vaihtaa, voisi kokeilla vaihtaa radetangonpäät.???

                          Jos vaikka pallonivelet kuivuuttaan tms. "kiristävät" ohjausta.

                          Comment


                          • #43
                            Vanteiden väärä ET voi kyl vaikuttaa suuntavakauteen, mutta ei kyllä vaikuta siihen miten liukkaasti ratti pyörii / palauttaa.

                            Kävi mullaki mielessä toi et oisko siellä joku pallonivel kuivana, mut ääh.. jotenki luulis et kyllä kai se narskuu / pitää meteliä jos kuiva olis..? Ja voisko se ylipäätään vaikuttaa noin paljon?

                            Se hammastangon säätö on käsittääkseni tosi tarkkaa hommaa, eli jos puoli kierrostakin löysää sitä pulttia nii pitäisi tulla välys esille. Ja tossahan ei tapahtunu mitään vaikka löysäsi 3 kierrosta. Tästä siis päättelin et se ois paskana.

                            Comment


                              #44
                              Mahtaako hammastangossa olla jousi joka painaa "kiilapalaa" ulospäin kun säätöä löyhdyttää?

                              Comment

                              Working...
                              X