Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Konit jäässä, kikkoja kellään?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Konit jäässä, kikkoja kellään?

    Ihan niinkun ei muutenkin tympis näillä keleillä hypätä aamulla autoon, ni sit viel etuiskarit jämähtelee sillon tällön ihan ankkajäähän. Eli onko kellään ollu jäykkyyssäädettävissä Koneissa samanlaisia ongelmia, ja onko löytyny apua muusta ku iskarien vaihdosta?

  • #2
    Varovaista ajoa ensimmäiset kilometrit, siitä ne lämpiää aika nopeasti. Varsinkin pikkukoppaisessa mitä noita on ollut (type85 89 ja passatti) patruunan asemointi putkessa on aika tarkka ettei rupea kolisemaan hattumutteria vasten.

    Comment


    • #3
      En nyt meinaa sitä normaalia kohmeutta. Joskus taisin ajella jyväskylän ja savonlinnan välin eikä ne siitä vertyny. Useimmiten jumittuu vaan toinen, ja saattaa olla että laukee pyöräyttämällä sitä säätöruuvia. Lauetessaan sit suhahtaa ja keula nousee huomattavasti.

      Comment


      • #4
        Siulla on siis nuppisäädettävät edessä? Noissakin säätyy vain ulosjousto, eli tuo kuulostaa siltä että ulosjouston venttiili on jumissa ja se vetää koko keulan samalla alaspäin. Vettä öljyn seassa?

        Jos niillä ei ole ikää vielä älyttömästi, ja kuitit on tallella (takuu), soita Motoralin iskarihuoltoon ja kysy mitä patruunoiden kunnostaminen mahtaisi maksaa jos ei mene takuuseen.

        Comment


        • #5
          Se on hauskaa kun ne iskarit jäätyy pohjaan, auton alusta on jumissa ja lisäksi sikalintta. ;) Ittellä oli samaa oiretta vanhojen takaiskarien kanssa ja syypää oli iskarien sisälle päässyt vesi. Öljythän pystyy vaihtamaan ja ei ole mahdotonkaan homma, mutta eri asia on että saako iskarista enää pitkäaikaista hyvää.

          Comment


          • #6
            Juu, taitaa mennä uusien iskareiden ostohommiks. Harmittaa kun nuo ei kai oo edes hirmusen vanhat, mutta kuitteja ei auton mukana tullu. Tietty voihan nuo sit korjauttaa itelle varalle, kun muuten tuntuu olevan ihan älyissään vielä.

            Tuo on tosiaan aamulla ensimmäisenä katottavana, jos on keula madaltunu ni aina naurattaa. Pitääpäs koittaa seuraavan kerran naputella hellästi sitä ruuvia.

            Comment


            • #7
              Jostain luin joskus että konit ois tosiaan huollettavissa ja että huolto kuulemman on vielä kannattavan hintaista.

              tuolta selviää ainakin muutamanvuoden takainen hintataso

              http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?...570bdca727b8f3

              Comment


              • #8
                Motoral on maahantuoja ja siellä tietäävät huolloista. Männänvarsien tulee olla virheettömat jotta alkaavat vanhoja ehjäämään.

                Iskari on helppo purkaa, yläpäässä muistaakseni 3:sta kohtaa lytätty kuori pitää messinkiholkkia ja männänvarren tiivisteen sisältävää mutikkaa paikallaan. Kun lyttäykset oikoo, niin iskarin voi vetää varsineen ja tiivisteineen ulos patruunasta. Sen mutikan ja iskarin peltikuoren välissä on normaali 0-rengastiiviste, mutta varren tiiviste on erikoisen mallinen huulitiiviste ja sen uudistamiseksi täytynee vaihtaa koko messinkihela/varrentiiviste mutikka.

                Ralliosaa kauppaavat putkat varmaan myyvät tuota iskunvaimenninöljyä, senhän on hyvä olla sellaista ei-vaahtoavaa sorttia.

                Comment

                Working...
                X