Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ferodon jarrupalat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ferodon jarrupalat?

    Pitäisi hankkia Brembo-satuloihin (Porsche 996/Boxster S) jarrupalat.

    Ebayssa näkyisi olevan Ferodo DS Performance Sport -palat kohtuuhintaan kaupan.

    Kellään kokemuksia/kommentteja noista paloista, ennenkaikkea kiinnostaisi niiden sopivuus normaaliin katukäyttöön.

    Se myös kiinnostaisi onko jollain kokemuksia kyseisestä ebay -kauppiaasta.

  • #2
    Uskoisin että sopii hyvin katukäyttöön. Jos mielessä on rankempi käyttö, katsoisin lähes samanhintaista, mutta huomattavasti kulutusta kestävämpää DS-2500 -mallia.

    Tämä kokemus paljon keveämmästä endurance-autosta. YMMV.

    Comment


    • #3
      Katukäyttöönhän nuo pääsääntöisesti tulisivat, kerran pari vuodessa saattaa tulla rata-ajelu kyseeseen. Mistähän noita DS2500 paloja saisi lähes samaan hintaan? Suomessa nuo tuntuvat maksavan yli 300e/sarja. Ebayssa en ole nähnyt niitä kaupattavan.

      Comment


        #4
        Mulla on saman nimiset (Fedoro DS Performance) jarrupalat TT:ssä, ja hyvin ne toimii kadulla, radalla, kesät ja talvet. Ainoat "oireet" ovat parantunut jarrutusteho ja vinkuminen kevyissä jarrutuksissa. En ole huomannut mitään ylimääräistä liukkautta kylmänäkään.

        Käsittääkseni noi DS2000/2500/3000 sarjat on enempi ratakäyttöön, kun performance sarja on sporttinen katupala.

        Comment


        • #5
          Tuo hintakommetti ei siis liittynyt tähän tapaukseen, vaan oli vain suuntaa-antava vertailu kahden eri pintamateriaalin ja vertailukelpoisten hintojen välillä.

          Sarlinilla nuo palat näyttäisivät maksavan 211 e.

          Comment


          • #6
            Jos ei ne paljon eroa seatin pikkubrembosta , niin olen ostanut ds3000 (n200e)ja ds2500(150e) palaa Käyttöautosta. Hankkivat ne Lautamäeltä tai autoracingilta. Nuo kolmetonniset TODELLAKIN puree, koitin niitä kesällä motoparkissa. Ne on vaan niin perhanan karheat , että levy kuluu aivan sairaan nopeasti. Reijitetyn levyn kanssa myös pölisivät reilusti ja se pöly kun tarttuu aika kovasti kiinni vanteisiin ja kylkiin. Kesälläkin ensimmäiset jarrutukset tehottomia, ei taida soveltua talvikäyttöön. ds2500 nyt kiinni sileillä levyillä eikä pölise juuri yhtään,toimii hyvin talvellakin heti ensimmäisestä jarrutuksesta. Ei toistaiseksi kokemusta kesäkeliltä.

            Comment


              #7
              ei taida soveltua talvikäyttöön
              DS3000:set olleet nyt hetken etuakselilla vakiosatuloissa, mielestäni toimii (talvellakin) ok (toki nuo ei ole vielä kertaakaan saaneet kunnolla lämpöä, mikä saattaa muuttaa tilannetta). Takana on DS2500:set 269mm jäähdytetyillä laikoilla.

              Comment


              • #8
                Jarrupaloissa on todellakin eroja kun puhutaan kestävyydestä ratakäytössä, kyseinen taitaa olla hyvä kompromissi joka kestää pientä kuritusta mutta ei ole vielä suuremmin ratapalojen ongelmia. Oikeissa kisapaloissa nimittäin materiaali vaatii hieman lämpöä ennen kuin puree kunnolla, se kun taas on huono ominaisuus siviilikäytössä. Tai mistäs minä sen tiedän kun aika kuluu ja tuotteet uusiutuvat, suuri muutos tapahtui siinä vaiheessa kun asbesti jätettiin pois.

                Comment


                  #9
                  (toki nuo ei ole vielä kertaakaan saaneet kunnolla lämpöä, mikä saattaa muuttaa tilannetta).
                  Nyt olisi annettu lämpöä (alustus) uusille paloille (ds3000) ja laikoille (brembo sport). Vinkuna on huomattavaa, jarrutusteho kylmänä ei mitenkään hyvä (lumella saa todella painaa jarrua, että alkaa abs rutkuttamaan), jotain outoa värinää tuntuu jarrutettaessa. Toistaiseksi vaikea sanoa, että missä kohtaa (kuinka lämpimänä) palat alkaa toimimaan.

                  Comment


                  • #10
                    Mistä olette hommanneet Fedoron ds 2500 palat ja mihin hintaa?

                    Onko -04 A4 Quattroon saatavilla ja mikähän on niiden tyyppi.

                    Tarjosivat varaosaliikkeessä FDS1323 tyyppistä. Mikähän tämä on?

                    Comment


                    • #11
                      http://www.sarlinraceteam.fi/
                      Täältä löytyy ainakin. Etupalojen hinnat taitaapi olla 140 eurosta ylöspäin.

                      Comment

                      Working...
                      X