Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ruosteen puhdistus & alustan ruostesuojaus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ainakin alustaan laitetaan marmorilattioilla 3M tavaroita.

    Edit: Tarkemmin ottaen kiveniskumassaksi alahelmoihin, kaipa tuo sama tavara kävisi myös kauttaaltaan massaksi koko alustaan. Ja paikka oli Pitäjänmäen Stockmann, peltikorjaamo.

    Comment


    • #32
      Vaihtelee näköjään sitten korjaamokohtaisesti, mitä ovat jossain hankintaportaassa sopineet.

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja Heksi
        Itsekin olen aikomuksissa suojauttaa tuon 80:n, mutta ei ole toistaiseksi ollut ylimääräistä n. 500 e kyseiseen hommaan. :)
        Aloittaisi itse vaikka laittamalla about 50 e kuraläppiin - näin ainakin helmasaumojen etupyörien puoleiset päät kestää huomattavasti paremmin, kun ei ole jatkuvassa kuraviimassa.

        80:een pitäis ainakin eteen vielä niitä olla saatavissa (Coupe'hen tuli aikanaan laitettua)

        Comment


        • #34
          C4 koriseen ainakin löytyy, eikä muistaakseni maksa edes neljääkymppiä.

          Comment


          • #35
            Ne olikin suunnilleen ensimmäinen ostos jonka tuohon autoon tein. :)

            Comment


            • #36
              Keskustelin asiantuntijan ( ruostesuojayrityksen omistajan) kanssa audin koteloiden suojaamisesta.

              Hän sanoi, että tehtaan kuumavaha on todella hyvä, mutta vanhemmiten se alkaa halkeilla ja näin ollen suojaus ei ole paras mahdollinen.

              Sopivalla aineella se "pehmitetään" ja näin suojaus paranee.

              Tiedä sitä sitten?

              Ps omaani en suojaa mitenkään. Kestää lopun ikääni koska katsastusmieskin sanoi, että harvoin näkee näin hyvää alustaa:)

              Comment


              • #37
                Enpä meinaa minäkään suojauttaa omaa autoa. Toki tarvittaessa korjaan paikat, joista alustamassa meinaa irrota.

                Viimeksi katsastuksessa käydessäni ei katsastusmies edes viitsinyt koputella auton pohjaa.

                Huolimattomasti tehty ruostesuojaus ei ole koskaan hyvä vaihtoehto. Jos uuden massan/kotelosuojan alle jää likaa/maantiesuolaa/kosteutta, niin silloin on vain ajan kysymys, milloin ruoste iskee kunnolla. Laadukas suojaus varmasti on hyvä asia, mutta kukapa laatutyötä tänäpäivänä tekee?

                Comment


                • #38
                  Uusimmassa TM:ssä on vertailua uudehkojen autojen ruostumisesta. 2000-lukulainen Mondeo otannasta kaikista surkein, viitos-Golffi taas viiden tähden auto. Yhteenvedossa todettiin suojauksen olevan suositeltavaa.

                  Onhan ruostesuojaamoiden laadustakin tehty takavuosina jotain testejä, mutta kukapa niistä tosiaan tietää. Riippuu varmaan aika paljon minkälainen ja kuinka viitseliäs kaveri sitä suojausta osuu tekemään. Onhan suojaamoilla toki jo esittää laatustandardeja, mutta eihän sekään välttämättä virheetöntä lopputulosta takaa.

                  Comment


                  • #39
                    Tuossa miltä 4v vanha auto saattaa näyttää:

                    http://www.jmhalme.com/ruosteenesto/ruostekuvia1.htm

                    Comment


                    • #40
                      Kuvista en saanut selvää mikä auto oli kyseessä?

                      Itse en ole suojannut omaani.

                      Perustelu:
                      1. Auto Audi 100 vm -93 ( Otettu käyttöön 11/02 )
                      2. Saksantuonti
                      3. Viiden vuoden aikana ( mitä autoa olen omistanut ) katsastusmies on aina kehunut hyvää alustaa = eli ruosteen poissaoloa/ pohjamassan pysyvyyttä.
                      4. Kestää loppuikäni suojaamatta ( ikä 62 v ja 3 kk )

                      Comment


                      • #41
                        Eikös toi E-sarjan mersulta näytä. Näyttää erittäin asialliselta touhulta tuolla ruostesuojaamossa.

                        Kyllä Audinkin pohjasta varmasti jotain tuollaista löytyisi jos alkaisi tarpeeksi kaivelemaan, olkoonkin että suojaus on lienee parhaimpien joukossa.

                        Comment


                        • #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja Heksi Näytä viesti
                          Näyttää erittäin asialliselta touhulta tuolla ruostesuojaamossa.
                          Tuolla J Halmeella on pari tuttua suojannut autonsa. Erinomaista palvelua kehuivat tutut ja työnjälki mielestäni erittäin huolellista ja aineet vaikuttivat laadukkaille.

                          Reilu vuosi takaperin seurasin Jusslan-liikkeessä auton massaamista alusta loppuun.
                          Kyllä sinne massan alle meni vain huolella putsattua pintaa ja löytyneet ruosteenalut tosiaan käsiteltiin asiallisesti.

                          Muistaakseni aika pitkän takuun antavat hommalle, että sikälikin hommissa oikominen olisi omille kintuille kusemista.

                          Comment


                            #43
                            ei kait kyse ole auton iästä... vaan siitä miten sitä on pidetty. jopa vanhoja escorteja(80-)... on toimivia laitteita. Kaikkiha riippuu siittä, miten niitä on huollettu.

                            Itellä on toi profiilin jetta, joka on vuodelta -85, eikä varsinaisia ongelmia ole ollut. Siispä olen jo pitkänaikaa ajatellut, että en osta yli 18v autoa. Yksi syy on siinä, että hieman uudempi/parempi auto maksaa liikaa minun työläisen kukkarolle...

                            Jos, ja kun ostaa autokaupasta (kaupasta viety auto tiputtaa hintaa heti muutaman tonnin). riippuu tietysti autosta.
                            Tarkoitan:::Jos joku voi sanoa, että auton osto, etenkin liikkestä kannattaa, niin perusteluja otetaan vastaan. eikä riitä pelkkä käytetyn auton ostotakuu.

                            Itsellä saattaa hajoilla aina sillointällöin jotakin, mutta aina on itse pystynyt korjaamaan. Jos taas nykyaikaisiin autoihin voi verrata, jo jonkun sytytystulpan pätkiminen aiheutaa korjaamoa kutsuvan safemoden. Senkin liitimen kytkentä maksaa rahaa+ korjaus.

                            Siksi olen tyytyväinen niin sanottujen "vanhanliitonautoihin", jotka toimii kuin maamoottorit, ilman mitään sähköisiä, tietokoneen aiheuttamia ongelmia....... ne vaan liikkuu ja on varaosiltaan edullisempia ajaa......

                            Pyydän anteeksi kirjoitusvirheitä ja muita, kello on jo liikaa....
                            Viimeksi muokannut axo; 10.5.2008, 12:06.

                            Comment


                            • #44
                              Tämän ruostesuojaamisen voisi laskea ennakoiviin huoltotoimenpiteisiin. Eipähän tarvitse rakentaa autoaan uusiksi kerta vuoteen, kun sille alkaa ikää tulla.

                              Sen sinkityksenkin voi tehdä päin peräaukkoa, niinkuin tuossa linkissä näytetään. Ilmeisesti Audilla homma on jotakuinkin osattu vielä siellä 90-luvun puolella ainakin. Olen joskus ennenkin viitannut pomon entiseen C4:n, jonka maali irtoili luottokortin kokoisina paloina, mutta alta paljastukin läpiruostuneen pellin sijasta puhdas. Siis pientä pinta ruostettahan siinäkin tietysti oli, muttei sitä perinteistä kukkaa.

                              Comment


                              • #45
                                Tuo on yksi syy miksen aja jollain 2,2Dti Vectralla vaan Audilla. Kyllä on mukava hakea A4 Saksasta kun ei tarvi koluta koko autoa läpi ruosteen pelossa.

                                Comment


                                • #46
                                  Suomi-autossa tuppaa ulkokuori paljastamaan heti, jos autoa ei ole pidetty. Dietterien vehkeissä saa sitten jännätä muita juttuja.

                                  Pohjois-Saksassa ovat ilmeisesti aika hanakasti levittämässä suolaa tielle, kun kylmät kelit iskee. Etelässä onkin sitten eri laulu.

                                  Comment


                                    #47
                                    E-mallit ovat vielä -03 ja -04 huonosti tehtyjä. Maalit lähtee lastuina irti lokasuojankaarista.

                                    Ja eka Eemelit ovat pohjanoteeraus ruostesuojauksellisesti.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Dietterien vehkeissä saa sitten jännätä muita juttuja.
                                      Vag-com ja tietoa mukaan niin ei tarvi jännätä.Eli ihan omasta perehtymisestä kiinni mitä ostaa.P*skaa saa Suomestakin jos ei tiedä aiheesta.
                                      Nimimerkillä kierrän 2,5V6 Tdi:t ja multit kaukaa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Huonoja autojahan markkinoilla on aina, ostaa sen sitten Suomesta, Saksasta tai Keniasta. Kaikkihan on kiinni siitä mitä ostaja huomaa/ei huomaa ostotilanteessa ja tuurilla on valitettavan monesti oma osansa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja kontio
                                          Vag-com ja tietoa mukaan niin ei tarvi jännätä.Eli ihan omasta perehtymisestä kiinni mitä ostaa.P*skaa saa Suomestakin jos ei tiedä aiheesta.
                                          Nimimerkillä kierrän 2,5V6 Tdi:t ja multit kaukaa.
                                          Olet harvinaisen oikeassa.
                                          Saksalaisetkin osaa pitää autojaan, toiset ainakin. Oma lukunsa on sitten ne epämääräisistä puljuista ostetut halvat kulkineet, jotka monta kertaa ostetaan kun halvalla saa. Nämä taitaa olla suurimmalta osin syyllisiä 'tuontiautojen' huonoon maineeseen.

                                          Itsellä toinen peräkkäinen käytettynä Saksasta tuotu Passat menossa ja kun kaupaksi menee, taitaa tulla kolmas. Josko seuraavan hakisi ihan itse.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Nimimerkillä kierrän 2,5V6 Tdi:t
                                            Niin minäkin luulin ennen koeajoa ;)

                                            Comment


                                            • #52
                                              ja kun kaupaksi menee, taitaa tulla kolmas.
                                              OT:ksi menee, mutta menkööt.
                                              Mulla on jo kolmas B5 nelkkusedan ja yhdessäkään ei tippaakaan ole ruostetta ollut,paitsi ylätukivarsien yhdistäjäpultissa.prkl.
                                              Jos vielä sen 6v ATJ Quattron hakisi, ja sit voiskin odotella B8:n hintojen laskua...

                                              `99 vectrasta sai joka vahauksen yhteydessä hioa ja maalailla ovista ruosteenalkuja.hermothan siinä meni.
                                              Ruoste on kuitenkin se, mikä laskee auton arvoa suhteessa kaikkein eniten.Se ""kertoo"" huonosta pidosta ja huonosti tehdystä autosta.Siksi Audi.

                                              Onhan se 2,5V6Tdi kiva ajaa, mutta ne kustannukset...
                                              Viimeksi muokannut kontio; 11.5.2008, 11:01. Perustelu: korjaus

                                              Comment


                                              • #53
                                                Elikkääs, talvi tulee ja teiden suolaus yhtä varmasti. Ostin keväällä ekan audini ja nyt olis tarkoitus se saattaa talvikuntoon suojauksen osalta. Etu pyörän lokasuojan pokkaus on kääntynyt ulospäin ilmeisesti renkaan siihen osuessa n. 2,5cm matkalta. miten tällainen kannattaa hoitaa kuntoon. miten sinkitys vaikuttaa korjaukseen. Voisiko joku neuvoa miten kannattaa tällaista sinkki korista tuontiautoa ruveta talveksi suojaamaan. Ruostesuojaus liikkeessä ei oikein ole vaihtoehto kun tuppaa olemaan aika kallista tuo käsittely.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Audit on tehtaalla suojattu riittävän hyvin Suomen talvea vastaan. Lisäkäsittelyt eivät ole tarpeellisia, joskaan ei sellaisesta varmaan haittaakaan ole.

                                                  Sinkityn pellin korjauksessa ei sikäli ole mitään ihmeellistä, paitsi sitä kannattaa käsitellä niin, ettei sinkkipinta rikkoudu. Jos sinkkaus irtoaa, niin paikkaan voi tehdä kylmäsinnakusen eli sopivaa sinkkipitoista ruosteenestomaalia pari kolme kerrosta päälle.

                                                  Hitsaus on yleisestiottaen pahasta, koska se polttaa sinkin pois aika laajalta alueelta ja pellin molemmin puolin.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Eli siis väännän pokkauksen takaisin muotoonsa ja hion varovasti pieneltä alueelta. Kelpaako maaliksi paukkupullo maali vai onko parempi jos on ihan siveltävää?

                                                    Muilta kokemuksia audien ruostumisesta/ruostesuojauksesta?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Lyhyesti ja hieman ehkä oikaisten: eivät ruostu, jos ei ole kolaroitu ja sitten korjausta ranetettu. Jos on niin paha kiveniskemä, että se on sinkin läpi peltiin saakka, kannattaa toki paikata heti.

                                                      Jälkikäsittelyjä näille ei ole kait tavattu pitää tarpeellisena, juuri kuten Ilkka totesi. Pahemman pohjakosketuksen jälkeen on hyvä katsoa, ettei ihan paljas pelti paista.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Kelpaako maaliksi paukkupullo maali vai onko parempi jos on ihan siveltävää?
                                                        Siveltävä aina parempi, sillä tulee paksumpi maalikalvo ja on ehkä muutenkin miellyttävämpi käyttää, kun ei tarvitse suojata ympäristöä maalisumulta.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          80/90-luvun taitteen audien korit on "ikuisia", uudemmat huonompia, sinkki on kallista...

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Jos on niin paha kiveniskemä, että se on sinkin läpi peltiin saakka, kannattaa toki paikata heti.
                                                            Hommasin tuollaisen 04-mallisen A6 Avantin ja suureksi yllätyksekseni ja pieneksi pettymyksekseni takalokasuojassa on ilmeisesti kiveniskemästä lähtenyt pieni, halkaisijaltaan n. 0,5 cm ruostekupru. Mitähän tuolle kannattaisi tehdä, kun itse ei ole mikään ammattilainen?

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Mitäs kannattaa sutia pohjaan, kun sieltä on tietenkin sora vienyt paikoin massat mennessään ja paljas pelti paistaa? Maalia, massaa? Roiskeläpät edessä ois kova sana. Mutta vähän ehkä rumat.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X