satuin ostaan semmoset mega blue xenon-look H4 12V 100/90 W, uskaltaakohan näitä laittaa Audi 80 -92 malliin vai sulaako piuhat tai tapahtuuko jotain muuta, joskus kuullut että johonkin saabin malliin ei uskalla laittaa kun sen valoissa on joku piuhan pätkä matkalla joka voi sulaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
polttimot audiin
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
-
-
-
Kyllä valojen releyttämisellä ja ehkä uusilla umpioilla saavuttaa paljon enemmän kuin pelkillä ylitehopolttimoilla. Kesällä vaihdoin volsuun uudet Hellan IV -look -umpiot ja peruspolttimot ja nyt kun syksyllä releytin ne, voi olla todella tyytyväinen näkemiseen. Vielä kun vaihdoin kuluneen tuulilasin uuteen, alkaa näin vanhemmiten heikentyneestä näöstäkin olla jotain hyötyä.
Lötkössä on Philips Visionplus -polttimot (ei releytystä) alkuperäisillä umpioilla ja on se valojen teho jostain itkettävän ja naurettavan välimailta volkkarin valoihin verrattuna.
Comment
-
Parhaat polttimot jotka minulla on koskaan ollut. Kyseiset polttimot maksaa muistaakseni 9-10e ja tulevat parina paketissa, löytyy hyvin varustelluista tarvikeliikkeistää, ja taitanee löytyä jopa halpakaupoista.
Kyseisiä polttimoita olen nyt käyttänyt kahdessa viimesimmässä autossa, ja kokeesi tähän viimeisimpään ostin nuo philipsin X-treme polttimot. Vasemmassa umpiossa oli 3KK vanha megalight polttimo ja oikeaan asennettiin philips x-treme polttimo. Tulos oli valojen päällelaiton jälkeen karu, megalight vei philipsin polttimoa 6-0. Ikävä kyllä kyseisellä hetkellä ei kameraa ollut jossa olisi voinut jotenkin kuvata tuon eron, mutta megalight polttimossa valo on todellakin valkoista ja kirkasta. Megalight polttimoita siis saat 3 paria yksien x-tremejen hintaan. aikaisemmassa autossa megalightit paloi keulalla 1v ja jatkoi palamista kun möin auton, eli ihan turhat polttimot ne ei ole.
Ja mainittakoon vielä että kyseinen polttimo testi tehtii Hellan 2KK vanhoissa umpioissa, eli niissä lähtökohta oli sama ja jännitemäärä.
Suosittelen kokeilemaan jos ette vielä ole sitä tehnyt.
Comment
-
Vanhemmissa umpiossa saattaisi valotehoa + ulkonäköä tulla myös lasin kiillotuksen avulla. Siis myllyttämällä.
Comment
-
Noi GE:n polttimot ovat muuten voittaneet kestävyystestejä, sekä H4 että H7.
Sen tarkemmin en muista mutta se on jäänyt mieleen, että kun muut polttimot olivat pimahtaneet GE:t vaan paloi ja testi lopetettiin lopulta johonkin tuntimäärään, GE:t paloi edelleen.
Sen jälkeen kun olen ostanut GE:t, ei olekaan tarttenu polttimoita ostaa ja valotehossakaan ei ole moittimista.
Comment
-
http://images.forum-auto.com/mesimages/80705/comp.jpg
Tuollaisen kuvan löysin ranskalaiselta foorumilta Philips BlueVision vs Philips Xtreme
Ja tässä gif animaatio
Comment
-
-
-
megalightit ei ole philipsin polttimot vaan General Electricin, siitä GE.
Ja kuten jo tuolla ylempänä mainitsin GE megalight plussia saa tarvikeliikkeistä, autoasi, ad liikkeet, motonet yms yms... hintaa H4:lla oli luokkaa 9,90?
EDIT: googlen kautta löytyy jonkun verran forumeita joissa kyseisistä polttimoista on keskusteltu, ja eipä löydy juurikaan muutakuin positiivista kokemusta kestävyydestä ja valotehosta.
http://www.google.fi/search?q=megali...i&start=0&sa=N
Comment
-
-
no pistin sit tilaukseen nuo GE megalight +60% vaikka philips x-treme ilmoitti +80% toivottavasti en tilannut huonoja?
Comment
-
polttimoiden kestosta
Hei
Vähän asiaan liittyen eli just kävin hakemassa osramin silverstar H4 polttimon.
Uusin osramin H4 malli.
+50% valotehoa
kärki hopeoitu eli ei niin musta kuin normilampun kärki.
Paketin takana kestoikä kuvio -50% vs. normi osrami.
-> kestää ½ siitä mitä +30% lamppu ja hinta oli noin tuplaten.
Kannattaako tuo nyt sitten hommata ja saada se paketin mainostama +20 metriä näkyvyyttä...
Comment
-
Yhden hilipsin sammuttua, tuli ostettua nuo osramin +50% polttimot, ja nyt tuntuu audissa jo pikkuhiljaa olevan ajovalot. Eiköhän tuonne silti tule jossain kohtaa vaihdettua H1 xenonit. Ehkä sitä on vain pieni mieli "tuhottu" loistavilla ajovaloilla saabin ratissa ;).
Ensimmäistä kertaa urssilla pimeällä maantiellä meinasi kyllä tulla itku silmään, kun Saabia lähti ohittamaan, kun oli tottunut siihen, että vierelle tullessa voi todeta tulkoon valkeus. Ainut mitä huomasi, oli että pitkien merkkivalo syttyi :S Releytys ja polttimoiden vaihto +50% versioihin on tuonut edes toimivat ajovalot ja pitkät.
Comment
-
Itselle laitoin ysikymppiin Katuauto.fi-kaupan myymät AMP H4 xenonit. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että paluuta halogeeneihin ei ole. :) Nuo ovat ns. solenoidipolttimot eli valoja vaihtaessa polttimo siirtyy heijastimeen nähden ja valokuvio vaihtuu. Jotain napinaa olen joskus kuullut noiden solenoidimekanismien kestosta, mutta katsotaan miten käy kun talvi tulee. Sarjassa tuli myös mukana releet.
Noissa ysikympin umpioissahan on myös H1 lisäpitkät, mutta tällä hetkellä niillä ei ole mitään virkaa, halogeenien valo jää lähes täysin xenonien jalkoihin. Saattaa olla että jossain vaiheessa investoin testimielessä H1 xenonsarjaan, valoteho on tälläkin hetkellä jo aikalailla riittävä. :)
Comment
-
Hei...
Kertokaahan vielä, miten -97-mallisen (C4) valoja saisi paremmaksi. Autossa on siis erilliset
- lyhyet (linssivalo H1-polttimolla)
- pitkät (umpio toisella H1:llä)
- sumuvalo (linssi H3:lla)
Olen putsannut linssit ja vaihtanut uudet lasit, mutta niistä ei ollut paljoakaan apua.
Olen myös löytänyt joitakin +30 % tuikkuja H1:nä ja H3:na, mutta noissa ei taida valinnanvaraa juuri olla H4:n ja H7:n tapaan.
Comment
-
Pari kysymystä vielä...
Jos laittaisin xenonit tilalle, niin niitä pitää siis olla kaksi H1-sarjaa puolelleen, lyhyet ja pitkät. Sumuvaloihin ei niitä kannatta laittaa, käytän nytkin sumuvaloja "päivävaloina/huomiovaloina".
Piuhat tulevat nyt umpioon pyöreän moninapaisen liittimen kautta. Millaisia toimenpiteitä xenonien asennus vaatii...:
- ainakin ko. liiten menee purkuun..??
- lisää reikiä korkeajännitepiuhoille (2 per umpio)..??
- ballasteille sopivat paikat, mistä löytyy (vasemmalle varmaan mahtuu hyvin, mutta oikealla on putsarit, coolerit yms. tiellä)..??
- mitä muuta..?
Comment
-
Ite asentelin urS4:seen uudet A6:n umpiot jälkiasennusxenoneilla, joten siihen tuli aikalailla samanlainen systeemi, mitä itse suunnittelit.
Jos laittaisin xenonit tilalle, niin niitä pitää siis olla kaksi H1-sarjaa puolelleen, lyhyet ja pitkät. Sumuvaloihin ei niitä kannatta laittaa, käytän nytkin sumuvaloja "päivävaloina/huomiovaloina".
- lisää reikiä korkeajännitepiuhoille (2 per umpio)..??
- mitä muuta..?
- Polttimovalvonta alkaa hälyttelemään hajonneista polttimoista. Söörtsillä löytyy tuohon vikaan korjausohjeet.
- Kannattaa katsastaa myös lähivaloheijastimen kunto, itsellä oli palanut aivan pilalle. Tosin A6:ssa tämä saattaa olla hoidettu jo tehtaalla paremmin kuin urS4:ssa (A6:ssa on mm. ylimääräinen tuuletusreikä heijastimessa).Viimeksi muokannut Jouni_K; 8.9.2007, 14:00.
Comment
Comment