Prikkoja xenon-linssipaketin alakiinnityksiin lisäämällä saa lyhyet näyttämään alemmas, ja sitten korkeussäädöllä säätää valot taas kohdilleen. Näin korjasin oman B6:n xenon+:sta, kun halogen-apupitkät näytti liian lähelle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4:n valojen korkeudensäätö
Collapse
X
-
Ok. ikinä ennen ei ole vastaavaa probleemaa ollut, mutta pitää ruuvata niin ylös kuin lyhyet antaa myöden häikäisemättä naapuria
aa,okei.kiitos.Prikkoja xenon-linssipaketin alakiinnityksiin lisäämällä saa lyhyet näyttämään alemmas, ja sitten korkeussäädöllä säätää valot taas kohdilleen. Näin korjasin oman B6:n xenon+:sta, kun halogen-apupitkät näytti liian lähelle.
Comment
-
Kari, mun varmaan pitäisi tehdä sama ennen talven tulia..? :DAlkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viestiPrikkoja xenon-linssipaketin alakiinnityksiin lisäämällä saa lyhyet näyttämään alemmas, ja sitten korkeussäädöllä säätää valot taas kohdilleen. Näin korjasin oman B6:n xenon+:sta, kun halogen-apupitkät näytti liian lähelle.
Comment
-
Tein tuon prikkaprojektin. Heti alkuun täytyy sanoa että v*ttumaisin homma pitkään aikaan. ARGH!
En suosittele ellei omaa näppäriä sormia ja hyviä hermoja.
Mulla meni ehkä 4 tuntia, ja tuhosin pääosin enemmän kuin sain aikaiseksi.
Tosin valoista tuli pirun hyvät, eli sinänsä onnistui. Vielä kun tekijä toipuu henkisesti.
Eli kuskin puolen umpio on varmaankin yleensä se ongelma, koska se näyttää vielä alemmas kuin repsikan puoli. Yhden umpion ranetus siis riittää. ainakin mulla näytti tulevan ihan jees.
Laitoin prikoiksi noin 4mm o-renkaat ja ne alkuperäiset kumitapit.
Kiinnitys ruuveilla yläkautta koska tiputin kaksi niistä pikkupulteista umpion sisään ja jouduin vähän kalastamaan, eikä niitä saanut enää perkeleelläkään takaisin paikalleen. Oikeastaan ruuvit oli ihan hyvä ratkaisu.Ja se jousisankakin jäi laittamatta takaisin.
Rasittavaa oli myös projektorin taistelu pois umpiosta, ihan ku olis neliön muotosta palikkaa tunkenu pyöreään reikään. Myös korkeudensäätöruuvi hyppäsi ulos pallonivelestään, mutta se oli helppo laittaa takaisin lopuksi kun ruuvaili molempia säätöjä sopivasti.
Että semmonen homma. Positiivista tuntui olevan se että ei kovin vähästä väärinkäytöstä mikään osa hajoa.
Comment
-
Jatketaan yksinpuhelua, negaationa poisjääneestä jousisangasta seurasi se että koko linssi/umpio paketti vähän tärisee dieselin tahtiin tyhjäkäynnillä.
Kai se pitää tapella joskus paikalleen.
edit_ tein vähän lisäprojektia, eli laitoin bi-xenon läpät lyhyisiin. Teen jonkun ohjeen ja laitan linkin tähänkin jos muistan.
Ja sitä jousisankaa ei oikeasta saa elviskään takaisin paikalleen, kohtuullinen korvike on taitella solumuovia tilalle.Viimeksi muokannut kontio; 14.2.2014, 00:43.
Comment
-
Oletteko säätäneet sitä jalustaa, jonka päälle umpiot asettuvat b6:ssa?
Omasta irroitin ne rempan aikana ja nyt ei mene umpiot p*rkeleelläkään paikoilleen... Niillähän ilmeisesti vain säädetään ajovalo-umpioiden asento koriin nähden jotta välykset ovat sopivat, vai voiko niilläkin vaikuttaa esim tuohon kallistukseen??
Comment
-
A4 b8:n korkeudensäätö automatiikka renaa?
Onko valojen korkeudensäätö automatiikalle muita vikapaikkoja, kun anturit etu- ja taka-akselilla. On molemmat vasemmalla puolella. Pelas Aiemmin ihan hyvin, mutta rupes pikkuhiljaa renaileen ittekseen, jopa liikennevaloissa seisoessa. nyt ei tee mitään kun käynnistää auton.
Comment
-
A4 B7:ssa bi- xenonit ja valojen automaattinen korkeudensäätö ei enään toimi ja fis-näytöllä myös kuvake asiasta jossa huutomerkki ja ajovalon kuva. Ennen se saattoi satunnaisesti näyttää fis-näytöllä tuota vikakuvaketta mutta nyt se palaa koko ajan. Kun laittaa virrat päälle ei tee ajovalot enään ylös-alas liikettä. Tämä taitaa vaikuttaa myös katsastukseen? Mitä kaikkea minun tarvii alkaa uusimaan että saan vian korjattua? Onko kyseessä kalliskin remontti ja onko helppo tehdä työ myös itse?
Comment
-
Minulla oli samat oireet. Keulan asentotunnistimen johto oli poikki. Kuskin puolen pyörä irti niin tunnistin näkyykin jo. Tunnistimesta noin 10 cm:n päässä johdot sukeltaa suojakuoreen johon oli hankautunut ja mennyt poikki. Halpa ja helppo korjata itse. Kolvilla ja kutistesukalla pääsee jo aika pitkälle. :)
Comment
-
Keulan asentotunnistimen johdoista on oma lanka:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=135157
Comment
-
Kiitos vinkistä. Täytyypä tarkistaa v-loppuna että onko johtoa päässyt hinkkautumaan poikki. Tekikö sullakin niin että ensin sillon tällöin syttyi fis näytölle tuo lampun kuva huutomerkki kans ja sitten alkoi lopulta palamaan koko ajan? Joo ei surise moottorit nyt ollenkaan ja ei liiku kumpikaan umpio/valo ylös-alas kun laittaa auton käyntiin. Eiköhän se oikea liiton sieltä renkaan takaa löydyAlkuperäinen kirjoittaja Teppana Näytä viestiMinulla oli samat oireet. Keulan asentotunnistimen johto oli poikki. Kuskin puolen pyörä irti niin tunnistin näkyykin jo. Tunnistimesta noin 10 cm:n päässä johdot sukeltaa suojakuoreen johon oli hankautunut ja mennyt poikki. Halpa ja helppo korjata itse. Kolvilla ja kutistesukalla pääsee jo aika pitkälle. :)
Comment
-
Nostetaas aihetta, eli omassa b6 pitkät valot näyttävät aivan liika sivuilla. Miten noita valoja saa säädettyä sivusuunnassa ? Lyhyet valot on ok mutta kun pitkät valot laittaa niin menee kyllä niin metsään kun olla ja voi. Koitettu nettiä selailla ja foorumia että jos löytyisi ohjeita valojen säätämiseen mutta ei mistään ? Autossa siis halogeeni valot paitsi ajovaloille on jälkiasennus xenonit laitettu. Jos joku tietääpi miten saisi nuo pitkät valot suuntautettua olisin enemmän kuin kiitollinen !
Comment
-
Minun edellisessä B6:ssa ihmettelin kovasti, että miten voivat valot olla näin perseellään; lähivalot vielä jotenkin näyttivät sinne päin, mutta pitkät minne sattuu. Syksyn tultua lopulta selvisi, että valot näyttivät ristiin! Tämä selvisi, kun peruuttelin autoa seinän vierestä pois ja huomasin, että seinälle heijastuvat valokuviot lähenivät toisiaan mitä kauemmas pääsin seinästä.
Syyksi paljastui se, että toisen ajovalon sivuttaissäätö oli joskus mennyt "yli" ja tiputtanut umpion sisältä heijastimet sellaisen "liukukiskon" päältä. Tuon kompensoimiseksi oli toista ajovaloa ruuvattu toiseen suuntaan ja soppa olikin tietysti valmis. Se sivuttaissäätö oli toisessa umpiossa niin pielessä, että se säätöruuvi ei enää ottanut kierteelle lainkaan, joten piti ottaa koko umpio irti ja se sylissä heijastimia kädellä nostaen/vääntäen ja samanaikaisesti ruuvia pyörittämällä sain homman taas toimimaan.
Umpiossa on siis yksi ruuvi korkeussäädölle ja toinen sivuttaissäädölle. Paljoa niitä ei tarvitse ruuvata. Ruuvit tunnistaa siitä, että ovat sellaisia vaaleita kuusiokoloruuveja.
Comment
-
Mulla on tuossa omassa b7:ssa bi-xenonit AFS toiminnolla. Ensin tuli ilmoitus, että front right light dipped, tai jotain vastaavaa. Tuo virhe tuli kun kaarreajovalot ei toiminut. Lopulta tilasin korjatun ohjainlaitteen oikeeseen etu-umpioon ja vika tuli korjattua. No, seuraavaksi, tai samaan aikaan korkeudensäätökin lopetti toimintansa, joka johtui rikkinäisestä etuanturin johdosta. Otin johdosta noin 10cm pois, kun näytti niin huonolta ja korvasin sen samanlaisella pätkällä. Valot tuli päällisin puolin kuntoon, kunnes huomasin, että kun pimeällä käännyn esim. liikenneympyrässä niin valot menee ylös ja alas ihan holtittomasti, sama juttu jos jarruttaa kovemmin. Viimeisimpänä vaihdoin koko liittimen ja liittimestä 20cm uusilla johdoilla, nollasin tehdasasetuksille ja tein perusasetuksen ja säädin valot oikein. Kun olin saanut perusasetuksen tehtyä, laitoin auton käymään, niin valot meni ihan alas. Katsoin measuring blockeista arvoja samalla kun auto kävi ja anturit näytti ajoasennossa: Etu +7mm ja Taka -2mm, valojen säätö -256mm. Kun nostin ilmajousitusta, niin anturit toimi mielestäni ihan oikein, mutta valojen säätö ei. Kun auto nousi tuosta (tai jos etuanturin arvo kasvoi), niin valojen säätö meni tuosta -256mm suoraan +254mm. Eli valot näyttää nyt joko kattoon tai lattiaan. Ajossa ne heiluu nyt koko ajan. Onko raadilla mitään hyviä arvauksia, että mistä lähtisin seuraavaksi vikaa hakemaan? Lisäyksenä vielä, että siinä kun testasin valoja auto käynnissä, ei valoista tullut mitään vikakoodia.
Comment
-
Terve,
ostin tossa 2vk takaperin tycin tarvikeumpiot sekä osramin cool blue intense polttimot saksasta, Kuskinpuolen valokuvio näyttää siltä kuin repsikanpuolen valo pitäisi olla eli menee vähän pidemmälle yms? ja nytten kun se kuskinpuolen valokuvio näyttää mitä sattuu niin häikäsee vastaantulijoita. onko polttimoilla väliä kumman laittaa kuskinpuolella ja kumman repsikalle.. vcds:ässällä katottiin eilen asetukset ja kaikki mutta ei löytynyt ratkaisua asiaan. Osaisiko joku viisaampi valaista vähän
Comment

Comment