Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4:n valojen korkeudensäätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Prikkoja xenon-linssipaketin alakiinnityksiin lisäämällä saa lyhyet näyttämään alemmas, ja sitten korkeussäädöllä säätää valot taas kohdilleen. Näin korjasin oman B6:n xenon+:sta, kun halogen-apupitkät näytti liian lähelle.

    Comment


    • #32
      Ok. ikinä ennen ei ole vastaavaa probleemaa ollut, mutta pitää ruuvata niin ylös kuin lyhyet antaa myöden häikäisemättä naapuria

      Prikkoja xenon-linssipaketin alakiinnityksiin lisäämällä saa lyhyet näyttämään alemmas, ja sitten korkeussäädöllä säätää valot taas kohdilleen. Näin korjasin oman B6:n xenon+:sta, kun halogen-apupitkät näytti liian lähelle.
      aa,okei.kiitos.
      Viimeksi muokannut kontio; 8.9.2013, 08:17. Perustelu: lisäys

      Comment


      • #33
        Mitenköhän saisin korjattua kun omassa vänkärinpuolen umpion pitkä näyttää oikealle mehtään eikä tielle yhtään? Umpiot muutenki aivan likaiset ja taskulampullakin näkyisi paremmin lyhyillä

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viesti
          Prikkoja xenon-linssipaketin alakiinnityksiin lisäämällä saa lyhyet näyttämään alemmas, ja sitten korkeussäädöllä säätää valot taas kohdilleen. Näin korjasin oman B6:n xenon+:sta, kun halogen-apupitkät näytti liian lähelle.
          Kari, mun varmaan pitäisi tehdä sama ennen talven tulia..? :D

          Comment


          • #35
            Suosittelen kyllä lämpimästi, sun kannattaa tosin alottaa ihan siitä korkeudensäädöstä ylipäänsä ja sitte alkaa säätää prikkojen kanssa. :D

            Comment


            • #36
              Onko umpiot kohdillaan? Vähän saa puljattua ihan torxit löysäämällä ja fyysisesti koko pakettia kääntäen.

              Comment


              • #37
                Tein tuon prikkaprojektin. Heti alkuun täytyy sanoa että v*ttumaisin homma pitkään aikaan. ARGH!
                En suosittele ellei omaa näppäriä sormia ja hyviä hermoja.
                Mulla meni ehkä 4 tuntia, ja tuhosin pääosin enemmän kuin sain aikaiseksi.

                Tosin valoista tuli pirun hyvät, eli sinänsä onnistui. Vielä kun tekijä toipuu henkisesti.

                Eli kuskin puolen umpio on varmaankin yleensä se ongelma, koska se näyttää vielä alemmas kuin repsikan puoli. Yhden umpion ranetus siis riittää. ainakin mulla näytti tulevan ihan jees.

                Laitoin prikoiksi noin 4mm o-renkaat ja ne alkuperäiset kumitapit.
                Kiinnitys ruuveilla yläkautta koska tiputin kaksi niistä pikkupulteista umpion sisään ja jouduin vähän kalastamaan, eikä niitä saanut enää perkeleelläkään takaisin paikalleen. Oikeastaan ruuvit oli ihan hyvä ratkaisu.Ja se jousisankakin jäi laittamatta takaisin.

                Rasittavaa oli myös projektorin taistelu pois umpiosta, ihan ku olis neliön muotosta palikkaa tunkenu pyöreään reikään. Myös korkeudensäätöruuvi hyppäsi ulos pallonivelestään, mutta se oli helppo laittaa takaisin lopuksi kun ruuvaili molempia säätöjä sopivasti.

                Että semmonen homma. Positiivista tuntui olevan se että ei kovin vähästä väärinkäytöstä mikään osa hajoa.

                Comment


                • #38
                  Jatketaan yksinpuhelua, negaationa poisjääneestä jousisangasta seurasi se että koko linssi/umpio paketti vähän tärisee dieselin tahtiin tyhjäkäynnillä.
                  Kai se pitää tapella joskus paikalleen.

                  edit_ tein vähän lisäprojektia, eli laitoin bi-xenon läpät lyhyisiin. Teen jonkun ohjeen ja laitan linkin tähänkin jos muistan.
                  Ja sitä jousisankaa ei oikeasta saa elviskään takaisin paikalleen, kohtuullinen korvike on taitella solumuovia tilalle.
                  Viimeksi muokannut kontio; 14.2.2014, 00:43.

                  Comment


                  • #39
                    ei auta repsikanpuolen umpion kääntäminen tarpeeksi ja vaikka kääntääkin jää ikävä rako sivulle

                    Comment


                    • #40
                      Oletteko säätäneet sitä jalustaa, jonka päälle umpiot asettuvat b6:ssa?
                      Omasta irroitin ne rempan aikana ja nyt ei mene umpiot p*rkeleelläkään paikoilleen... Niillähän ilmeisesti vain säädetään ajovalo-umpioiden asento koriin nähden jotta välykset ovat sopivat, vai voiko niilläkin vaikuttaa esim tuohon kallistukseen??

                      Comment


                      • #41
                        Itse en ole ainakaan koskenut niihin jalustoihin. Vänkärin puolella se ei ole edes mitenkään tiukalla sovituksella, tuntuu heiluvan jonkun verran.

                        Comment


                        • #42
                          A4 b8:n korkeudensäätö automatiikka renaa?

                          Onko valojen korkeudensäätö automatiikalle muita vikapaikkoja, kun anturit etu- ja taka-akselilla. On molemmat vasemmalla puolella. Pelas Aiemmin ihan hyvin, mutta rupes pikkuhiljaa renaileen ittekseen, jopa liikennevaloissa seisoessa. nyt ei tee mitään kun käynnistää auton.

                          Comment


                          • #43
                            Mulla sama homma. automatic range adjustment headlights problem lukee vielä näytössä. En oo vielä lukenut koodeja. Liittimiä olisi tarkoitus putsailla ensin.

                            Comment


                            • #44
                              Sama täällä, pari päivää nyt palanut vikavalo kun autolla liikkeelle lähtee!

                              Comment


                              • #45
                                Omassani (A5) oli johto hankautunut poikki ylhäältä lokasuojan sisältä.
                                Antoi ensin harvakseltaan vikakoodia ja kokoajan tiheni piippausten väli. Lopulta ei enää tehnyt mitään. Ehdin jo tilata uuden anturinkin, muttei vika siinä ollut, vaan siellä johdossa.

                                Comment


                                • #46
                                  A4 B7:ssa bi- xenonit ja valojen automaattinen korkeudensäätö ei enään toimi ja fis-näytöllä myös kuvake asiasta jossa huutomerkki ja ajovalon kuva. Ennen se saattoi satunnaisesti näyttää fis-näytöllä tuota vikakuvaketta mutta nyt se palaa koko ajan. Kun laittaa virrat päälle ei tee ajovalot enään ylös-alas liikettä. Tämä taitaa vaikuttaa myös katsastukseen? Mitä kaikkea minun tarvii alkaa uusimaan että saan vian korjattua? Onko kyseessä kalliskin remontti ja onko helppo tehdä työ myös itse?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Juriseeko säätömoottorit? Jos ei niin sulakkeiden tarkastus. Itellä focuksessa tuli katsastuksesta korjauskehotus. Sulakkeet ehjät eikä moottorit ääntäneet. Irrotin säätörullan ja rassasin ja öljysin niin alkoi toimimaan.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Minulla oli samat oireet. Keulan asentotunnistimen johto oli poikki. Kuskin puolen pyörä irti niin tunnistin näkyykin jo. Tunnistimesta noin 10 cm:n päässä johdot sukeltaa suojakuoreen johon oli hankautunut ja mennyt poikki. Halpa ja helppo korjata itse. Kolvilla ja kutistesukalla pääsee jo aika pitkälle. :)

                                      Comment


                                      • #49
                                        Keulan asentotunnistimen johdoista on oma lanka:
                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=135157

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Teppana Näytä viesti
                                          Minulla oli samat oireet. Keulan asentotunnistimen johto oli poikki. Kuskin puolen pyörä irti niin tunnistin näkyykin jo. Tunnistimesta noin 10 cm:n päässä johdot sukeltaa suojakuoreen johon oli hankautunut ja mennyt poikki. Halpa ja helppo korjata itse. Kolvilla ja kutistesukalla pääsee jo aika pitkälle. :)
                                          Kiitos vinkistä. Täytyypä tarkistaa v-loppuna että onko johtoa päässyt hinkkautumaan poikki. Tekikö sullakin niin että ensin sillon tällöin syttyi fis näytölle tuo lampun kuva huutomerkki kans ja sitten alkoi lopulta palamaan koko ajan? Joo ei surise moottorit nyt ollenkaan ja ei liiku kumpikaan umpio/valo ylös-alas kun laittaa auton käyntiin. Eiköhän se oikea liiton sieltä renkaan takaa löydy

                                          Comment


                                          • #51
                                            Nostetaas aihetta, eli omassa b6 pitkät valot näyttävät aivan liika sivuilla. Miten noita valoja saa säädettyä sivusuunnassa ? Lyhyet valot on ok mutta kun pitkät valot laittaa niin menee kyllä niin metsään kun olla ja voi. Koitettu nettiä selailla ja foorumia että jos löytyisi ohjeita valojen säätämiseen mutta ei mistään ? Autossa siis halogeeni valot paitsi ajovaloille on jälkiasennus xenonit laitettu. Jos joku tietääpi miten saisi nuo pitkät valot suuntautettua olisin enemmän kuin kiitollinen !

                                            Comment


                                            • #52
                                              A4 B6 halogeeni pitkät kuuluukin näyttää levelle juuri oikeaan laitaan siellä kuvion lopussa. TM mittaama valokuviokin on samaa mieltä. Vasen puoli ei juuri tien penkkaa ylitä.

                                              Jos ne nyt näyttää aivan keskelle peltoa ja ylös niin sitten on pielessä :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Minun edellisessä B6:ssa ihmettelin kovasti, että miten voivat valot olla näin perseellään; lähivalot vielä jotenkin näyttivät sinne päin, mutta pitkät minne sattuu. Syksyn tultua lopulta selvisi, että valot näyttivät ristiin! Tämä selvisi, kun peruuttelin autoa seinän vierestä pois ja huomasin, että seinälle heijastuvat valokuviot lähenivät toisiaan mitä kauemmas pääsin seinästä.

                                                Syyksi paljastui se, että toisen ajovalon sivuttaissäätö oli joskus mennyt "yli" ja tiputtanut umpion sisältä heijastimet sellaisen "liukukiskon" päältä. Tuon kompensoimiseksi oli toista ajovaloa ruuvattu toiseen suuntaan ja soppa olikin tietysti valmis. Se sivuttaissäätö oli toisessa umpiossa niin pielessä, että se säätöruuvi ei enää ottanut kierteelle lainkaan, joten piti ottaa koko umpio irti ja se sylissä heijastimia kädellä nostaen/vääntäen ja samanaikaisesti ruuvia pyörittämällä sain homman taas toimimaan.

                                                Umpiossa on siis yksi ruuvi korkeussäädölle ja toinen sivuttaissäädölle. Paljoa niitä ei tarvitse ruuvata. Ruuvit tunnistaa siitä, että ovat sellaisia vaaleita kuusiokoloruuveja.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Joo mullakin näyttää valot ristiin ja pahasti, joo oon niitä kuusiokoloja kyllä pyöritelly suuntaan jos toiseen pitää koittaa vielä noilla teidän ohjeilla. Kiitos !

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Mulla on tuossa omassa b7:ssa bi-xenonit AFS toiminnolla. Ensin tuli ilmoitus, että front right light dipped, tai jotain vastaavaa. Tuo virhe tuli kun kaarreajovalot ei toiminut. Lopulta tilasin korjatun ohjainlaitteen oikeeseen etu-umpioon ja vika tuli korjattua. No, seuraavaksi, tai samaan aikaan korkeudensäätökin lopetti toimintansa, joka johtui rikkinäisestä etuanturin johdosta. Otin johdosta noin 10cm pois, kun näytti niin huonolta ja korvasin sen samanlaisella pätkällä. Valot tuli päällisin puolin kuntoon, kunnes huomasin, että kun pimeällä käännyn esim. liikenneympyrässä niin valot menee ylös ja alas ihan holtittomasti, sama juttu jos jarruttaa kovemmin. Viimeisimpänä vaihdoin koko liittimen ja liittimestä 20cm uusilla johdoilla, nollasin tehdasasetuksille ja tein perusasetuksen ja säädin valot oikein. Kun olin saanut perusasetuksen tehtyä, laitoin auton käymään, niin valot meni ihan alas. Katsoin measuring blockeista arvoja samalla kun auto kävi ja anturit näytti ajoasennossa: Etu +7mm ja Taka -2mm, valojen säätö -256mm. Kun nostin ilmajousitusta, niin anturit toimi mielestäni ihan oikein, mutta valojen säätö ei. Kun auto nousi tuosta (tai jos etuanturin arvo kasvoi), niin valojen säätö meni tuosta -256mm suoraan +254mm. Eli valot näyttää nyt joko kattoon tai lattiaan. Ajossa ne heiluu nyt koko ajan. Onko raadilla mitään hyviä arvauksia, että mistä lähtisin seuraavaksi vikaa hakemaan? Lisäyksenä vielä, että siinä kun testasin valoja auto käynnissä, ei valoista tullut mitään vikakoodia.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Terve,

                                                      ostin tossa 2vk takaperin tycin tarvikeumpiot sekä osramin cool blue intense polttimot saksasta, Kuskinpuolen valokuvio näyttää siltä kuin repsikanpuolen valo pitäisi olla eli menee vähän pidemmälle yms? ja nytten kun se kuskinpuolen valokuvio näyttää mitä sattuu niin häikäsee vastaantulijoita. onko polttimoilla väliä kumman laittaa kuskinpuolella ja kumman repsikalle.. vcds:ässällä katottiin eilen asetukset ja kaikki mutta ei löytynyt ratkaisua asiaan. Osaisiko joku viisaampi valaista vähän

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Eihän tullut ostettua rhd umpioita?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          ei, ihan suomesta ostin. Ja kun mulla oli philipsin xenonit kiinni niin valokuviot oli oikein mutta näillä osrameilla ei ole.. voisiko olla jotain häikkää littimessä yms?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Mulla tulee nyt väkisin mieleen ainoaksi vaihtoehdoksi se, että polttimo ei ole paikallaan kunnolla ja oikein. Eihän tuossa oikein mikään muu voi enää vaikuttaa.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              on sitä polttimoakin kyllä vähän kateltu, pitää tänään irrottaa koko umpio ja kattoa onko siellä jotaa häikkää ettei polttimo istu kunnolla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X