Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 xenon jälkiasennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 xenon jälkiasennus

    No niin, ensimmäistä postia tälle foorumille.
    Tarkoitus olisi tuollaiseen audi a6 vm 99 asentaa xenonit.
    Ebayssä näky ainakin sopivaan hintaa tuollaisia settejä joissa oli umpiot,sytyttimet ja lamput.
    Tästä kysymyksiä;

    A) Tarvitaanko nuo "xenon" umpiot/onko niistä hyötyä, vai ostanko pelkät ballastit/lamput ja väsäilen ne tuonne originaaleihin kiinni?

    B) Automaattinen tasonsäätö. Niin, mites tämä menee, tuolla audiworldissa oli tästä jotain juttua (http://www.audiworld.com/tech/elec89.shtml) eli asennettiin pelkkä moottori (eli kysymys kai on että onko tuossa autossa valmiina joku sensori mistä tuo moottori saa tietonsa) vai pitääkö asentaa hellan ultraäänisysteemit?

    C) valojen pesimet. Niin, jälleen kerran käyttääkö tuota hellan sarjaa vai voiko varustella jollain audin osilla tämän?

    #2
    A) Muuntosarjan riittävyyteen en ota kantaa... periaatteessa laiton. Käyttäjän omalla vastuulla.

    B) Automaatinen korkeussäätö vaaditaan vasta 1.10.2000 alkaen käyttöön otetuissa. Vanhemmissa riittää manuaalinen sähkösäätö. Tunnistimia ei ole valmiina.

    C) Hellan sarja varmaan helpompi ratkaisu. Alkuperäinen vaatii pissapojan säiliön vaihdon...

    Comment


    • #3
      Right. Kiitos vastauksista;

      A) Eli jos laitan kiinni tuollaiset "alkuperäiset" audin xenon umpiot ja sälät niin silloin ei laiton?

      B) alright. onkohan suuritöinen tuo tunnistimien asennus? (vai pitäiskö tässäkin lähteä sinne hella linjalle)

      Comment


        #4
        Kyllä siinä tunnistimien asennuksessa saattaa tovi mennä. Eihän ne itse anturit ole paha asentaa, mutta sitten ne kaikki johdot mitkä pitää vetää. Ei välttämättä ole ihan hauskaa, varsinkaan kun niitä ei ole, eli pitää itse tehdä.

        Comment


        • #5
          Noniin, etsivä löytää.
          Ainakin saksalaiskauppa näytti kauppaavan tuollaista alwr systeemiä (Automatische Leuchtweitenregulierung) eli noita tunnistimia ja tuota johtoa. Hintatasosta nyt en ole ihan varma;)
          http://shop.kufatec.de/product_info....set-A6-4B.html

          Eli ei varmaan aivan mahdoton operaatio siis?

          Comment


          • #6
            Kuvista päätellen samanlaiset kuin alkuperäiset.

            Comment


              #7
              Joo, tuollainen valmis setti helpottaa asiaa huomattavasti. Missä muuten tuo xenonien korkeudensäätöyksikkö on S4:ssa?

              Comment


              • #8
                Onkos kukaan asentanut pelkkiä jälkiasennus-xenonsarjoja noihin A6;sen (vm.-97-04) vakioumpioihin? Onko ollut ongelmia ja mihin olette laittaneet ballastit ym? Aika ahtaalta näytti umpioiden takana kun tuossa tsuumailin....

                Comment


                  #9
                  Sytyttimet mahtuvat mukavasti umpioiden alle, paikkaan jossa on varaus alkuperäisille sytyttimille. Valoteho paranee mukavasti, miltei pakollinen mikäli em. autolla ajelee pimeällä. Itse hoidin syötöt releiden kautta.

                  Comment


                  • #10
                    Itselläni on Audi a6 c5 -97 oon kiinnostunut asentaa xenon muutossarjan mutta vakio umpioissa vain merkintä HCR eivät ole lailliset. Onko ollu ongelmia ketä on asentanu vakio unpioihin katsastukse,jne..

                    En oo löytäny umpioita jossa olis CR hyväksyntä vakio halogeeni umpiossa.

                    Comment


                    • #11
                      En oo löytäny umpioita jossa olis CR hyväksyntä vakio halogeeni umpiossa.
                      Kaikissa halogen umpioissa on HCR hyväksyntä, xenon umpion hyväksyntä on DCR.
                      Ongelma noissa jälkiasennus xenoneissa on polttimon asettuminen väärään kohtaan vs. suunniteltu polttopiste.
                      Lisäksi heijastin ei kykene "välitämään" kaikkea valoa hallitusti. Valo on kyllä kirkas mutta kuvio on huono ja vastaantulija häikäistyy hajavalosta.
                      Viimeksi muokannut evinrude; 8.2.2017, 14:27. Perustelu: Lisätty tietoa

                      Comment


                        #12
                        Linssiumpiossa ei ole ongelmaa hajavalon kanssa, kun rajaus on toteutettu levyllä, joka plokkaa liian ylös suuntautuvat säteet pois. Polttimon väärä sijainti heijastimen polttopisteeseen nähden voi kuitenkin aiheuttaa sen ettei valo löydä kunnolla ulos vaan suuntautuu päin rajauslevyä.
                        Varsinkin väärin asennetuilla halogeenipolttimoilla valo voi jäädä erittäin himmeäksi. On todella yleinen syy heikkoon valotehoon, epämääräiseen valokuvioon ja väärään suuntaukseen (linssittömissä).

                        Comment


                          #13
                          Allroadissa menee umpio uusiksi. Tarjolla olisi umpiot joissa kaukovalo on vaihdettu xenoniksi. Lähivalohan Allroadeissa on jo xenon.

                          Meneekö katsatuksessa läpi?

                          Comment


                            #14
                            Allroadissa menee umpio uusiksi. Tarjolla olisi umpiot joissa kaukovalo on vaihdettu xenoniksi. Lähivalohan Allroadeissa on jo xenon.

                            Meneekö katsatuksessa läpi?

                            Comment


                              #15
                              Itellä C5 pitkissä ledit ja kaverilla xenonit. Huomautuksitta joka kerta läpi valojen osalta. Eipä taida silti niistä laillista tehdä vaikkei katsuri niihin puutukkaan...

                              Comment


                                #16
                                Ei taida olla laillista jos umpiosta ei läydy xsenonille hyväksyntää mutta ei kertaakaan ole katsastuksessa asiasta mainittu. Kaukovalo ei kuulemma kiinnosta, Lähivalon valokuvio on tärkeämpi.

                                Comment


                                • #17
                                  Mutuahan tämä, mutta jos umpiossa on jo lyhyt xenon, niin siinä on automaattinen tasonsäätö ja pesurit, sekä umpiolla hyväksyntä, joten olettaisin olevan laillista.

                                  Comment


                                    #18
                                    No ei ole laillista. Se mahdollinen hyväksyntä pitkälle ei tasan ole H-kantaiselle xenonille, niitä ei ainakaan tähän mennessä ole ollut olemassa E-hyväksynnällä varustettuna. Se on totta, että tuurillaan niihin ei leimalla puututa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Voihan sen tarjolla olevan kaukovalo xenonin vaihtaa takaisin halogeeni polttimoon.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kuten jo edellä kirjoitettua, jos umpio on H-kannalla, siinä pitää olla halogenipolttimo tai se ei tule olemaan katsastuslaillinen Suomessa, ei vaikka autossa tai umpiossa olisi mitä laitteita tai merkintöjä.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X