Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi Octavia xenoneilla ja huomiovalot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusi Octavia xenoneilla ja huomiovalot

    Isukki otti ja panosti ihan uuteen Octaviaan, jossa on xenonit. Hän nyt kuitenkin haluaisi päiväkäyttöön erilliset huomiovalot, ettei xenonit turhaan kulu (kalliit polttimot). Hellalla on ainakin sellaiset olemassa. Mitenkäs asennus, pitäis varmaankin viedä merkkiliikkeeseen ettei takuu mene? Samalla merkkiliikkees varmaan muuttavat valot toimimaan siten, että virran päällä ollessa ei xenon-valot pala. (vai onko siellä jossain jemmassa kytkin, kuten Volvo S70:ssä?)

  • #2
    Siis maailmassa on vielä joku minuakin nuukempi ihminen.

    Comment


    • #3
      Eiköhän uusi Skodakin jo ole väylälaite? Valot vilkkuvat väylän pyyntöjen tahtiin ja siihen bittivirtaan ei mennäkään sivuleikkurein ja relein.

      Comment


      • #4
        Ahaa, tuonkos takia niitä parkeilla ajavia mersuja tulee vastaan... Parin Xenon-polttimoita (esim. D2S) saa Suomessa alle 200 ?:lla ja Ebay:sta tilattuna reilusti alle 100 ?:lla. Eli vastaa pari tankkia bensaa... Kun ne vielä kestävätkin vuosikausia, kannattaako tuollaiseen hintaan kovin paljon näperrellä. Ainakin itse totesin, että ostan uudet tuikut heti, kun valoteho alkaa tuntumaan heikolta. Laadukkaat Xenonithan eivät yleensä simahda kerralla vaan valoteho hiipuu pikkuhiljaa tummumisen takia. Onkos tuossa Skodassa jotakin uutta tekniikkaa vai perinteiset D2S tai D2R-Xenonit?

        Comment


          #5
          Tuolta: http://de.openobd.org/skoda/octavia_1z.htm
          Sieltä löytyy väylänkautta ohjelmoitavia asioita. Eli väylän kautta valot vain pois ja sitten kysymään huollosta, millainen palikka niille huomiovaloille tarvitaan, vai onko mahdollista saada sopivaa ohajusvirtaa. Itselle tehtiin can-väylää varten mokkula joka ohjaa radion toimintaa, jotta se toimii oikein, vaikkei olekaan can-väylä ohjattu. Ocu II on samalla perusrakenteella kuin uusi kolmonenkin.

          Comment


          • #6
            ...niin ja sitten yht'äkkiä huomataan että huomiovaloille tuli hintaa 10vuoden xenon polttimoiden verran.

            Comment


            • #7
              Ja mua ei haittaiskaan vaikka octavian valot vähän himmeniskin... On meinaa pikkasen epäonnistunut umpio kyseisessä laitteessa. Hajavaloa niin että häikii.

              Motonetissä tais olla 69? halvin xenon polttimo.

              Ja tosiaan polttimot kestää useita vuosia, vaikka valoteho himmeneekin ajanmyötä niin kyllä sillä silti paremmin näkee ajella kuin normi halogeenillä

              Comment


              • #8
                Kuten vähän arvelinkin, eli ei kannata. Suostuu varmaan luopumaan ideasta jos kertoo että xenonit kestää kauan.


                Alkuperäinen kirjoittaja andeRS
                Siis maailmassa on vielä joku minuakin nuukempi ihminen.

                Joo meidän pappa se on kyllä nuuka, joskus sillä vaan sattu blackout ja ostaa jotain kallista, kuten uuden Skodan 2.0TDi:llä(!!). Oli se takavuosina kanssa todella kova yllätys kun otti ja hommas Volvo S70:n. Siihen asti ajeli '87 eskortilla. Sai Volvon kulkemaan sellaisilla kulutuslukemilla, ettei oikein kukaan usko (alle 7 litraa satkulla, 2.4 bensavitonen), veikkaan että skodillakin kulutuslukemat menevät yli 5 litran vain poikkaustapauksissa.

                Comment


                • #9
                  Nostetaan tämä esille, kaveri toi saksasta 2008 octavian ja haluaisi siihen päiväajovalot. Löytyykö Can-väyläisestä autosta helposti 15a liitoskohtaa josta saisi tiedon että virrat on päällä?

                  Profiilin audissa asennus ei ollut ongelma, en sitten kuitenkaan nähnyt noita valoja niin kovin tarpeelliseksi. Aiheuttivat vielä kanssa-autoilijoissa jotain autokoulunopettaja-syndromaa

                  Comment

                  Working...
                  X