Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100W H1, kestääkö?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    100W H1, kestääkö?

    Keulassa sattuu olemaan ed. omistajan toimesta melkoinen kaukovalotykistö, joten lyhyet linssivalot ei näin ensimmäisillä pimeillä reissuilla tunnu oikein riittäviltä. Kärsiiköhän sinne vaihtaa talveksi 100W H1? Edellisissä autoissa on 100/90W H4 kestänyt ihan hyvin.

  • #2
    Xenon rulettaa

    Helppo asenttaa ja kyllä näkee.

    Comment


    • #3
      Miten lie ko. tuikun piuhat, kestääkö lisääntyneen kuorman?

      Comment


      • #4
        Pistetään nyt samaan syssyyn, kun illat pimenee.

        Miten mahtaa S2:ssa riittää piuhat ja miten kestää umpiot 100W pitkiä?

        Comment


        • #5
          Valoviikset paukkuu. Releyttäkää!

          Comment


          • #6
            Juu releytys joka vehkeeseen, ehdottomasti.

            Sen sijaan eikös C4 linssiumpioissa ollut vähän sulamisongelmaa. Voisi siis olla vaikka sitä mieltä että ei ole hyvä idea. Vai koskeeko vain alkupään S4-malleja?

            Comment


              #7
              100W H1

              Mihinkäs väliin ja millaisen releen laitan? Ahdas on umpion takasuojana oleva koppa...

              Comment


              • #8
                Mulla oli entisen volvon helloissa 100w h1:set ja hyvin kesti releen kanssa, tosin lisävalot ja 2 neliömillin johtoa ei vaan kauaa kestänyt paikallaan seisotuttaa tai alako lämpiämään linssit . Tässä threadissa tarkoitettiin kuitenkin auton omia umpioita?

                Comment


                • #9
                  Lisää releytyksestä.

                  Comment


                  • #10
                    Monessa autossa alkaa olla annelinsilmä -nelivalosysteemi, jossa on tosi pieni heijastin. Kun varsinkin Kaukoidän tuotteissa laatu on mitä on, saattaa lämpö kuormittaa heijastinta aika lailla. Releytys vain lisää lämmöntuottoa.

                    Original -nelivaloihin en uskaltaisi tehokkaampia polttimoita laittaa. Purettuani S4:n linssivalot, totesin "palotilan" tosi pieneksi. Lisäksi se on tavallaan kapseloitu, joten lämpöä kehittyy.

                    Kaukoidän annelinsilmissä/kirkaslaseissa on hyvilläkin polttimoilla valokuvio yleensä aika rektaalista. Kun noihin laittaa heikkolaatuisen piraattipolttimon, valokuvio saattaa jopa korjaantua!

                    Comment


                    • #11
                      Itsellä on valoreleet auton sisällä ja niille tulee sähkö suoraan laturilta. Valoille menevät johdot on alkuperäiset. Polttimoina on perus-H4:t ja lisäpitkissä 100-wattiset H1:t. Pitkien sulakkeet piti vaihtaa 5A suuremmaksi, mutta muuten ei ongelmia ole ollut. Jännitettä mitatessa johtojen jännitehäviötä oli varmaan tuplat lyhyiden jännitteeseen verrattuna, mutta kyllä niillä hyvin näkee ja jännite on vielä korkeampi kuin alkuperäisillä polttimoilla ilman releitä. Laskeskelin, että virta nousee sen verran, että se menee juuri ja juuri yli alkuperäisen sulakkeen maksimivirran, joten ero en sen verran pieni etten alkanut miettimään johtojen kestävyyttä.

                      Comment


                        #12
                        Itse kyllä satsaisin ennemmin kunnollisiin tavallisiin polttimoihin tai xenoneihin jos oikein kunnolla aletaan säätämään. Kyllä ne umpiot vaan noilla 100w polttimoilla menee pilalle...

                        Comment


                        • #13
                          Riippuu vähän umpioista. Pitkissä on se hyvä puoli, että niitä ei käytetä jatkuvasti niin umpio ehtii jäähtymään. Itsellä ei ainakaan ole mitään jälkiä heijastuspinnoissa ja kyllä ne pari vuotta siellä on jo olleet.

                          Comment


                          • #14
                            Isukin ikivanhassa 100 audissa meni lisävaloissa lasit halki talvella kun käytti 100w poltimoita.

                            Comment


                            • #15
                              edellisessä autossa oli lisävaloissa 100W ja releet. hyvin kesti umpiot/lasit/polttimot ja kyllä näki.

                              Comment


                                #16
                                Mites sitten vaikka 80 wattinen?
                                Oisko parempi "välimalli",lisää tehoa mutta ei liikaa?
                                Saa ainakin h4.

                                Comment


                                  #17
                                  Rupeaa illat pimenemään ja tein tuossa vertailua vuoden vanhat tavalliset 55w h7 polttimot ja biltemasta hommatut "mega blue"100w polttimot hintaan 14.90e/pari.

                                  Vanhat h7 polttimot lähivaloissa: http://img72.imageshack.us/img72/8608/dscn3940jz6.jpg

                                  Biltema 100w h7 lähivaloissa: http://img201.imageshack.us/img201/2596/dscn3939kb5.jpg

                                  Vanhat h7 polttimot pitkissä: http://img246.imageshack.us/img246/8605/dscn3937rj8.jpg

                                  Biltema 100w h7 pitkissä: http://img65.imageshack.us/img65/5415/dscn3938js2.jpg

                                  Lueskelin täältäkin varoituksia halpapolttimoista mutta ajattelin kuitenkin kokeilla...
                                  En olisi ikinä uskonut että ne noin huonoja on!
                                  Uudet 100 wattiset näyttää lyhyemmän matkan kuin vuoden vanhat peruspolttimot.
                                  Maiseman värikin on luonnottoman sinivihreä ja tuskin kestävätkään kovin pitkään(jää tosin kestoaika kokeilematta sillä nuo ei keulalle jää)
                                  Tulipahan kokeiltua,Taidan pysytellä kunnon vakiopolttimoissa ellei jostain löydy laadukasta 70-100w h7 polttimoa tai jos vaikka innostuisi xenonit laittamaan...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kaikkeen paskaan sitä roponsa ihmiset laittaakin :D

                                    Ihmettelen oikeesti että jos luetaan varoituksia niin sitten vielä kokeillaankin kun ei ees uskota :)

                                    Nuokin rahansa kun olis johonkin parempaan kerralla laittanut niin olis jäänyt heti parempi mieli itselle.

                                    Sori avautuminen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Joillekin vain se "testaaminen" tuo nautintoa. Itse lukeudun siihen kastiin.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuossa aikaisemmin kyselin h7 polttimoita 80 wattisena ja niitä löytyy philipsin valmistamana malli oli "rally"ja hintaa vajaa 30e/2kpl

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo pitää vissiin sit omaan A3:seenkin tehä toi uudelleen releytys on sen verta huonot noi orggis valot.

                                          Olikohan viime syksynä tuulilasissa polttimo vertailu tais olla n.20 polttimot siinä ja joku halpa King Audio tms. voitti koko roskan. Kattokaa jos jollain on kiinnostusta vaikka kirjastossa. Faijalle tulee tuulilasi mut se asuu eri paikkakunnalla niin en voi nyt sitä asiaa tarkastaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Laittakaa nyt sitten ihan enstenmäiseks ne väh.2,5 mm2 piuhat ja releet, jolloin lampunkannan jännite nousee n. 15% ja valontuotto 50% (tosin tuo 50% on sellainen juuri havaittava muutos) jo ihan peruspolttimoilla. Se 100w lamppu tuottaa ohuilla piuhoilla vähemmän valoa, kuin 55W lamppu. Halogeeni tarvitsee riittävästi jännitettä ja alijännitteellä se muuttuu valonlähteestä lämmönlähteeksi. Samalla myös halogeenikierto lakkaa ja halogeenilamppu muuttuu olemukseltaan hehkulampuksi

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eilen releytin volkkarista valot. Kesällä olin asentanut uudet Hellan kirkaslasiumpiot, joitten valoteho vaikutti ihan hyvältä normijohdotuksellakin. Ennen releytystä mittasin kokonaisjännitehäviön akulta polttimolle sekä plus- ja miinusjohdosta: 1.3V! Epäilin jotain alle voltin lukemia, mutta tuo oli ylitse odotusten.

                                              Releytykseen käytin kolmea relettä, yksi yhteinen kaukovaloille ja lähivaloille kummallekin omansa.
                                              Releiltä umpioihin käytin alkuperäisiä 1.5 neliön johtoja. Relepaketin saa tuossa mallissä näppärästi syylärin päälle tuulihaan viereen. Releille toin akulta kaksi kuuden neliön piuhaa sulakkein varustettuna.

                                              Releytyksen jälkeen jännitehäviö putosi voltin verran -valotehon lisäys oli huomattava. Eipä ole tarvista ylitehoisille polttimoille.

                                              Kokonaisuuden kruunaa orkkispaikoille asennetut rihlatuilla heijastimilla varustetut Hellan huomiovalot (tagfahrlicht), jotka syttyvät auton käynnistyessä. Säästävät ajovaloumpioita ja -polttimoita. valoa

                                              Comment

                                              Working...
                                              X