Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 takajarrulevyt?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S2 takajarrulevyt?

Pitäisi vaihtaa autoon takajarrulevyt. AKTE kertoo saman levyn: 895 615 601A olevan seuraavissa malleissa:

A80Q 92-96
    ACQ 89-96

Ilmeisesti nuo mallit ovat kaikki S2:sia, muissa kasikympeissä ei kait ole 5-pulttisia napoja.

Mites A100:sen takalevyt, löytyisikö sieltä jokin S2:seen sopiva takalevy. AKTE:n ATP haku ei ainakaan 100:sen levyjä tarjoillut, mutta mistäpä sen tietää. Satkuissa kuitenkin on käytetty 245x10 levyä, mutta onko se sitten hatun korkeudelta/offsetilta erilainen mitä S2-levy?

Muistaakseni jossain uudemmissa A4Q vaparibensoissa oli tuota takalevyä, Atkesta itse kattelin silloin mistä vastaavasta normimallista löytyy sopivat.

Comment

Niinpä tietysti, eipä aanelkku tullut edes mieleen. Onko niin, että minkä vaan A4q:n 245x10 kokoinen takalevy sopii S2:seen.

AKTE tarjoaa -95 mallisen A4q:n levyä (245x10 5/112): 8D0 615 601A

Osanumeron alkuosa heittää S2-levyyn verrattuna, mutta olisiko se kuitenkin sama osa?

Comment

Onko niin, että minkä vaan A4q:n 245x10 kokoinen takalevy sopii S2:seen.
        Eipä näytä käyvän ihan mistä vaan.
        http://www.ebcbrakes.com/catalogues.html
        Tuolla on hyviä katalookeja mistä voi tutkia noita levyjen mittoja.

Comment

No ei oo sama osa jos numerossa pikselinkään ero.

What seems to be the problem? Kyllä oikeita levyjä saa kaupasta eikä maksa maltaita.

Comment

Noniin, nyt kotona Atke käsillä. Tuota samaa levyä käytetään ainakin 01-05 vuosimallin A4 malleissa, katsoo vaan kirjasta missä mallissa on tuo 245x10mm levy. Itse katson yleensä aina etukäteen tuollaiset vastaavuudet, sen takia että myyjien/maahantuojien luettelot on ihan mitä sattuu. Tässäkin tapauksessa Koivunen ilmoitti että heillä ei ole S2:sen takajarrulevyjä, mutta 01-05 A4 245x10mm levyä sitten löytyikin hyllystä ;). Nyt tosin siellä pitäisi olla tämä asia korjattuna.

Comment

Itse katson yleensä aina etukäteen tuollaiset vastaavuudet, sen takia että myyjien/maahantuojien luettelot on ihan mitä sattuu.
              No juuri tästähän on kyse eli ei tässä oikeastaan mitään ongelmaa ole. Olen tottunut siihen, jotta luettelot ei useinkaan tunne S2:sta, joten on parempi, että on "ässä" hihassa, ennenkuin marssii varaosakauppaan ostoksille:)

Comment

Kävin hakemassa nuo A4:sen takajarrulevyt S2:seen.

Ensin tein empiirisiä tutkimuksia ja kävin kahdessa varaosaputiikissa kysymässä levyjä S2:seen. Toisessa nostettiin kädet pystyyn heti kättelyssä ja toinen liike löysi vain Zimmermannin sportit tolkuttoman pitkällä toimitusajalla, hintakin oli aika kova. Kädet nousi pystyyn sielläkin, kun ilmoitin, että sportit eivät tule kysymykseen.

Sitten Motonettiin ja hyllystä löytyi heti A4:sen (4zyl, 2001-2005) takajarrulevyt. Lisäksi otin purkin Motipin Barbeque & Stove +400C -lämpömaalia levyjä varten. Sen verran huvitti toi Barbeque -maali, että pakkohan sitä oli ottaa kokeiltavaksi:) Epäilen kyllä, ettei maali tule estämään levyjen ruostumista, mutta kokeillaan kuitenkin. Tuleva talvi näyttää kuin käy.

Enivei, mittausten perusteella rohkenen väittää, että toi A4:sen takalevy on tasan sama mikä S2:sen takalevy eli 895 615 601A = 8E0 615 601B

Tuo A4:sen levy on sitten etuvetoisten 4zyl (1,9tdi/1,8t) mallien levy.

Comment

Minkä hintaiset oli?
                  Pitäisi kanssa vaihtaa, ellei mene katsastuksesta läpi.

Comment

Sama havainto oli tehty S2forumilla ja asiasta teki mielenkiintoisen se, että 8E0 ässän levy on 300x22 ja offsetiltaan myöskin kakkoseen käypänen :)

Comment

A4:sen levyt oli 28e/kpl Motonetissa. Nuo on sitten jotkut made in EU levyt ja valmistaja jokin tuiki tuntematon paja. Nyt vaan piti saada mahdollisimman halvalla uudet levyt, kun vanhat oli jo niin umpiruosteessa, että tuskin menisi katsastuksesta niillä läpi. Laitetaan paremmat takahidastimet sitten joskus.

8E0 ässän levy on 300x22 ja offsetiltaan myöskin kakkoseen käypänen :)
                      Erittäin mielenkiintoinen tieto takajarru-updaten suhteen!

Comment

Niin siis tuo 01-> joidenkin A4 mallien takalevy on siis ihan samalla alkuperäisellä varaosanumerolla kuin S2 takalevy, jos sitä ei joku tajunnut. Ainakin se malli minkä itse ostin. Nyt taas maataan kaukanana kotona humalassa niin ei pääse katsomaan tarkemmin malleja.

Comment

Niin siis tuo 01-> joidenkin A4 mallien takalevy on siis ihan samalla alkuperäisellä varaosanumerolla kuin S2 takalevy
                          Mun akten mielestä levyjen varaosanumero ei ole sama. On kylläkin aika vanha versio, liekö muuttunut osanumerointi jossain vaiheessa. ATP-hakukaan ei tunne yhteensopivuutta S2<->A4 välillä.

Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.

Comment

Olisko mulla 2004 tai 2005 vuodelta, ja ATP-haulla löytyy.

Comment

Hämmentävää, vaikka kuinka etsin manuaalisesti ja käytän ATP-hakua, niin ei löydy samaa osanumeroa S2/A4 levyjen väliltä. Mun ETKA on vuosimalleihin 2003 asti, lieköhän noiden osien yhteensopivuus sitten korjattu uudemmissa ETKA-versioissa?

Comment

Eipä minun 2005 etka osaa S2:n ja A4:n levyjä toisiinsa yhdistää.

Comment

Kyllä mun oma löytää 8e0615601b a80q 92-94 eli sedan/avant kakkonen.
                                  95:lle taas antaa 895615601a joka on sama kuin coupessakin.

Eli siis samasta osasta kyse.

Comment

Entäs takasatula? Onko sama taikka käypäinen?

Comment

Tuli hommattua nuo 8E0 ässän takalevyt, kannakkeet ja satulat. Nuo kyllä tosiaan käyvät ihan pulttaa kiinni periaattella ainakin avanattiin/sedaniin.
                                      Tovottavasti nuo puree vähän paremmin kuin alkuperäiset.

Comment

Perkala, tuohan olisi sitten helppo päivitys takapäälle saada ne järkevän kokoisiksi. Näyttää vähän orvoilta 18" vanteiden sisällä, kuten ne orginaali etujarrutkin näytti.

Comment

Pikkuisen joutuu olka kappaleesta tai satulan kannakkeesta ottamaan tavaraa pois, että mahtuu kannatin paikoilleen.
                                          A4:sen jarruletku on aavistuksen liian lyhyt. Letkun banjo päätä ei saa ohjuriinsa, mutta jos jättää tuon letkun "väärin" niin yltää.

Comment

Working...
                                          X