Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 olka-akseli. (apua)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B8 olka-akseli. (apua)

    Moi,

    Osaisiko joku auttaa asiassa, ongelmia vaimon pirssissä = minun ongelma.

    Auto ei mennyt katsastuksesta läpi, alapallonivel oli läpipultattu olka-akseliin (alumiinia) ja hylsy siitä kun päin peetä tehty. Auton ensimmäinen katsastus siis kauppojen jälkeen.

    Nyt pitäisi siis löytää oikeanlainen olka-akseli. Osaisiko joku jeesata? korjaamolla kerrottiin että osia on monenlaisia riippuen mallista, korimallista, vuosimallista jne.

    Purkaamolta löytyy muutamia, en uskaltanut vielä tilata koska ei varmuutta sopivuudesta..

    Auto:
    Audi a4 b8, 2.0 tdi 105 kw farmari vm 2008. etuvetoinen manuaali.

    koodi joka osan kyljessä: R8K0407257G-SJ2Fr cobran logo.


    Kiitos etukäteen.
    Viimeksi muokannut kolomonen; 11.9.2017, 20:44. Perustelu: otsikko väärin, b8 kori.

    #2
    Näköjään vaihtoehtoja on aika paljon. Tarvii varmaan runkonumeron että löytää sopivan osanumeron.

    Miten se oli läpipultattu?

    Comment


    • #3
      valmistenumero:WAUZZZ8KX9A105298

      https://drive.google.com/file/d/0B9O...RRcVpXTEU/view

      Comment


      • #4
        No siellähän on Rane käynyt :)

        Eikö tuolla osanumerolla (8K0407257G) pitäisi jo löytyä?

        EDIT: Ilmeisesti osa on korvattu myöhemmin toisella niin ei löydy enää suoraan, ETKA varmaan auttaa.

        Muutama purkuosa löytyi Ebaysta:

        http://www.ebay.de/itm/Achsschenkel-...QAAOSw1BlZTQ1Q

        Noiden kunnosta ei nyt sitten tiedä kukaan mitään.
        Viimeksi muokannut jannes; 11.9.2017, 21:38.

        Comment


        • #5
          Itse vaihdoin tuossa kesällä vasemman olka-akselin, kun sai kipeää ylätukivarsien katkenneen kiinnityspultin irroituksessa. Tilasin osan Saksanmaalta ja olin katsovinani, että osa sopi juuri minun autooni. Tarkastelin niitä vielä pöydällä ennen asennusta ja näyttivät samanlaisilta, mutta kun olin asentamassa alatukivarren palloniveltä, kiinnitin huomiota siihen, että kierrettä näkyy enemmän juuri tältä uuden osan puolelta. No asiaa paremmin tutkaillessani huomasin, että vanhan alatukivarren pallonivelen kierre oli M12 ja sen mikä siihen kuuluin M14, eli holkki oli liian iso eikä vanha pallonivel kiristynyt tarpeeksi. Silloin mietin hetken, että mitäköhän sitä nyt tekisi, mutta ei auttanut muuta kuin hankkia tähän uudempaan olka-akseliin sopiva alatukivarsi isommalla kierteellä, niin ongelma oli ratkaistu. Sekin osa oli mitoiltaan muuten samanlainen, paitsi tuon pallonivelen kierre/paksuus oli isompi.

          Tämä siis kommenttina, että niitä on tosiaan erilaisia, vaikka äkkiseltään pintapuolisesti näyttävät samalta. Tässä päästiin loppupeleissä helpolla.

          Comment


          • #6
            Aika kallis on tuo Ebayn osa, kun itse sain halvemmalla autodocista. Kun ei tosiaan kunnostakaan ole takuuta.

            Comment


            • #7
              Hyvä kommentti, tätä juuri pelkäsin.

              Comment


              • #8
                Kannattaa nyt ainakin soitella purkaamoille ja pyytää tarkistamaan osanumero, kai ne nyt sielläkin sen verran viitsivät. Uutena tuo palikka maksaa aika suolaisen paljon, se on ihan varma.

                Comment


                • #9
                  Tässäpä tietoa marmoritiskillä:

                  Alkuperäistä osaa ei ole enään saatavilla, eli tuohon on korvaava uusi osa johon pitää ostaa myös uudenmallinen raidetanko.( ilmeisesti kiinnitys erilainen)

                  Hinta marmorilla 523€ tuolle paketille.

                  Tilaukseen-->

                  Kiitoksia pikaisista neuvoista!

                  EDIT: lisäys, Eli osanumerolla löytyy kaksi erivalmistajan osaa vielä lisäksi sekoittamaan pakkaa.
                  Viimeksi muokannut Killeri; 12.9.2017, 16:03. Perustelu: Ei allekirjoituksia, kiitos!

                  Comment


                  • #10
                    Hyvä että homma selvisi. Ihan kohtuuhinta oikeastaan koko paketille etenkin, jos vertaa tuohon Ebayn käytetyn hintaan.

                    Comment


                    • #11
                      Vanha ketju,mutta sama olka-akseli hakusessa kuskin puolelle,nykyisestä löytyi tuo R8K0407257G varaosa nro.Kellään kokemusta millä numerolla tuohon uskaltaa tilata tarvikeosan?

                      Comment

                      Working...
                      X