Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 käsijarru ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B7 käsijarru ongelma

    Vaihdoin tuohon B7:kaan levyt ja palat joka nurkkaan.
    Mutta mikähän tuohon käsijarruun nyt sitten tuli kun kahva nousee ylös asti ja jarrut ei toppaa yhtään?
    Vaijerit on kyllä paikoillaan ja vivut satuloissa liikkuu mutta ei vaikuta ollenkaan.
    Onko nuissa jarrusatuloissa joku säätö?

    #2
    Varmaan laitoit männät sisään kiertämällä?

    Comment


      #3
      Kiertämällähän ne tuli laitettua.

      Comment


        #4
        Jotain siinä on mennyt plörinäksi. Pumppasitko polkimella tyhjät pois ennen käkkärin käyttöä? Nyt varmaan ainut ratkaisu on ottaa satulat veks ja käsin kokeilla miten toimii.

        Comment


          #5
          Polkimella otin tyhjät pois ja sitten käsijarrulla kokeilin niin ei toppaa.
          Pitää käyttää ne uudelleen auki kun tässä kerkiäis.

          Comment


          • #6
            Kahvan päästä lipsahtanut vaijeri pois kolostaan?

            Comment


              #7
              Joo... Käytin satulat pois paikoltaan ja pumppasin polkimella mäntiä ulos päin.
              Jostain syystä ne ei paikoillaan ollessaan lähteneet polkimella liikkeelle??
              Ei kait noita mäntiä voi liian pohjaan painaa/pyörittää? Männät liikkui kuitenkin tuolla työkalulla ihan käsin pyörittämällä pohjaan.

              Poljin tuntuma oli eilen kuitenkin löysien polkemisen jälkeen ihan normaali ja tuli jo ajettuakin 150 km... Takasatuloissa oli kuitenkin männät pohjassa.

              Nyt pelaa käsijarrukin normaalisti kun yltää palat levyihin..

              Comment


                #8
                Joskus jämähtävät pohjaan jos ihan sinne asti kiertää.

                Comment


                • #9
                  voiko a4 3.0tdi säätää käsijarrua jostain tiukemmaksi, vai ostaa uudet vaijerit, koska viime talvena ne hävis kokonaan sieltä konsolin alta olivat loikanneet niistä kynkistä pois,
                  ja iso työ laittaa takasin , siis jäätyneet olivat, mutta katsuri sano että liian suuri liike jarrussa :sain korjauskehotuksen. UUS katastus eessä, edellisellä sanovat

                  Comment


                    #10
                    Lainataan aihetta, sama malli, 1,8T Quattro. Satulat Lucas. Herkistelin takajarruja kun vasemmalla mäntä taisi hieman takkuilla, oli näet palat huomattavasti vähemmän kuluneet.
                    Nyt siitä satulasta lakkasi käsijarru vetämästä. Liukutapit liikkuu herkästi, samoin vaijerit, ja ovat myös kepin päässä kiinni (konsoli auki helppo seurata).
                    Homma meni näin. Molemmat takapyörät pois ja vasen satula irti, oikea paikallaan. Jarrumäntätyökalulla mäntä kiertämällä pohjaan. Meni kyllä käsin, mutta voimalla vääntämällä. Kaveri polkimelle ja mäntä liikkeelle. Mäntä liikkuu huonosti ja yrittää pyöriä samalla, mutta liikkuu kuitenkin. Mäntää houkutellaan suojakumi lähes suoraksi, ja jälleen työkalulla mäntä takaisin sisään. Liikkuu jo herkemmin muttei vielä aivan "sormineen". Sama homma alusta. 3-4 kerran jälkeen liikkuu mäntä jo kevyesti työkalulla kampeamalla sisään.
                    Vasen satula ja palat takaisin paikalleen ja oikea työn alle. Samat työvaiheet ja pian on herkkäliikkeinen mäntä. Ei muuta kuin toinenkin satula paikalleen ja pari pumppausta polkimella. Jarrut toimii molemmilla puolilla.
                    Sitten käsijarru ylös, ja hups sehän nouseekin. Päässä oleva tasaushärveli on lähes 45ast. kulmassa...!
                    Vasemmassa satulassa käsijarruvipu menee tunnotta pohjaan saakka, oikealla alle sentin (eli nähdäksesi normaalisti). Vaihde vapaalla vasen levy pyörii lähes vapaasti mutta oikella jarru puree. Käkkäri vapautettuna molemmat pyörii.
                    Kokeilin vielä satulat roikuksissa, että oikealla käsijarru liikuttaa mäntää, vasemmalla ei tunnu sormia vasten liikettä ollenkaan.

                    Nyt alkoi epäilyttää kävikö tuossa jotakin erikoista kun pedalia painettaessa mäntä tuli kierteellä ulos? Kokonaisuudessaan pyöri tuskin puoltakaan kierrosta.

                    Comment


                    • #11
                      Mitenhän tuon automaattisäädön sais vapautettua niin, että koukut joihin vaijerit tulee, saisi ala asentoon?
                      Nyt siis vaijerit irti ja kiristin vetänyt koukut ylös.

                      Comment


                      • #12
                        Apinapihdeillä puristat koukut lähemmäs vaijeria.

                        Comment


                        • #13
                          Millasetka lie apinapihdit, ei ainakaan papukaijapihdit auttanu.

                          Comment


                          • #14
                            Siirtoleuka. Tai meisselillä. Tai rekkariraudalla.

                            Comment


                            • #15
                              Mitenhän tuon automaattisäädön sais vapautettua niin, että koukut joihin vaijerit tulee, saisi ala asentoon?
                              Nyt siis vaijerit irti ja kiristin vetänyt koukut ylös.
                              Ei siellä ole mitään vapautettavaa säätöä, vaijereita löysälle ja päät paikoilleen ja vaijerien kiristys niin että ei vedä satulan vipua irti rajoitin tapista ollessa vapautettuna.

                              Comment


                              • #16
                                Sulla on varmaan ollu joku erilainen systeemi, ei noissa vaijereissa ole säätöjä.
                                Pienen meisselin kun työnsi kiristimessä olevaan koloon, niin isolla meisselillä sai koukut väännettyä taaksepäin. Sit vaijerit paikoilleen ja taas pientä meisseliä koloon niin kiristin vapautui ja kiristi vaijerit kohdalleen.
                                Viimeksi muokannut Killeri; 20.10.2022, 21:41. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                Comment


                                • #17
                                  Tässä ketjussa käsiteltiin B7:n takasatuloita, en heti yhdistänyt että kysyit käsijarruvivun vaijereiden säädön palautusta. Itse satuloissa ei ole vapautettavia säätöjä.
                                  Pahoittelut.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X