Suoraan en tälläistä löytänyt niin aloitellaan. Perus B8:ssa käytetään edessä seuraavia jarrulevyjä. Autossa allaolevat löytyvät huoltokirjan varustetarrasta:
1LT(314x25), A4, satula ATE
1LA(320x30), A4, satula TRW
1LJ(345x30), S4, satula TRW, käytännössä sama kuin 1LA
Jarrupalat sopii ristiin kaikkien em. satuloiden kanssa.
Takana kaikissa konsonantit poislukien pitäisi olla 300x12:n levy. S:ssä on 330x22mm, joka on täysin sama kuin RS:ssä. Takajarrujen osalta homma ei siis ole bolt on, joska 300x12 levyjen kanssa käytettävä satula on liian kapea 22mm paksulle levylle.
1LA -jarrut pystyy siis muuntamaan edessä helposti ykköskonsonanttimoodiin vain vaihtamalla satulan kannakeet pidemmiksi ja heittämällä 345mm levyt autoon kiinni.
Päämielenkiinto ja kysymys kohdistuukin nyt 1LT-jarruihin, eli taipuuko tuo ATE:n satula 30mm paksuille levyille vai ei? Jos se taipuu, niin onko kukaan kokeillut kyseistä satulaa pidemmillä TRW:n kannakkeilla(koodit BDA978/979[V/O]) 345mm levyn kanssa, jolloin 1LT-tyyppiset etujarrut olisi myös suhteellisen helposti "ässätettävissä"?
1LT(314x25), A4, satula ATE
1LA(320x30), A4, satula TRW
1LJ(345x30), S4, satula TRW, käytännössä sama kuin 1LA
Jarrupalat sopii ristiin kaikkien em. satuloiden kanssa.
Takana kaikissa konsonantit poislukien pitäisi olla 300x12:n levy. S:ssä on 330x22mm, joka on täysin sama kuin RS:ssä. Takajarrujen osalta homma ei siis ole bolt on, joska 300x12 levyjen kanssa käytettävä satula on liian kapea 22mm paksulle levylle.
1LA -jarrut pystyy siis muuntamaan edessä helposti ykköskonsonanttimoodiin vain vaihtamalla satulan kannakeet pidemmiksi ja heittämällä 345mm levyt autoon kiinni.
Päämielenkiinto ja kysymys kohdistuukin nyt 1LT-jarruihin, eli taipuuko tuo ATE:n satula 30mm paksuille levyille vai ei? Jos se taipuu, niin onko kukaan kokeillut kyseistä satulaa pidemmillä TRW:n kannakkeilla(koodit BDA978/979[V/O]) 345mm levyn kanssa, jolloin 1LT-tyyppiset etujarrut olisi myös suhteellisen helposti "ässätettävissä"?
Comment