Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hanskalokeron korjausohjeet A4 B6/B7

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hanskalokeron korjausohjeet A4 B6/B7

    Talvella hajosi hanskalokeron vivun sisältä jotain, ei auennut muutenkuin hanskalokeron kyljestä kynttä työntämällä sivukannen alta. Tässäpä vaiheittain oman projektin eteneminen, samalla tuon kannen hidastin vaimentajan öljyäminen. Hanskalokeron täyshuolto siis.

    Vaihtoehtona oli 40-50euron kahvan uusinta tai vanhan korjaus, päätin purkaa lokeron ja tutkia onko korjaus mahdoton, ja ainakin vielä mekanismi pelittää ja luukun iskari pelaa liukkaammin.

    1. 5kpl 8mm hanskalokeron pultteja irti, nämä löytyy etsimättä tai ohjeistamattakin. Hanskalokero putoaa nyt alas. Irroitetaan yksi sähköliitin ja hanskalokero on irti autosta.

    2. Lukko on kiinni yhdellä torx-ruuvilla joka näkyy lukon lähellä luukun päädyssä. kts. kuva alla.

    (Lukko on kiinni yhdellä torx-ruuvilla)


    (Muovinen klipsi murtunut irti lukosta)

    3. Lukkomekanismissa on irtilyötävä musta metallitappi, se ei ole lujassa, lyö varovasti, osat irrallaan kts. kuva alla.

    (Musta tappi lyöty irti lukosta ja osat irrallaan, murtuneen klipsin kohta näkyy kuvassa)

    4. Päätin kokeilla porata tappiin ja runkoon jonkin metallin (naulan tms) koska epäilin kolvauksen tai liimauksen pitävän. Alla kuvasarja porauksesta ja klipsin kiinnityksestä. Päädyin naulaan, porasin molempiin muoveihin erikseen, jonkatakia liitos tuli vähän vinoon mutta testattu ja toimii kuten ennenkin.


    (Naula mallausta muovin sisään)

  • #2

    (Vinoon meni mutta homma jatkuu)


    (Kolvasin muovin kiinni koska se pyöri naulan ympärillä, lisäsin vähän toistakin muovia pintaan, hox, klipsi ei saa paksuuntua kuvan suuntaan, muutoin kasattuna vipu ei palaudu koska hankaa runkoon)


    (Lukko kasattuna)

    5. Lukko takaisin lokeroon ja ruuvilla kiinni, toimii! =)


    (Testausta)

    Comment


    • #3
      Toinen vaihe, tuon vaimentimen liukastus.

      1. Vaimennin irti, ensin se heiveröinen muovikiinnike irti. kts kuva alla.

      (Vaimentimen irroitus)

      2. Tämän jälkeen vaimennin lähtee irti kääntämällä se vapauttavaan asentoon. Tutkin vaimenninta ja totesin sen toimivan niin että hanskalokeron avaaminen aiheuttaa jarrutusta, mutta sulkeminen ei. Lähtökohtana tarvin pihtejä että sain tämän pienen vaimentimen auki asentoon.

      Luin jostain tältä foorumilta että tekemällä reikä vaimentimen perään, rupeaa härveli liikkumaan liukkaammin, pyörittelin pienellä naulalla päähän reijän ja vaimennin rupesi hengittämään reijästä. Siltikin liian jäykästi. Ruiskutin sisään öljyä ja vekottimen vaimennus katosi molempiin suuntiin!

      Painoin sisään vaseliinia ja kolvasin reijän umpeen. nyt vaimennus toimii luukkua avatessa, mutta katoaa suljettaessa.


      (Vaimennin)


      (Päätyreikä kolvattuna takaisin umpinaiseksi)

      Pistäkää kommenttia ja palautetta mikäli ohjeista oli jotain apua! =)

      Comment


      • #4
        Hienosti tehty "tee se itse" ohjeet. Selkeet kuvat ja tekstit avustamassa kuvan ns informaatiota. Samaa on nähtävillä noilla lontoon kielisillä sivuilla esim kun porukat rakentaneet esim Golf/Sciroccoojaan jarrujen jne parissa.

        Comment


        • #5
          ja 4f a6 sama huolto ohje...tein samalla kun vaihdoin ilmastoinnin suodattimet..eli luukun jälkeen jalkatilassa 2 kpl ruuveja ne auki ja sitten luukku auki ja 3 kpl ruuveja auki..kaikki aukeaa 8mm holkilla..ja sitten syliin putoaa luukku kaikkinensa...tällöin voit voidella sylinterin vas päädystä ja vaihtaa suotimet...kuvia ei ole...mut aikaa vie n.30min..sisältää yhden oluen..

          Comment

          Working...
          X