Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C7 3.0 BiTDI hyytyi vikatilaan + nakutus oikealta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C7 3.0 BiTDI hyytyi vikatilaan + nakutus oikealta

    No niin, painajainen toteutui ja Audi jätti eilen tien päälle. En uskaltanut ajaa korjaamolle, kun konepellin aukaistuani vänlärin puolelta koneesta kuului voimakas säklätys.

    Kyseessä siis CGQB vm 2012, ajettu 124tkm.
    Auto viety HLS-Autoon Treellä diagnoosiin - mutta kävin lukemassa vikakoodit hetki sitten ennen kuin lähdin työreissuun ulkomaille.
    Seuraavia ilmoituksia:

    7140 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
    u1113 00 [032]--
    Intermittent - not confirmed
    Freeze frame:
    Fault status: 00000001
    Fault priority: 6
    Fault frequency: 1
    Sitten on liuta moottorin käyntinopeuksia ja lämpötiloja.

    5211 - Fuel Rail/System Pressure
    P0087 00 [096] - too low

    5227 - Fuel Rail/System pressure
    P0087 00 [096] - too low

    Näiden molempien perässä on myös ilmenemisolosuhteet, ilmanpaineet, kierrosluvut yms.

    Onko kellään villejä arvauksia?

  • #2
    Vika on polttoainepuolella kun kerran railpaine liian matala, suutinvikojahan näissä on ainakin ollut.

    Comment


      #3
      No tuon polttoainepuolen kyllä hoksasin, mut kun aikaisemmin ei ole ollut ongelmia dieseleiden kanssa niin mietin vain sitä nakutusta, tai oikeastaan sitä voi sanoa säklätykseksi. Voiko liittyä asiaan - jos suutin sanonut sopimuksen irti niin rupeaa pitämään ääntä?

      Onko fuel high pressure: actual value ja specified value toteuma ja pyynti?
      Ku actual on koodissa 1.5687e+006 hPa ja specified 1.7736e+006 hPa.
      Pressure control valve adaptation factor: 1.08737

      Jokuhan saattaa näistä jotain ymmärtää...

      Comment


      • #4
        Actual on toteutunut ja specified pyydetty joo. 1568 bar saatu kun pyydetty 1773 bar.
        Voisi olla suutin tai pari rikki niin että vuotaa paluupuolelle ja ei jaksa railpumppu tuottaa pyydettyä railpainetta. Suutinvika voi hyvinkin aiheuttaa nakuttavaa käyntiä.

        Comment


          #5
          Jep, eli vahvistetaan suutinvika. Ääni oli sen verran napakka, että se siellä täytyy olla. Nyt vaan arpajaiset käyntiin onko yks vai useampi.

          Comment


            #6
            Kaikista suuttimista paluut vaan irti ja suuttimet yhdistetään yksittäin 6 eri pulloon. Käyntiin hetkeksi ja vertaa vuodot niin näkee onko jossain isokin vuoto. Eräästä BiTdistä ampui paluulinjan irti liitoksesta kun suutinvika tuli...

            Comment


              #7
              HLS-Auto palautti auton, ei ole kuulemma heidän heiniään.
              Suuttimien korjausarvot normaalit kaikissa suuttimissa, antaa P008700 koodia - eli polttoaineen paine liian matala.
              Saapa nähdä mitä sieltä löytyy. Tuohon voi olla mitä vain polttoainepuolella - pumppu, N290 (olikohan?) paineanturi, tukos jossain, suodatin (vaihdettu vähän aikaa sitten)... Ja kaikki ois jotenkin ymmärrettävissä, mutta tuo nakutus on vaan niin jäätävä.

              Voiko olla niin, että suuttimien korjausarvot normaalin rajoissa ja silti naputtaa ja suutin hajalla?

              Comment


                #8
                Kannattaisi varmaan viedä dieselhuoltoon tai jopa merkkarille, että diagnoosi olisi varma.

                Comment


                  #9
                  Menossa Tammer Dieselille Nekalaan tutkintaan, ku mä en oikeen osaa viedä Laakkoselle. Merkkiliike jätetään viimeiseksi oljenkorreksi jos TD ei osaa hommaansa.

                  Comment


                  • #10
                    Tuon ikäiseen audiin noin pienillä kilometreillä saattaa tehdaskin tulla goodwillinä vastaan varaosien suhteen, joten virallinen audihuolto voisi olla järkevä vaihtoehto tässä tapauksessa.

                    Comment


                      #11
                      Selvitetään mikä siellä on ja sitten soittelen Laakkoselle diagnoosin kera.

                      Comment


                        #12
                        No niin, Tammer Diesel soitti hetki sitten ja auto on kunnossa - vikana vuotava suuttimen pohjatiiviste.
                        Eiköhän tämä tästä taas...

                        Comment


                        • #13
                          Vaikuttaako toi muka commonrailin paineisiin?

                          Comment


                          • #14
                            Ei pitäs kyl mitenkää vaikuttaa.

                            Comment


                              #15
                              Äläkää ny heti ruvetko pelottelemaan - sanoivat, että auto on kunnossa. Kohta käyn hakemassa, niin sittenpähän näkee.

                              Comment


                                #16
                                Auto käy ja kukkuu. Kyselin TD:ltä tuota paineasiaa ja sehän nyt on aivan luonnollista, että kun tiiviste vuotaa niin se kadottaa paineita railista. En sitten tiedä onko teillä kahdella jotain faktatietoa tästä, mutta näin ainakin vian korjannut ammattilainen meinasi.

                                Comment


                                  #17
                                  Tuo pohjatiiviste on suuttimen ulkopuolella, ei mitenkään railiin yhteydessä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo se ei vaikuta kuin siihen ettei puristuspaineet karkaa pytystä.. erikoista jos sillä tullut kuntoon kyllä..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jatketaas tänne.Vikakoodia Fuel rail/System pressure too low nakkasi muutaman kerran ja huomasin että 3 sylinterin suuttimen ympärillä märkää, uutta varaosaa hakemaan ja auto hyytyi matkalla täysin ja sammui. No uusia tiivisteitä laittaessa huomasin että kiristinpultti löysällä ja suutin lähti ihan vetämällä pois, kupariprikkaa ei löytyny mistään, ei männän päältä ei venttiilikoneistosta ja suutinkin kohtuu siistin näköinen. Romut kasaan ja kohti uusia pettymyksiä, auto ei millään käyntiin, olen yrittäny kompuutterilla hangata paineita mutta ei käyntiin sitte millään.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei sen kupariprikan pitäisi sieltä mihinkään päästä, sen verran paksu kuitenkin.

                                        Nostaako se railipainetta startatessa? Ajoit varmaan siirtopumppua muutamaan otteeseen, että varmasti on ilmat hävinneet.

                                        Comment


                                          #21
                                          Jotenkin palamallahan se prikka sieltä häviää, muutamassa ollut vain jämät jäljellä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja pasi_ Näytä viesti
                                            Ei sen kupariprikan pitäisi sieltä mihinkään päästä, sen verran paksu kuitenkin.

                                            Nostaako se railipainetta startatessa? Ajoit varmaan siirtopumppua muutamaan otteeseen, että varmasti on ilmat hävinneet.
                                            Paineet nousee sen mitä startti jaksaa pyörittää noin 40bar, pumppua on pyöritelty ainakin 10 kertaa, ainakin dieseli haisee ja nakkas jopa partikkelisuodattimesta herjaa. Täytyy kaivaa N290 anturin esille ja onko siellä metalli muhaa jos nyt hoksais missä se on.

                                            Comment


                                              #23
                                              Eikös 40 bar ole aika vähän? Ei ihme, ettei käynnisty.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Se ole niin baarin päälle kuhan viinaa myyvät. Luulis sen tuollakin paineella vähän edes yrittävät, ilmesesti nyt se suutin on jumittanut auki asentoon.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  "3.0 TDI ei käynnisty" -ketjussa sanotaan, että "200 bar pitäisi manuskan mukaan riittää ruiskutuksen käynnistymiseen ECU:lle ja ECU lopettaa ruiskutuksen kun paine laskee 130 bar alle" vanhemman 3.0 TDI:n kohdalla.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Suutinhan siellä oli jumittanut auki asentoon ei pitänyt yhtään painetta.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X