Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

110kw V6 TDI:n nuhaisuus?!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 110kw V6 TDI:n nuhaisuus?!

    Eli, kattilakuntaan tuli 2.5 litrainen V6 diesel traktori (A6 Avant). Nyt kun on tullut kelattua vähän aikaa ni on ruennut kaikaan lisäpuhtia konehuoneeseen. Mutta tuttava, jolla on (tai oli) samainen auto samalla myllyllä sanoo et entisetkään ei oo edes tallessa!

    Eli mistä saatta johtua koneen nuhaisuus? Kone käy korkeilla kierroksilla ihan kivasti. Mutta kun ollaa välillä 1500-2200 ni kone ei vastaa kaasuun. Onko turbossa jotain vikaa kenties? Oisko Tampereen lähellä edullista dynoa, että pääsis kokeileen?

  • #2
    Eikös toi ole vakio TDI ominaisuus eli ilmamäärämittari kaput?

    Comment


    • #3
      Selvältähän tuo vaikuttaa. Oireet osuu 99%:n varmuudella ilmamäärämittariin. Lahjoitat noin 110 euroa varaosatiskille ja 5 min ruuvimeisselin kanssa touhuamista niin auto paranee. Ei kannata viedä dynoon tuon takia. Paitsi jos on lastutettu. Voi olla aika mielenkiintoisia käppyröitä...

      Comment


      • #4
        Samanlaiset oireet myös täällä, alakierroksilla todella puhditon. Kävin tänään pikahuollossa Laakkosella Joensuussa, päätyivät ilmamäärämittarin vaihtoon testi mittausten jälkeen,mutta yllätys yllätys, eipä tuonut mittarin vaihto lisää puhtia, aivan yhtä nuhainen uudellakin, joten entinen mittari takas!

        Auto menee uudelleen tutkittavaksi ensi viikon keskiviikkona, jospa löytäisivät kadoksissa olevat hevoset!

        Comment


        • #5
          Jatketaas aiheesta, nyt aamulla oli hiukkasen viileämpää kun kävin tien päällä, autolla tuntui olevan paljon enemmän menohaluja kuin helteellä.
          Auto on minulla ollut vasta viikon ja kokoajan on ollut hellettä, joten en osaannut ajatella että ilman lämpötilalla olisi vaikutusta.

          Comment


          • #6
            Myös ilmastoinnin kompura voi vaikuttaa menemiseen, mitä kuumempi sitä enemmän pistää hanttiin.

            Comment


            • #7
              No niin, auto oli puoli päivää Laakkosella työn alla.
              Ilmamäärämittari meni kuitenkin vaihtoon, mutta se ei ollut ainoa ongelma.
              Turbo on muuttuva siipinen, joka sitten jumitteli ja aiheutti tehottomuutta, sanoivat tehneensä forte käsittelyn joka näyttää auttaneen.
              Auto on nyt aivan erilainen tehoiltaan, ei sellaista viivettä alakierroksilla ja vääntöä tuli reilusti lisää, ei tarvitse enää pykältää pienemmälle ohitustilanteissa.

              Comment


              • #8
                kyllä se on niin että se forte ei kauaa auta, jos vnt-tekniikka on jo aiemmin jumiutunut. Ahdin vaan irti ja FIN-turbolle hoitoon.

                Comment


                • #9
                  Näinhän se voi olla.
                  En tiedä miten paljon on vaikuttanut tuohon jumiutumiseen se että auto on seisonut toukokuun alusta vajaat pari kuukautta autoliikkeen pihassa, itse ostin auton heinäkuun alussa.
                  Täytyy nyt ainakin ensin seurata tilannetta.

                  Comment


                  • #10
                    Jospa se jumitus loppuu kun ajelee ahtimen kuumaksi, voipi vaan olla vaikeeta täällä Suomessa. Jos hyrrän saa punaiseksi niin eiköhän ne karstatkin ole kadonneet. Oli sen hyrrän joku purkanutkin joskus ihan OK ohjeilla. Ehkä oli www.dieselschrauber.de sivustolla. Voi kokeilla vaikka hakusanoilla VNT reinigen.
                    Jaa. löysinpäs linkin, en tiedä toimiiko enää.

                    http://www.technologie-entwicklung.d...t15-turbo.html

                    Tässä vielä aika hyvä linkki toisella kotimaisella, www.turbolader.com

                    Comment

                    Working...
                    X