Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 muuttunut käyntiääni?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A5 muuttunut käyntiääni?

    Tervehdys...

    A5, vm. 2013 ja CJCB moottori (2.0 tdi-e, 136hv).

    Moottorin ääni muuttunut nyt sellaiseksi että ikäänkuin joku pelti "rämisee", kierroksilla n. 1600-1800 voimakkaampana... vaikea paikantaa mutta tuntuisi tulevan enemmän moottorin oikealta puolen. Turbo? Vauhtipyörä? Vesipumppu?

    Toiminnassa ei huomaa mitään, ainakaan vielä.

    Otin videoklippejä, yritän jos saan jotenkin ne tänne.
    Ei onnistu videoklipin laitto nyt...

    Pitänee viedä ensi viikolla korjaamolle auto...
    Viimeksi muokannut JVT75; 3.1.2017, 11:02.

  • #2
    Tilanne päivitys.
    Tänään auto oli Atoylla tutkittavana (syystä siellä että 90tkm huolto tehtiin siellä parisen viikkoa sitten).
    Samaisen resonoivan äänen kyllä huomasivat... kovasti ihmettelivät mutta eivät osanneet sanoa mistä tulee. Kuulemma ei moottorista (sinänsä hyvä juttu).

    Eli nyt sitten seurataan...

    Comment


    • #3
      Päivitystä...

      Auto oli nyt ennen joulua tutkittavana.
      100% varmuutta ei kuulemma ole, mutta epäilykset kohdistuvat kaksoismassavauhtipyörään. Ilmeisen kallis remontti jos pitää toteuttaa.
      Eli seurataan tilanteen kehittymistä.
      Pärinä edelleen tallella...

      Comment


        #4
        Kyllä se tietysti maksaa ja vähän riippuu siitäkin onko kytkin jo vaihtokuntonen vai ei.
        Aivan eri auto, mutta mulla maksoi Caddyyn sen vaihtaminen kiinteään vauhtipyörään 350e vaihto ja 450e vauhtipyörä+kytkinpaketti. Kaksoimassalla se olisi tullut mulla maksamaan about saman.

        Mitä netistä selailin niin alle 500e saanee tuota kaksoismassaa tuohon sun autoon. Sen päälle vaihto, eli laatikko irti.

        Jos se on kaksoismassa niin se voi siellä päristä muutaman vuoden tai 100tkm, tai porsii huomenna. Mulla tuli jouset läpi, joten se varmaan on koluutellut jo aika kauan tuolla.
        Viimeksi muokannut Puuhapete; 3.1.2017, 11:15.

        Comment


        • #5
          Päivitystä.

          Nyt on auto saatu kuntoon ja ylimääräinen pärinä pois.
          Audi Center Airport hoiti homman! Eli polttoainesuodatin oli vaihdettu viime huollossa (Ei ollut Audi huolto) ja jostain syystä polttoaineputki jäi resonoimaan koria vasten. Tästä syystä autossa kuului selvä pärinä kierrosalueella 1500-1800 rpm. Nyt on sinne laitettu jotkin vaimennuspalat tai pehmikkeet. Ja ei ääntä enää.

          Onneksi selvittiin näin helpolla, muutaman kympin hommalla.

          Case closed.

          Comment


            #6
            Skoda Octaviassa on samaa ongelmaa. Polttoaineputki menee rungon sisällä ja resonoi siellä kuuluvasti.

            Comment

            Working...
            X