Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI EGR jäähdytin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TDI EGR jäähdytin

    Mitenkäs pystyisi ohittamaan egr jäähdyttimen? Mitkähän letkut pitäisi yhdistää. Meinaa vuotaa pakopuolelle.

    #2
    Jäähdyttimeen menee kaksi letkua, ne kun yhdistää, on jäähdytin erotettu.

    Comment


    • #3
      Onko ne kaksi letkua mitkä tulee vierekkäin jäähyttimelle? N.18mm halkaisijaltaan ja toisesta lähtee myös u- muotoinen letkunpätkä. Pitääkö tehdä muuta kuin yhdistää letkut yhteen? Pitääkö jäähyttimen lähdöt tulpata!

      Comment


      • #4
        Nostetaanpas tätä ylös. Riittääkö tosiaan että noi 22 ja 21 yhdistää, vai pitääkö myös 25 saada kiertoon mukaan?

        http://www.realoem.me/Audi/RDW/AQ7/2.../121/121021#47

        Comment


        • #5
          yllä oleva linkki ei enää toimi. Olisiko kuvaa mistä näkisi millä tempuilla egr-jäähdyttimen saa ohitettua?
          4f cdya menossa kohtapuoliin "lastulle" ja egr tarkoitus ohjelmoida samalla pois.

          Comment


          • #6
            Luotan pullan tietoon, mutta pakko kommentoida sen lisäksi, ainakin osassa (ellei jopa kaikissa) 3.0TDI-malleista EGR on myös suoraan yhteydessä mottiin ilman letkuja. Eli pelkkä letkujen yhdistäminen ei riitä vaan edellyttää aika paljon EGR:n puukottamista. Lisäksi pitää huolehtia, että termostaattia ei poista, jotta ei päädy ajamaan jääkaapilla.

            Tässä ketjussa on kuvia ja tekstiä moisesta projektista.

            Ja mikään pakkohan sitä EGR:ää ei ole poistaa, vaikka auton ohjelmointiin veisikin.

            Comment


              #7
              Aloittaja ei ole ilmoittanut viestissä auton mallia. Olen varmaankin profiilin perusteella vastannut. Olikohan silloin Q7? Veikkaan että ei koska siinä taitaa olla suoraliitos koneeseen.

              Comment


              • #8
                Itse ajattelin jäähdyttimen ohittamista sen takia, ettei alkaisi vuotaa. Mutta jos on työläs operaatio, jätän ennalleen. Ilmeisesti se imusarjaan menevä "pakoputki" kannattaa ainakin tulpata. Samalla otetaan myös imusarjan läpät pois käytöstä. Täytyy perehtyä että kannattaako nekin myöhemmin poistaa myös fyysisesti.

                Comment


                  #9
                  Omasta CCWA motista tuli aikanaan raapastua koko egr kaikkineen pois. Siitä en tiedä oliko järkeä, ainakin oli erilailla tehty kun muilla ja saahan sillä oivasti tilaa cp3:lle ja tarvittaessa oikein isolle ahtimellekin.

                  Comment


                  • #10
                    Onko CCWA pitänyt lämmöt kohdillaan myös pakkasessa egr poistosta huolimatta?

                    Comment


                    • #11
                      Mulla on EGR poistettu vain ohjelmallisesti CCWA:sta, eikä ole ollut ongelmia lämpöjen tai niiden puutteiden kanssa.

                      Comment

                      Working...
                      X