Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant -07 2.0 TDI 125kw hehku palaa ja tehot häviää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Brd:n turboissa ei yleensä ole siipien jumitusta. Oire tulee muualta, esim. kansihalki.. Vcds näyttää alipainellon asentoanturin lukeman, muistaaksen 044 groupissa. Ahtopaineen oikeaan hallintaan liittyy myös hiukkasloukun tila ja egr. Nämä tulee aina tutkia. Kuin myös imusarja/kanavat.

    Comment


    • #32
      mistähän se boksi sen kellon asennon tietää ku eihän noissa oo mitää tunnistinta??

      Comment


        #33
        On siellä.

        Comment


        • #34
          Katos nii onki, katoin väärää moottori tyyppiä:)

          Comment


          • #35
            Heitin autoon 2 x Forten Diesel Turbo Cleanereita ja yhden Diesel System Conditionerin ja se on toiminut selkeästi paremmin. Vikatilaa ei myöskään ole sen jälkeen tapahtunut.

            Comment


            • #36
              Vikatila toistui ja lopullinen syy löytyi sattumalta huollon yhteydessä turbon välijäähdyttimestä. Välijäähdyttimessä oli reikä ja se oli tukossa öljystä ja roskista. Vaihdoin uuden tilalle eikä vikatilaa ole sen jälkeen tullut. Hintaa hommalle tuli noin 120 euroa.

              Comment


                #37
                Mulla ihan sama oire tuon A4 B7 BPW 2.0 TDI moottorin kanssa. Saanko hieman tarkennusta tuohon "vaihdoin uuden tilalle". Siis vaihdoitko koko välijäähdyttimen? Mikä reikä oli tukossa öljystä ja roskista?

                Comment


                • #38
                  Pissapojan moottori oli jostain syystä hiertänyt välijäähyyn aiheuttaen sen metalliin pienen reiän. Reijästä oli sitten valunut öljyä pitkin jäähyä johon sitten oli pakkaantunut isolle alueelle likaa ja roskia.

                  Comment


                    #39
                    Kiitos tiedosta. Eli likainen ja rikkinäinen välijäähdytin vaihdettiin.

                    Comment


                    • #40
                      Uusi ja vanha:


                      Reikä oli muistaakseni juuri toisella puolella.

                      Comment


                        #41
                        No juu. Eipä ihme.

                        Comment


                        • #42
                          Heippa viisaammat!
                          Mistäköhän kävisimme etsimään vikaa poitsun Audista, kun ajon aikana alkoi hehkuvalo vilkkua, ja hetken päästä syttyi moottorin vikavalo.
                          Samaan aikaan kulutus nousi n. 1,5 kertaiseksi.
                          Tämän jälkeen aikaisemmin aika pirteä 125 kW Audi muuttui nuhapumpuksi, eli tuntuu ettei ahdot nouse kuten aiemmin ja mustaa savua pölläyttelee myös.
                          Voiko vika olla ERG-venttiilissä, vai pahin skenaario, että turbo mennyt? Kiinan halpa OBD2-lukijakaan ei anna mitään vikakoodeja. :/
                          Nyt tarvittais pikaista apua....
                          Viimeksi muokannut Jartsux71; 14.9.2021, 17:00.

                          Comment


                          • #43
                            Onko autossa dpf? Oma diisseli (3.0tdi) oireili juuri näin ja meni vikatilaan kun dpf:n paine-eroanturi meni rikki

                            Comment


                            • #44
                              Vautsi, se oli nopea vastaus! :)
                              Kiitos, aloitamme tuon anturin vaihtamisella. Löytyikö tarvikkeena, vai pitääkö mennä marmoritiskille??

                              Comment


                                #45
                                Lue vikakoodit jollain oikealla laitteella. Mahdollisia vian aiheuttajia on kymmeniä. Ei kannata umpimähkään alkaa vaihtelemaan osia.

                                Comment


                                • #46
                                  No EGR-venttili oli ainakin ihan tukossa kun ehdittiin se jo irroittamaan. Katsotaan ensin autoiko tuo. Onneksi kaverilla pitäisi olla ihan VAGgilainen lukija, niin katsotaan mitä se sanoo.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Vika taitaa kohdistua MT2-magneettiventtiiliin alipainepuolelle. Vuotaa. Eli vaihtoon se, niin katsotaan uudestaan....

                                    Comment

                                    Working...
                                    X