Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kannentiiviste R5 TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kannentiiviste R5 TDI

    Kannentiiviste täytyisi vaihtaa R5 2.5 TDI AAT koneeseen.
    Sparetossa on monenlaisia tiivisteitä joissa maininta 1-3 reikää.
    Sijaitsevat ilmeisesti kannenpäissä. Mitä ne on ja onko AAT koneessa jokin kanava tuossa kohti?
    Onko näissä merkillä kova merkitys, reinz,elring,goetse löytyy jos pari mainitsee.

    #2
    Reikien määrä määrittelee paksuuden.

    Comment


    • #3
      Kyllä tuolla on paksuus määriteltu ihan erikseen.
      1.53-1.61mm välillä vaihtelee.
      Esimerkiksi täälläkin on : http://www.partsbase.org/audi/audi-1...er-head-cover/

      Edit: 2 reikää täytyy olla? 1.57mm paksuus?
      Viimeksi muokannut VWarre-00; 11.4.2016, 22:13. Perustelu: Ratkaistu?

      Comment


        #4
        Niin mikä tässä nyt sitten on se ongelma?

        1 reikä = 1,53 mm
        2 reikää = 1,57 mm
        3 reikää = 1,61 mm

        Katsot siitä omasta montako reikää on ja tilaat samanlaisen, jos et aijo siivua ottaa pois.

        http://cdn1.bigcommerce.com/server36...00.600.jpg?c=2

        Comment


        • #5
          Ok. Siivulla meinaat onko kantta siis höylätty vai?
          Edellisen omistajan toimesta on kantta plaanattu. En tiä sitten paljonko lähti kannesta.
          Pitänee tarkistaa montako reikää löytyy.

          Comment


            #6
            Sillon valitaan paksumpi pahvi jos dekkiä on plaanattu. Kannen plaanaus ei vaikuta pahvin vahvuuteen.

            Comment


            • #7
              Tarkastin siellä olevan, on jo kolmereikänen eli paksuin.
              Ei pidä, vaan tihuttaa öljyä. Vaihtaa se kuitenni pitää ja tiivistää jotenni muuten kun ei paksumpaa saa.

              Comment


              • #8
                Reinzin tiivisteen laittaisin. Mutta ootko nyt ihan varma, että tihkuttaa just kannentiivisteen välistä öljyä?

                Comment


                • #9
                  En täysin varma, aattelin pesasta tuota vielä ennenku tilailen tuon. Siinä on se suuttimen jalka tai nostajanjalkako se on joka myös tihkaa. Vähä yltäpäältä kylki ny märkä, ei oikeen erota.
                  Viimeksi muokannut Killeri; 12.4.2016, 14:57. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                  • #10
                    Melkeinpä väittäisin, että vuotaa joko venttiilikopan tiivisteen välistä tai alipainepumpun välistä. Jos siellä suunnalla on öljyä. Toki ilmavirrat voi sitä öljyä pyörittää pidemmältäkin kyljen kosteaksi.

                    Comment


                    • #11

                      Tuosta kostea kokoajan ja hehkun juuresta. Nafta ei suuremmin haise...

                      Comment


                      • #12
                        Kunnon moottorinpesu liuotinta päälle ja kuumapesurilla puhtaaksi. Ennenkö tekee mitään. Omassa ainakin vuoti venakopan tiiviste.
                        Kaveri kehui bilteman kylmä rasvanpoista ainetta jos ei kuumapesuria ole saatavilla.

                        Comment


                          #13
                          Tuo kohtahan on kannen tiivisteen yläpuolella jossa on märkää. Pesun jälkeen varmasti jo paremmin havaittavissa tuo vuoto kohta.

                          Yks hyvä konsti on kans ihan perus jarrukliineri ja paineilmaa perään jos painepesuria arastelee.

                          Comment


                          • #14
                            Jos tuossa kuvassa näkyvä neste on sitä vuotoa, niin ei kai se öljyä ole. Tuppaa olemaan dieselissä aika paljon tummempaa öljy. Eihän suuttimen paluuletku vuoda naftaa? Ne kannattaa joka tapauksessa uusia, ellei äskettäin uusittu. Ihan metritavarasta leikkelee sopivan pituisia pätkiä.

                            Comment


                              #15
                              Joo toi kuva kyllä ennemmin paluuletkun tihkuminen, mutta kyllähän sen nyt jo haistaakin, jos dieseliä tihuuttelee.´
                              Meinaatko, että kannentiiviste vuotaisi ja painaisi jotenkin hehkun ja suuttimen kautta tavaraa ulos?

                              Mulla on lohko pakosarjan alta semmosessa paksussa öljypaskassa koko ajan. Pumpun puolelle ei mitään. En ole keksinyt mistä se edes vuotaa.
                              Ei pikkuvuotojen takia kannata konetta atomeiksi räjäyttää.

                              Comment


                              • #16
                                Voi olla nuot letkutki kun ruikkii, on meinaan ihan kovat, kovettuneet.
                                Ei ole vielä konetta pesty, mutta teen seuranta testin tuolle suuttimien ja hehkujen suuntaan.

                                Mistä löytyisi nuo hehkujen tulpat? 2 hehkun tulppa oli pyhällä hengellä kasassa. Miksei koko johtosarjakin. Oli aika hauraana kaikki piuhat.

                                Comment


                                  #17
                                  Olikohan joku korjannut ne hatut kutistesukalla pelkästään, muistan jossain threadissa olleen juttua noista.
                                  Edit: Tuossahan tuota keskustelua http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=130835

                                  Comment


                                    #18
                                    Minun AELista oli ampunut alipainepumpun plommin irti ja se köllötteli lohkon päällä. Kohta taitaa näkyä kuvassa alemman valkoraitaisen kutistesukan takana. Siitä reijästä tuli kyllä aika paljon öljyä ulos ajon aikana.

                                    Comment


                                    • #19

                                      Tuosta näyttäis puuttuvan pakkastulppa tai jokin. Vuotoa näyttäisi tulevan tipoittain. Mitähän tuohon keksisi?
                                      Yksi hehkunhattu mureni tuota ropeloidessa käsiin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alipainepumppu käteen ja työntömitalla mitta sieltä reijjästä. Sorvilla siihen vain uusi tulppa jos ei hitsaa tukkoon.

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen tulppa oli vain sileä lätty. Voit leikata paksusta pellistä palan ja viilata sopivaksi ja liimata kiinni. Kymmenpenninen kolikko voisi mennä suoraan tai viilaamalla. Luulen että tuo on seuraus kuluneesta ja vajaatoimisesta alipainepumpusta, jossa öljyä (ja painetta?) kertyy väärään paikkaan. Minulla ainakin jarrutehostus on heikkoa toisesta peräkkäisestä jarrun painalluksesta alkaen, mutta sama pumppu on edelleen käytössä ja lätty on pysynyt paikallaan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt varmistui mistä vuoto tulee, juurikin tuosta tulpan puuttumisesta.
                                            Laitoin siinen tuppoa vaahtomuovista tiukasti ja öljy puskee läpitte.
                                            Tulpan tekoon ja sitten konepesuun ja uusi seuranta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oliko tuolle alipainepumpun poistolle jossain ohjeistusta tai DIY topickia ulkolaisilla sivuilla tai kotimaisilla.
                                              Kuulemma alipainetta riittää vaikkei tuota olisikaan kun sen oikein toteuttaa.
                                              Ja turhaanpa tuo sitten tuolla nakuttaa. Tai onko purkuohjetta? Tiivisteen vaihtoon lähinnä, sehän siellä valskaa jos öljyä tihkuaa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eipä tuossa ole mitään erikoista. Alipaineletku irti, kaksi pulttia pois. Jos ei halua, että se tuottaa alipainetta, jättää sieltä vain sen irtosylinterin sisältä pois. Muutenhan se on vain uudet tiivisteet ja takaisin kiinni.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eli simppeli homma, mutta tästä ei selvinnyt mistä korvaava alipaine otetaan? Sen kuulemma voi korvata jotenkin olemassa olevilla alipaineen muodostajilla.

                                                  Ja voi ilmeisesti vaikka laipan teettää ton paikalle ja kokonaan siis pois pumppumötikkä.
                                                  Laipassa on ilmeisesti tiivistepinta vai o-rengastiiviste?

                                                  Comment


                                                  • #26

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eli simppeli homma, mutta tästä ei selvinnyt mistä korvaava alipaine otetaan? Sen kuulemma voi korvata jotenkin olemassa olevilla alipaineen muodostajilla.

                                                      Ja voi ilmeisesti vaikka laipan teettää ton paikalle ja kokonaan siis pois pumppumötikkä.
                                                      Laipassa on ilmeisesti tiivistepinta vai o-rengastiiviste?
                                                      Diiseleissä ei ole muita "olemassaolevia" alipaineen tuottajia. Tarvitset tuon mekaanisen tilalle jonkun muun pumpun jos sen poistat.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X