Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AEL/AAT momenttiarvoja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    AEL/AAT momenttiarvoja?

    Yllättävän hankalaksi meni löytää AEL/AAT koneen kannen kirraamisen arvot, onko kellään tiedossa? Jotku momentit ja asteet päälle?

    Tarvitsisin myös kunkkupultin arvon. 180Nm + 180 astetta, pitääkö paikkansa?

    Lisäksi ehkä tapeelliset olis nokan remmipyörien kiristysmomentit, sekä jakopäälle että pumpulle.

    Jos jollain sattuu korjausopas tms. tiedon omaava dokumentti olevan hollilla niin kiitän kovasti jos haluaisit tiedon jakaa. :)

    #2
    Razurin postaus tdiclubilla sano, että 200nm+270astetta.

    Comment


    • #3
      Autodata kertoo myös tuon arvon. Tuota arvoa 2 kertaa käyttäny kiristyksee.

      Comment


        #5
        Näyttäis olevan oikea kone, loistavaa, kiitoksia. :)

        Comment


          #6
          Huh, 200Nm + 270 astetta.. Se pultti on ns. kiinni.

          Onko kukaan katsonut/laskenut, paljon tuosta tulee kokonaismomentiksi?

          Comment


            #7
            Meinas verisuoni katketa päästä kun tota väänsin auki. Kauhulla odotan kiinni laittamista. :/

            Comment


            • #8
              Voin tulla vetään kiinni. Nykäisin omasta asteet motonetin 1/2 600mm vääntövarrella.
              Viimeksi muokannut To87; 3.2.2016, 13:43.

              Comment


                #9
                Tuo kone on sit poikittain, joten kerralla saa ehkä max 45 astetta. :)

                Comment


                • #10
                  Niin on, saisko alakautta jos olis nosturi.

                  Comment


                    #11
                    Juu, alakautta onnistuu paremmin. Ei meinaa tommonen 600mm vääntövarsi mahdu hylsyn kanssa nousemaan yläkautta ku otta runkopalkkiin.

                    Comment


                      #12
                      On toi 200Nm + 270 astetta aika kova. Hylsy kesti 200 + n. 160 astetta. Tällä sentään on AAN:än kunkkupultti vedetty momenttiin muutamaan kertaan... :D

                      Comment


                      • #13
                        Kunkkupultti kiristetty pari kertaa pro precies merkkisellä hylsyllä. Viimmeksi ikh hylsy tuli ponnistettua. Yksi vanha momenttiavain on katkennu vasta. :-D

                        Comment


                        • #14
                          Onhan tuo kova momentti. Itellä 3/4 väännin ja hylsy tuota hommaa varten. V70 keulalla joutuu vielä käyttään paria jatkoa, niin pääsee mukavemmin vääntään asteita.

                          Comment


                            #15
                            Mie oon käyttänyt pitkää IKH konehylsyä vitosissa, ostin joskus ennen euroaikaa, pysynyt ehjänä eikä ole hävinnyt.

                            Comment


                              #16
                              Motonetistä tänään hairaisin 3/4" vääntövarren ja 27 hylsyn. Nyt on vaan enää yks ongelma. Ei lähe käyntiin. :D

                              Comment


                              • #17
                                Millä laitoit syöttöpumpun kohdalle ?

                                Comment


                                  #18
                                  Vasta silmämitalla yrittäny hakea kohtaa jossa käynnistyis.

                                  Comment


                                    #19
                                    No sitten ei oo ihmekään jos ei lähde. :) Ota suosista kellon kanssa ennakko kohdalleen niin homma toimii laakista.

                                    Comment


                                    • #20
                                      On kyllä herkimmästä päästä saada kohdalleen:) Tietokoneen kanssa loppusäätö niiden ohjain ja kiristin rullan avulla että pelaa ja lähtee puolilämpöisenäkin käyntiin. Ite hakenu kohdan ihan sormituntumalla ilman kelloa...kun jakopää muuten kohillaan ja sitte koittaa vääntää pumpusta niin kauan kun tuntuu että nyt ahistaa ( sen tuntee että ensin pumpun pyöriminen kiristyy ja sitte vää niin kuin pökkää...kunnes taas helpottuis mutta jättää siihen pökkäämiskohtaan ) ja lukittee pumpun siihen sieltä kyljestä sillä 10mm kannalla olevalla ruuvilla. Sitten remmi päälle ja lähelle oikeaa kireyttä ja sitte kiristää vasta nokan hammaspyörä. En tiedä auttoiko mutta soita sitte jos ei ymmärrä niin kerron vielä vaikeemmin:)

                                      Comment


                                      • #21
                                        Kellolla 4 kertaa laittanu ei sen koommin tarvinnu säätää toimii.

                                        Comment


                                          #22
                                          Juu, kyllä toi lähti käyntiin. Hyvin vetää ja vastaa kaasuun, jonkin verran lykkää mustaa vedätyksessä. Jää nähäväksi miten lähtee tulille kylmänä? Jostain syystä olin onnistunut laittaan ton pumpun just 180 astetta pieleen. Pariin otteeseen vielä hienosäätelin tota ennakkoa ihan näppituntumalla. Käy kyllä tosi nätisti, mutta eihän se tietenkään kerro onko kuin kohdallaan. Autohan on Volvo S70 joten mun VAG-COM:lla ei kait pääse tähän kiinni..?

                                          Comment


                                          • #23
                                            Ei pääse ei. Minkä ikäinen on? Vol fcr näkee msa 15.7 ecuista ajoituksen, mutta ei vissii enää 15.8 versiosta. Jossain 98-99 välissä menee raja. Ainakin v70 malleissa. Itsellä tuohon ihan omat testerinsä millä näkee about kaiken tarpeellisen. Mutta ei se silti vcds veroinen ole.

                                            Comment


                                              #24
                                              -98 toi on. En ny hokannu et mikä valmistuskuukausi, jos näissä on ne niin eritelty..?

                                              Comment


                                              • #25
                                                Helpoiten tietää liukuläppä ilmamäärämittarista. Jos sellainen, on se vanhemmalla 15.7 eculla. Lankamaffi taas uudemmalla 15.8 ecu. Netistä löytyy tuo volfcr, siihen käy sama kaapeli kuin vcds. Alkuperäinen hexcan kaapelikin pitäisi toimia, kun laittaa sen dummy moodiin.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X