Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 3.0 TDI hehkujen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 3.0 TDI hehkujen vaihto

    Niin, onko -07 ASB koneen hehkujen vaihdossa mitään ihmeellistä kun olen lueskellut että voi katkeilla tai jotain paloja irrota mutta eikös ne ole enempi keraamisten hehkujen ongelma? Tänään hain motonetista sarjan hehkuja sekä crc:n irroitusöljyä ja kun sitä ruikkii muutamana päivänä hehkujen juureen ja lämpimänä irroittelee niin eikös kaiken pitäisi mennä hyvin? Entä uusien kiristys? Onko niille joku momentti vai näppituntumalla vaan sopivan tiukkaan, ainakaan paketissa ei moisesta ohjetta ollut.

    #2
    Noin se suurin piirtein menee. 17 Nm on tulppien kiristysmomentti.

    Comment


    • #3
      2,5v6 kun vaihdoin hehkun pistin teollisuusimuriin teipillä akvaarioletkun ja sillä imuroin hehkun montun. Hehku kannattaa pyöritellä edestakas menetelmällä pois ja paikoilleen. Edellinen hehkujen vaihtaja ei ollut saanut noen ja lian takia hehkuja pohjaan asti ja pukkasi nokea läpi kierteistä.

      Comment


      • #4
        No ny on hehkut vaihettu eikä ollut paha homma. Johtosarja antoi lämpimänä hienosti tilaa pikkuiselle hylsylle ja paineilmalla sekä crc:llä hehkujen juuret puhtaiksi ja auki. Ainoa miinus kun laitoin uudet paikoilleen huomasin ettei pikku momenttiavain ollutkaan kotona joten tyydyin rannemomenttiin ja eiku kone käyntiin niin yhden hehkun juuresta tuli pieniä kuplia silloin tällöin. Uudestaan auki ja pikku kiristys niin kuplat hävisivät. Kai ne voi uudestaan avata ja kiristää kun saan momenttiavaimen takaisin alkuviikosta.

        Comment


        • #5
          Ite tein vanhan hehku varteen rälläkällä uria ja niihin sitten vaseliiniä.
          Pyörittelin pohjaan ja ylös....putsaus ja sama uudestaan. Paska kertyi niihin uriin ja reikä puhdistuu kunnolla.

          Samoin korjasin vaurioituneita kierteitä, eli uritin sen kierre osan ja katkaisin vielä hehkun siitä kierteen alta.
          Ja näin olimme valmistaneet kotikierretapin.

          Kierteen korjasin ja puhdistin ensin ja sitten tuolla kokonaisella tapilla se reikä.

          Comment


            #6
            Täälläkin hehkut vaihdettu. Imusarjan läppien säätömoottorit purin edestä, että sai vähän tilaa. Itse vedin hehkujen reiät puhtaaksi pienellä kovaharjaksisella nylonputkiharjalla, johon suihkuttelin crc:n quickleeniä, tuon sai painettua ihan sylinteriin asti.

            Comment


            • #7
              Kun jotenkin jännittävää tämä hehkujen vaihto (katkeillee vai ei jne) niin voiko tehdä niin, että vaihtaa vaan ne mitkä pimeinä? Itselläni 1 ja 4 hehku pimeinä vikakoodien mukaan 2,7tdi moottorista (vm 2006) Lähtee kyllä hyvin käyntiin eikä ei savuta tai ravista.

              Comment


              • #8
                Voi vaihtaa vain yhden kerrallaan, omaani vaihdoinn kolmosen hehkun kun siitä antoi vikakoodia. Lämpimänä lähtee helpoiten.

                Comment


                • #9
                  Kiitos!

                  1 ja 4 hehkut vaihdettii, sujui ongelmitta.

                  Comment


                  • #10
                    Montako 6syl diesel kestää hehkujen puutumista? Kyse minun tapauksessa bkn koneesta.
                    Viimeksi muokannut Killeri; 29.1.2021, 17:35. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                    Comment


                      #11
                      Kestää mitä?

                      Comment


                        #12
                        Arvatenkin, montako rikkinäistä/toimimatonta hehkua V6-kone kestää ennenkuin starttaus loppuu. Muuta tekoahan hehkuilla ei oo. Mulla - kone on BAU - oli yksi poikki, kaksi 0-vastuksella ja loppujen vastusarvot kaseikossa. Vähänkään viileällä/kylmällä lähti käyntiin kuin Zetor pilven seasta, kun kaikki vaihdettiin, niin liki palmun alta. Vaikka ei olisi (säteily)lämmityksessäkään.

                        Comment


                          #13
                          Hehkutuksesta keskustelua myös tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...us#post1909798

                          Yhdessä viestissä maininta että lähtisi käyntiin vaikka kaikki olisivat pimeinä.

                          Comment


                          • #14
                            moi kaikille audiystävilleni kirjoittelin tuossa talvella autoni käynnistystys ongelmista ja ongelmaksi paljastui starttimoottori, mutta kun uusitte starttimoottoria suosittelen vaihtamista
                            2.0kw versiosta 2.5kw versioon nimittäin starttaa samalla tavalla kuin vm.85 toyota corolla , eli todella vaudilla pyörittä 3.0 tdi konetta

                            Comment

                            Working...
                            X