Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pakkaset ja hehkut 2,5 tdi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pakkaset ja hehkut 2,5 tdi

    Moro ,missä vika ? Ei hehkuta -20 asteessakaan kuin sekunnin kaks...kylmänä siis,,,ei ilma vuotoja,ajoituskin ok,lämpösenä lähtee hyvin ,mut kylmänä joutuu sahata hetken aikaa.....uudet hehkut juuri vaihdoin ,kaikki 6 kpl oli sököjä. Eli 2,5 tdi 1999 quattro kyseessä. Etsinkö vikaa hehkureleestä vai lämpötila anturista ? Millähän numerolla hehkurele on ? ja sit missähän päin lämpötila anturi on ? Siinä öljyn suodattimen etupuolellako ? Oliskohan jompi kumpi mitattavissa jollain konstin ,et tietäis onks kunnossa ?

  • #2
    Irroita se lämpötila-anturin johdon liitin. Pitäisi sen jälkeen hehkuttaa maksimiaika 30sek.
    Tällä pystyy paikallistamaan vian anturiin jos lähtee irroituksella hehkuttamaan.

    Lämpötila-anturi sijaitsee sylinteriryhmien välissä keulan puolella muistaakseni sininen liitin väriltään, pumpun vieressä "montussa".

    Comment


    • #3

      Comment


      • #4
        Selvä, täytyy huomenna kokeilla, paukkupakkasiakin riittää :D Kiitoksia :) (y)
        Viimeksi muokannut jan022; 8.1.2016, 22:47.

        Comment


        • #5
          Siinäpä se vika ,eli lämpötila anturi rikki. Hehkutti ilman sitä ihan ok :) Onks uusi anturi ,marmori tiski tavaraa ? vai saakohan ihan tarvike kamana ?

          Comment


          • #6
            Motonetistä näemmä löytyy :) (y)

            Comment


            • #7
              Vaihtokin on "sokka irti" kuten Arttu Wiskari laulaa, ilman tyokaluja taitaa onnistua.

              Comment


              • #8
                :D Niinhän tuo on :) Kiitoksia :)

                Comment


                • #9
                  Määpä lainaan tätä topiccia. Elikkä vaikka -10 kun on pakkasta lähtee auto hienosti käymään ilman lämmitystä, mutta jos käyttää eberiä/roikan nokassa hehkuttaa vain 1-2sek ja sahauttaa pitkään käyntiin. Ilmoja tuskin repii, kun lähtee kyllä hyvin käyntiin pitemmänkin seisonnan jälkeen ilman lämmitystä.

                  Minkähän tälle keksis?


                  E: Liekkö tässä nyt siinä moottorinlämpötila anturissa vikaa, kun ei älyä hehkuttaa? Mutta eikös lämmitettynä pitäs ilman hehkutustakin lähteä käymään?
                  Viimeksi muokannut Kuomu; 23.1.2016, 19:07.

                  Comment


                  • #10
                    Sitä voi suorittaa sen hehkutuksen pariin kolmeen kertaan.

                    Comment


                      #11
                      tai pumpun ajoituksesta kyse. Yleensä myöhäisellä tuntuu olevan moisilla oireilla.

                      Comment


                      • #12
                        Juuri näin. Perusennakkoa lisää.Kaverilla oli Ael-koneessa käynistysongelma,
                        kun keli oli nollan huiteilla. Ei hehkuttanut tarpeeksi pitkään.
                        Pumppua käännettiin aikaisemmalle ja ongelma poistui.

                        Comment

                        Working...
                        X