Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A2 1,4tdi 75hv lämmöt talvella jne.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A2 1,4tdi 75hv lämmöt talvella jne.

    Miten kylmästä tämän pitäisi lähteä ilman lämmitystä käyntiin? Akku oli ehkä vähän huono, mutta laturissa ja tänään 22 astetta pakkasta riitti käyntiinlähtemättömyyteen. Liekkl normaalia? Ja kuinkas äkkiä tämän pitäisi lämmetä?

  • #2
    tänään ajelin nurmijärveltä Helsinkiin -26 asteisessa kelissä ja jossain vaiheessa lämmöt pysyi Tuusulan väylää kaasutellessani 90asteessa. Taajama nopeuksiin siirtyessäni lämmöt laski hieman. Nyt tulin Helsingistä klaukkalaan -19 pakkasella ja kohta vartin tyhjäkäynnillä tässä seisoskellut, koneessa lämmöt alle 60 - auto sisältä lämmin. Syylarin edessä on pahvia. Onko tämä oikeasti näin viileä, vai onko termari tai sähkölämmitin rikki?

    Comment


    • #3
      On se! Meillä perheessä samanlainen ja ei pidä lämpöjä taajamassa jos ei pidä webastoa päällä.
      Heikosti kyllä käynnisty myös kovilla pakkasilla.
      Meillä lohkolämppäri ja akkulaturi lataa aina kun on tolpassa kiinni niin silti ei lähde vaivattomasti käyntiin.
      Olisikohan osasyy pitkissä akkukaapeleissa?? Voiko hävittää virtaa (tehoa) matkalla. En tiedä.

      Comment


        #4
        Taitaa olla vähän kaikkien pikkudiisseleiden, sekä myös joidenkin bensakoneiden, oire tuo lämpöjen tippuminen.
        Samaa tekee toi vanha caddy.
        Käyntiin se lähti ilman isompia ongelmia -31 asteessa lämmittämättä. Viime talvena oli ongelmia saada sitä käyntiin samanmoisella kelillä, joten defan ylläpitolaturi ja moottorin lämpötila-anturin vaihto selkeästi auttoi.Toki se hitaasti pyörittää, eikä tietenkään lähde kuin kesällä. Tai sitte uusittu rvs käsittely auttaa myös. Edellisestä oli jo 150tkm ja väittävät sen kestävän about 100tkm.

        Comment


        • #5
          caddysi ei taida olla dieseli?

          mitähän sitä keksisi kun rouva ei saa autoa työpaikan pihassa lämppäriin. Se ei sitten vissiin tartte kun sen vähän yli kakskymmentä pakkasta kun se tuleekin taksilla töistä ja auto seisoo lämpimiin keleihin asti työmaan pihassa, huoh...

          ei huvittais eberiin/webastoonkaan alkaa tuhlaamaan...

          mitenhän noi on uutena startanneet pakkasilla... Pitisköhän vaihtaa hehkutkin varmuuden välttämiseksi. Oliskohan noihin saatavilla jotain lisähehkuja, lämpöakkuja tms. kommervenkkejä.

          kotootahan sitä aina pääsee kyllä, sen kun laittaa lämppäriin ja samalla ylläpitolaturi herättelee akun jne.

          Comment


            #6
            Ehkäpä akun uusinta auttaisi myös, jos kerran on ehkä vähän huono?

            Comment


              #7
              Kyllä tuo meidän caddy on 1.9tdi. Lähtee toi vanha 5 pyttynen tdi käyntiin myös -pakkasella, mutta sitä saa jo sahata. Toki tiedän ettei pumppu ole ihan kohillaan.

              Ei sekään tykännyt viime talven paukkupakkasista, mutta nyt uudella akulla tuntuu olevan halukkaampi yhteistyöhön.

              Ja mitä tulee käynnistyvyyteen uutena niin ainakin Caddy oli 70tkm ajettuna vielä tosi hyvä käynnistyyn aina, kun vain akussa oli virtaa tarpeeksi. Nyt 250tkm ajettuna tuo käynnistyvyys on lähes samalla tasolla. Passatin 2 litranen common raili lähti kyllä myös ongelmitta aina.

              Comment


              • #8
                Kyllä sen pitäs käyntiin lähteä, 0W-30 öljyä koneeseen ja kunnon akku niin lähtee käyntiin ilman mitään lämmityksiä kovillakin pakkasilla. Toki suodatin pitää olla vaihdettu, eli ei vettä täynnä jäässä jne.

                Keula saa olla kokonaan tukossa, muuten tulee kylmä jos ei ole webastoa

                Comment


                  #9
                  Kokemusta kahdesta 1.4TDI näin talvella. Polo on johdon päässä. Oman A2 lämmityksestä huolehtii webasto. Tuntuu ettei kumpainenkaan hehkuta riittävästi. Molemmat ovat kyllä lähteneet käyntiin hyvin.

                  A2 on kovilla pakkasilla tehnyt sitä, kun lähtee starttaamaan niin kaikki sähköt häviää eli sisävalot ja mittaristo pimenee eli käyttäytyy epänormaalisti. Aina se on kyllä käyntiin lähtenyt, mutta tuntuu että startti on tarpeen vaihdossa - eikö jaksa pyörähtää kunnolla ja haukkaa virtaa reilusti vai mikä. Akku on tuore AGM ja ajoakin tulee.

                  Molemmat 1.4tdi eivät ole erityisen lämpimiä. Polo on näistä se lämpimämpi. Lämpiää nopeammin syksyllä kun vertailu tehtiin. Taajamassa lämmöt laskee pakkasilla eikä EGR:n poiston jälkeen A2 lämpiä kunnolla ilman webastoa tai pitkää maantieajoa yli 15 asteen pakkasilla. Sisätiloihin lämpöä on kyllä tullut riittävästi.

                  Nyt kun on ottanut tuon 1.9TDI A4 käyttöön ja starttaillut sitä -25C pakkasilla ilman lämmitystä käyntiin niin A4 hehkuttaa huomattavasti pidempään kuin sukulais koneinen A2. Lämpöä riittää paremmin. Käyntiin lähtöä helpottaa myös kun antaa kaasua starttauksen yhteydessä. Luulin ettei sillä ole näissä sähkökaasullisissa vaikutusta, mutta tuntuu olevan.

                  Comment

                  Working...
                  X