Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 TDIQ 3.0 Kestää, ei kestä...?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 TDIQ 3.0 Kestää, ei kestä...?

    Moro!

    Elikkäs otsikon mukainen härveli tuli ostettua tuossa joulukuun alussa, ja tässä nyt viikon pari on sillä saanut päästellä menemään. Jyväskylästä tänne tultaessa ei mitään häikkää, oikein letkeä vehje ajella mutta ongelmat alkoivat kun tultiin itään karjalan puolelle.

    Ensin syttyi ESP, ei ajoon vaikutusta

    Sitten syttyi käsijarrun merkkivalo, ei ajoon vaikutusta

    Sitten käytiin koodeja lukemassa ja huhheijjaa, sieltähän paljastui kaikkea kivaa.

    Moottorin lämpötila anturi sökönä, 4/6 hehkua vaihtokunnossa ja vielä ei tiedetä mikä ESPtä ja käsijarrua vaivaa, toivottavasti ''vain'' sulakkeet.

    Mutta asiasta siis kukkapurkkiin, vehkeellä ajettu 275tk 2004 vm v6 3.0 tdiq, huollettu huoltokirjan mukaan kuin omaa lasta mutta onko odotettavissa jotain arvattavia laukeamisia..? Korvaan ei käy juuri mikään muu autossa kuin pieni jarrujen ulina aivan kävelyvauhdissa sekä bassomainen matala pieni jumputus lämpimällä moottorilla vapaalla. Liikkeestä ostettu... kauppasopimuksen mukaan ''..myydään katsastettuna ja huollettuna..'' my ass..

  • #2
    Täällä ollut puhetta ongelmista suuttimissa, EGR:ssä ja imusarjan läpissä. Tiedä sitten mitkä näistä koskettaa 2004 vuoden autoa.

    Comment


    • #3
      Ei mikään yllätys ainakaan nuo hehkut mulle. Kolme kappaletta vuoden sisään hankittu v6 tdi, sekä 2.7 että 3.0 ja kaikkiin on saanut ensitöiksi vaihtaa hehkut ja jarrut. Tuohan lähtee talvellakin käyntiin vaikka ilman hehkuja eikä niistä tule edes koodia kummempaa ilmoitusta. Huoltokirjallahan voi pyyhkiä vaikka pyllyä, näkee siitä että öljyt ja suodattimet on vaihdettu, mutta onko mitään lisätöitä tehty on eri asia.
      Viimeksi muokannut LauriJT; 14.12.2015, 13:08.

      Comment


      • #4
        Joo, lähinnä tuolla huollolla juuri tarkotin että paloja on vaihettu joka nurkkaan ja eteen levytkin, läppää vaihdettu, suuttimia puhdisteltu, vaihteiston öljyjä vaihdeltu, kaiken kaikkiaan aika järee määrä on kaikkea ennaltaehkäisevää huoltoa tehty. Toivottavasti auttavat tuohon ensimmäisen mainitsemiin ongelmiin... toivoissa olisi että kestävä hyvin vetävä auto jolla olisi edessä paljon kilometrejä.


        Toivoahan saa.

        Comment


        • #5
          toivo että ei ole keraamiset hehkut, nim. kokemusta on

          Comment


          • #6
            Joo Laurille sen verran vielä että kyllähän kahdella hehkullakin aika iloisesti starttaa, tänä aamuna alko jo vähän pidempään viemään kun pakkasta oli yli 5 astetta, mutta starttasi kuitenkin vailla huolen häivää.

            Kuuluuko pieni bassomainen ''jumputus'' asiaan, ja onko se audin ominaisuus vai pitäskö kurkata konepellin alle tarkemmin? Välillä kuuluu harvakseltaan. Huollossa auto kuitenkin käy vielä huomenna ihan varmuuden vuoksi eräällä tutulla kokeneelle mekaanikolla ja katsotaan mitä sieltä sanovat.

            Comment


            • #7
              Samaan topikkiin vastaten oma herjasi 5 hehkua.
              Tänä aamuna pakkasta -10. Sahasi aikasta pitkään, ennen kuin starttasi.
              Nyt hehkut vaihdettuna.
              Huomenaamuna toivon mukaan lähtee tulille kivuttomammin.

              Comment


                #8
                Kannattaa akun kunto tarkistaa, ja että on koodattu oikein.

                Comment


                • #9
                  oliko vikakoodina epäuskottava moottorin kuomitustieto (muistaakseni) jollain ohjainlaitteella?
                  jos oli, niin moottorin lämpötila-anturin vaihto auttaa silloin myös noihin esp/käsijarru herjoihin.

                  Comment


                    #10
                    Käsijarrun kaapeli on tod.näk enemmän tai vähemmän poikki. Liittimen juuresta esim...

                    Comment


                    • #11
                      Jees no tämä selvensi, käsijarrun häiriö ilmenee harvoin ja aina kun laskee nopeuden alle kävelyvauhdin niin aina uusiksi ilmottaaa kässärin häiriöstä. Nyt tosin ei ole pitkään aikaan tullut ilmoituksia... Liekkö kosketushäiriö..

                      Comment


                      • #12
                        Voi olla johtovikaa. Takasatulan yhteydessä on se sähkömoottori. Vilkaisee sieltä johdotuksen kunnon ja liittimen kunnon.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla oli vastaavanlaisessa kulkinessa ajoittain ilmenevä vika, jossa kesken ajon hävisivät ABS, ESP ja myös käsijarrusta tuli vikailmoitus. Vikaa koetettiin löytää aluksi takarenkaiden ABS-antureille meneviä johtosarjoja korjaamalla (olivat osaksi nirhautuneet auki). Tämä ei kuitenkaan poistanut vikaa. Autoon oli aiemmin vaihdettu yksi pyöränlaakeri. Myöhemmin selvisi, että ko. renkaan välittämä nopeustieto heitteli välillä 1-2km/h muiden renkaiden antamasta nopeustiedosta ja tämä johti vikailmoituksiin. Laakeri vaihdettiin uudelleen ja vika poistui.

                          Comment


                          • #14
                            No tässähän on se hauska että abs on ja pysyy, ainoastaan esp ja kässäri herjaa, ja nekin satunnaisesti.. Mutta sehän nähdään tänään, auto ollut huollossa päivän niin josko olisivat löytäneet syyn, veikkasivat jarruvalonkytkintä.

                            Tuohon toiseen "ongelmaan" eli kuskinpuolen etujarrun pieni ulina, liekkö yhteyttä noilla kahdella...? Vai vaan yksinkertaisesti pala kulunut epätasaisesti. Ja kuten sanoin, ei mitään ajoon vaikuttavaa..

                            EDIT: Noniin, huoltamo keikan ja muutaman kymmenen kilometrin jälkeen kaikki koodit nollattiin ja on ainakin tähän asti pysyneet poissa, mitään sivuääniä eivät huoltamollakaan kuulleet vaikka porukalla sitä ringissä kuuntelivat (harvinainen herkku tuo audi) Eli vikana saattoi olla juurikni tuo mitä goodis sanoi! Pitää vaan totutella tuohon siiselin jyhkeämpään ääneen (verrattuna 1.8 bensaan) kummallisesti jarru ulinakin hävisi vaikka mitään eivät jarruille tehneet(???????).
                            Viimeksi muokannut Latte; 15.12.2015, 16:14.

                            Comment


                            • #15
                              ettei vaan ollut sadepäivä kun jarrut ulisi! tuo kun kuivaa levyjä silloin

                              Comment


                              • #16
                                nyt jos tarkemmin ajattelen niin juu, pientä kosteutta ollut, eilen oli kunnon pakkaspäivä ekan kerran ja ei mitään missään.


                                Íhme koneita nuo audit...

                                Nyt toivotaan että auto kestää kun kerrankin on kunnossa!

                                Comment

                                Working...
                                X